دسته: مذهبی

امام جمعه کیش بر اهمیت استفاده از ظرفیت های بزرگ ملی در برون رفت از مشکلات اقتصادی تاکید کرد و گفت: هفته وحدت فرصت مناسبی برای طرح نیازهای جهان اسلام است.

حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی اظهار کرد: خداوند متعال تمامی افکار، اعمال و کردار انسان را رصد کرده و برتمام عالم احاطه کامل دارد پس باید مراقب تمامی اعمال و اندیشه های خود باشیم.

وی با تسلیت شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت امام حسن عسگری(ع) افزود: دوران امامت این امام همام از حساسترین دوران های امامت شیعیان بوده قدرت بسیارعظیم شیعیان در دوران حکومت خلافای عباسی به ویژه دوران امام حسن عسگری (ع) و بشارت آمدن منجی عالم بشریت (عج) از مهمترین عواملی محسوب می شوند که موجب رعب و وحشت دشمنان در این دوران از امامت شده بود به همین علت امامان شیعه را در حصر خانگی قرار داده بودند.

خطیب جمعه کیش به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مدال آوران پاراآسیایی اشاره کرد و افزود: ایشان به چند عامل مهم از جمله هفته وحدت اشاره کرده و نیاز اصلی و اساسی امروز جهان اسلامی را اتحاد و همدلی برشمردند.

وی با بیان اینکه هفته وحدت فرصت مناسبی برای طرح نیازهای جهان اسلام است تاکید کرد: یکی ازمهمترین مسائل امروز به فرموده مقام معظم رهبری از مسائل مهم منطقه امروز تلاش آمریکا برای حفظ بن سلمان در منطقه به عنوان عامل مهم شرارت است.

امام جمعه کیش با تصریح براینکه از دیگر تلاش های آمریکا در منطقه تشدید حملات آل سعود در یمن و کمک به جنایات اسرائیل در غزه است برلزوم بیش از پیش وحدت مسلمانان جهان در برابراین تلاش های مذبوحانه و اختلاف افکنی میان مسلمانان تاکید کرد.

وی یکی از مهمترین مشکلات و معظلات امروز کشور را عدم توجه به ظرفیت های فراوان ملی عنوان کرد و افزود: ایران اسلامی دارای ظرفیت های جغرافیایی، مرزهای آبی گسترده، ظرفیت های فرهنگی، انسانی و منابع معدنی بسیاری است که دیگر کشورهای جهان در آرزوی آن به سر می برند اما ما از آن ها به خوبی استفاده نکرده ایم.

حجت الاسلام حسن زاده قوانین پیچیده اداری، مشکلات مدیریت و کمبود نیروی انسانی را از عوامل عدم بهره گیری از ظرفیت های عظیم ملی در کشور برشمرد و اظهار امیدواری کرد با رفع این معضلات و کاهش بروکراسی های اداری در آینده ای نزدیک شاهد رونق و شکوفایی اقتصادی در کشور باشیم و افزودد: ایران بر روی کمربندی از آهن، طلا، مس، نقره و دیگر ظرفیت های معدنی قرار دارد که به دلیل سوء مدیریت نتوانسته ایم از این ظرفیت های به خوبی استفاده کنیم.

وی با تبریک آغاز هفته بسیج از 29 آبان ماه به بسیجیان سلحشور ایران اسلامی ایمان، اخلاص، پیشرو بودن، خط شکنی، واقع گرایی، تکلیف محوری و مسئولیت پذیری را از ویژگی های بسیجیان برشمرد.

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام حسن زاده و با حضور مردم مومن جزیره کیش در مصلا برگزار شد.

برچسب ها :