دسته: مذهبی

پیامبر فرمود: در شبی که مرا بالا بردند، خداوند بین من و تمام پیامبران را جمع کرد،سپس فرمود: ای محمد از پیامبران پیشین سؤال کن، بر چه مبعوث شدند؟ 

محدث ابو نعیم در تفسیر آیه شریفه(و اسئل من ارسلنا من قبلک من رسلنا )می گوید،
پیامبر فرمود: در شبی که مرا بالا بردند، خداوند بین من و تمام پیامبران را جمع کرد، سپس فرمود: ای محمد از پیامبران پیشین سؤال کن، بر چه مبعوث شدند؟ گفتند بعثنا علی شهاده أن لا اله الا الله و الاقرار بنبوتک و الولایه لعلی بن ابی طالب جواب دادند؛ ما مبعوث شدیم بر شهادت بر وحدانیت خداوند و اقرار به نبوت تو، و ولایت علی بن ابی طالب.
در روز عید غدیر چگونه به یکدیگر تبریک بگوییم؟
امام رضا (علیه السلام) می فرماید: در چنین روزی که روز عید و تبریک گفتن به یکدیگر است، مناسب است مؤمنان وقتی به یکدیگر می رسند این جملات را بگویند:
الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمؤمنین و الائمه علیهم السلام.
نماز روز عید غدیر
ثواب این نماز برابر صد هزار حج عمره می باشد و باعث برآورده شدن حوائج دنیا و آخرت می شود.
امام صادق (علیه السلام) می فرماید:
کسی که در روز عید غدیر، هر ساعتی که خواست دو رکعت نماز بخواند، بهتر این است که این دو رکعت نزدیک ظهر باشد، که آن ساعتی است که امیر المؤمنین (علیه السلام) در غدیر خم به امامت منصوب شدند، هر که چنین کند، همانند کسی است که در آن روز حضور پیدا کرده است.
کیفیت نماز روز عید غدیر زمان: نیم ساعت قبل از زوال (اذان ظهر) این نماز دو رکعت است: در هر رکعت، حمد یک مرتبه، سوره توحید قل هوالله أحد) ده مرتبه، آیه الکرسی ده مرتبه و سوره قدر ده مرتبه.

برچسب ها :