برگزاری جشن های عید مبعث و اعیاد شعبانیه درجزیره کیش

 در نشست هماهنگی برگزاری مراسم عید مبعث و اعیاد شعبانیه بر لزوم گرامیداشت هر چه باشکوه تر و اجرای برنامه های فاخر فرهنگی و مذهبی این اعیاد تاکید شد.
سخنرانی با حضور کارشناسان برجسته مهدویت برای آشنایی بیشتر نسل جوان با این مقوله مهم فرهنگی و مذهبی، مولودی خوانی و توزیع شربت و شیرینی از جمله بخش های مختلف جشن اعیاد بزرگ شعبانیه در جزیره کیش است.
جشن با شکوه مبعث رسول گرامی اسلام جمعه شب پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد خاتم الانبیاء و ظهر 25 فروردین روز عید با شکوه مبعث در مسجد حضرت امیر برگزار می شود.
مراسم جشن در جوار قبور مطهر شهدای گمنام 25 فروردین در مسجد امام حسن مجتبی برگزار خواهد شد.
سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران سخنران جشن های مبعث در جزیره کیش است.
جشن های اعیاد شعبانیه نیز در مساجد جزیره کیش از جمله پایگاه هوایی و کمپ معمار برگزار می شود.
مصلای بزرگ جزیره کیش در جشن با شکوه نیمه شعبان میزبان ساکنان و گردشگران است.
اجرای تواشیح و مولودی خوانی در جشن های اعیاد شعبانیه، مسابقات مفرح فرهنگی، برگزاری مسابقه کتاب با موضوع مهدویت و اعطای جایزه کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به برندگان، توزیع بروشور های آموزنده فرهنگی بین دانش آموزان مدارس، پخش دعای فرج امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف در پرواز های روز نیمه شعبان، آذین بندی و فضا سازی شهری برای گرامیداشت این اعیاد بزرگ، برپایی تکایا در بخش های مختلف با مشارکت دوستداران اهل بیت و توزیع شربت و شیرینی در بین مردم از جمله مواردی بود که در نشست هماهنگی اعیاد شعبانیه مطرح شد.
در این نشست امام جمعه کیش، حجت الاسلام صافی زاده رییس دفتر امام جمعه  و جمعی از مسئولان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، صدا و سیما و پایگاه های بسیج مردمی جزیره کیش حضور داشتند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.