دسته: مصاحبه

مدت ها بود سعی بر آن داشتیم که با علی (نبیل) خدیور مصاحبه ای داشته باشیم و موفق به این کار نمی شدیم که بالاخره و پس از پایان مسابقات بین المللی ترکیه موفق به مصاحبه با این جوان برومند و قهرمان بومی کیش شدیم که در ادامه می توانید خواننده صحبت های ما و خدیور باشید.

 

مدت ها بود سعی بر آن داشتیم که با علی (نبیل) خدیور مصاحبه ای داشته باشیم و موفق به این کار نمی شدیم که بالاخره و پس از پایان مسابقات بین المللی ترکیه موفق به مصاحبه با این جوان برومند و قهرمان بومی کیش شدیم که در ادامه می توانید خواننده صحبت های ما و خدیور باشید.

 

در ابتدا خودت را به خوانندگان صبح کیش معرفی کن.

خدیور: علی خدیور هستم ساکن جزیره کیش، بومی کیش و عرب هستم،  متولد 20 دی 1368 ، قبلا فوتبال بازی می کردم و مثل همه ورزشکارها از زمین های خاکی با فوتبال شروع کردم ولی خب قسمت نشد و اونجا موفقیتی برای من به دست نیامد و خواست خدا بود که به سمت دو و میدانی کشیده شوم، البته در فوتبال هم زحمت زیادی کشیدم ولی هیچ وقت به حقم نرسیدم و وضعیت به شکلی بود که حتی تصمیم گرفته بودم کلا ورزش را کنار بگذارم و به دلیل مصدومیت های زیاد حتی با توجه به پیشنهاد تیم بزرگی مثل نفت آبادان قسمت نشد که فوتبال را ادامه دهم، حتی در قالب منتخب کیش در مقابل تیم های بزرگی مانند پرسپولیس، استقلال، ذوب آهن، نفت آبادان، تیم ملی جوانان که گل هم به این تیم زدم و ...

چرا نبیل صدات می کنن، ما نبیل صدات کنیم یا علی؟

خدیور: نبیل اسمی است که بومی های کیش من را با این اسم صدا می کنند، اسمی که قدیم روی من گذاشته اند.

به دلیل این که ثبت اسم نبیل در قدیم مشکل بوده ، پدرم با اسم علی و مادرم با اسم نبیل موافق بودند که در شناسنامه علی و در حالت عامیانه نبیل صدام می کنند. من خودم نبیل را دوست دارم به خاطر خاص و تک بودن این اسم.

 چه شد که از فوتبال رفتی به سمت دو و میدانی؟

خدیور: این بین و بعد از فوتبال و قبل از دو و میدانی من رفتم فیتنس، اونجا هم تا حدودی موفق بودم و مربی ای داشتم که برنامه ای یکساله برای من گذاشت و در حال تمرین بودم که از جلوی مرکز ورزش عبور می کردم و بنر تست دو و میدانی را دیدم و بعد از رفت و برگشت به خانه به مجموعه ورزشی المپیک برگشتم و با مربی دو و میدانی آقای محمدزاده صحبت کردم و قرار شد که فردای آن روز از من تست بگیرند و اگر قبول شدم کارم را شروع کنم. روز بعد که رفتم اول دور زمین گرم کردم و در مرحله بعد تست دو 60 متر سرعت دادم و باعث تعجب مربی شد، مربی به من گفت مطمئنی از همان جایی که گفتم شروع کردی؟ در جواب گفتم اره، گفت نه دوباره برو، دفعه بعد باز هم تعجب کرد و پرسید تو این همه مدت کجا بودی که داستان ورزشی خودم را برای ایشان تعریف کردم و بعد از 24 ساعت فکر تصمیم گرفتم که به دو و میدانی رو آورده و تمریناتم را شروع کردم که بعد از یک هفته تمرین مربی به من گفت که در اولین مسابقاتی که شرکت می کنی می برمت روی سکو و خب حرفشان هم درست از آب در آمد و در اولین مسابقات رسمی مدال برنز را کسب کردم و بعد از دو ورزشکار المپیکی ایران این مقام سوم را کسب کردم.

طی تمرینات، مدت زمانی را با بازیکنان المپیکی ایران تمرین کردی، این تمرینات چه تاثیری در روند آماده سازی تو داشت؟

خدیور: روزهای اول که ملی پوش ها به پیست آمده بودند مربی به من می گفت که برو و با آن ها تمرین کن که در جواب می گفتم نمی توانم، چطور من با ملی پوش ها تمرین کنم که مربی به من گفت من مربی تیم ملی را می شناسم و برو و با آن ها تمرین کن.

تمرین های من و آن ها شروع شد و دیدم چیزی از ملی پوش ها کم ندارم و می توانم پا به پای آن ها بدوم و خب قرار بود مسابقات بعدی را هم با همین ملی پوش ها مسابقه بدهم و خدا را شکر با صدم و ثانیه از این دو ورشکار المپیکی ایران سوم شدم.

به جز زمین تمرین و سالن بدنسازی معاونت ورزش از نظر مالی هم کمکی به تو و دو و میدانی کرد ؟

خدیور: خب یک سری فاکتورها و هزینه هایی که انجام داده بودم را آقای جلالی قول داده اند که پرداخت کنند و دستشان درد نکند که دو و میدانی را به کیش آوردند و آقای جلالی به من قول داده اند که فاکتور ها را پرداخت کنند و مطمینم که روی حرفشان هستند.

از مربی ای که داری راضی هستی؟

خدیور: کاملا، تا زمانی که در ایران کار می کنم و بتوانم با مربی ایرانی کار کنم آقای فردین محمدزاده را به عنوان مربی انتخاب می کنم و از ایشان کاملا راضی هستم و به نظرم نمی توانم بهتر از ایشان با کسی کار کنم.

 تا الان چند مدال داری؟

دو مدال برنز از مسابقات سالنی و آغاز فصل، دو طلای جایزه بزرگ و یک برنز بین المللی از مسابقات ترکیه

در حال حاضر خودت را برای چه مسابقاتی آماده می کنی؟

خدیور: مسابقات انتخابی سهمیه المپیک در قزاقستان که با توجه به جلو زدن از رضا قاسمی (دونده المپیکی ایران) در مسابقات اخیر در ترکیه از سوی فدراسیون دو و میدانی به این مسابقات دعوت شدم.

 

خب از دو ومیدانی خارج شده و چندسوال شخصی می پرسم که سعی کن با پاسخ های کوتاه همراه باشند:

استقلالی یا پرسپولیسی؟

خدیور:خدیور: پرسپولیسی دو آتیشه

بهترین بازیکن فوتبال در ایران و خارج از ایران ؟

خدیور: در ایران علی کریمی و علی دایی و در خارج از ایران هم اول رونالدوی برزیلی و بعد کریستیانو رونالدو

ده کلمه می گم اولین چیزی که به ذهنت رسید بگو.

 فوتبال

خدیور: بی معرفت

بومیان کیش

خدیور: عشق و انرژی

تیم صیادان

خدیور: زادگاه

رضا قاسمی

خدیور: دوست و حریف

المپیک

خدیور: رویا

شوکلات

خدیور: خیلی خوب

رکورد

خدیور: می جنگم براش

معاونت ورزش

خدیور: همراهان خوب

دریا خدیور:

خدیور: خاطرات کودکی

اوسین بولت

خدیور: فوق اسطوره

 

کارت زرد و قرمز زندگیت رو به کی نشون می دی؟

خدیور: کارت زرد را به معاونت ورزش می دهم به این علت که چرا زودتر دو و میدانی را وارد جزیره کیش نکرد. استعداد های خیلی خوبی در سطح جزیره کیش داریم، الان فکر می کنم اون کسانی که من را در دو  می گرفتند و از من جلو می زدند چرا نباید در کنار من عضو تیم باشند.

و کارت قرمز؟

خدیور: کارت قرمز را به خودم نشان می دم که چرا زودتر از فوتبال بیرون نیامدم.

نبیل خدیور چطور خیلی عصبی میشه؟

خدیور: عصبی؟ برم خونه و کسی از لباس و کفشام استفاده کرده باشه خیلی عصبی میشم.

سینما می ری و فیلم می بینی؟ آخرین فیلمی که دیدی چه زمان بود؟

خدیور: (با خنده) خیلی وقته ندیدم فیلمی را، آخرین فیلمی که دیدم اخراجی ها و آن هم از سینما بود.

ده سال بعد، چنین روزی، کجایی و چی کار می کنی؟

خدیور: ده سال دیگه!!

 انشاالله بالاترین سطح دو و میدانی باشم و شروع کرده باشم به استعدادیابی و بچرخم در کوچه پس کوچه ها و استعدادهای ایران را پیدا کنم و وارد دو و میدانی کنم.

در مدرسه بچه درسخوان کلاس بودی یا تنبل کلاس؟

خدیور: تنبل کلاس بودم و همیشه در حال فرار از مدرسه

الان بخوای با یکی از دوستات تماس بگیری و بگی برید بیرون به کی زنگ می زنی و کجا میرید با هم ؟

خدیور: آقای ماهیگیران، دعوت می کنم برای شام.

صحبتت با مسئولین جزیره کیش:

خدیور: دوست دارم بیشتر حمایت کنند، امثال علی خدیور در کیش زیاد هستند و با پیگری و بها دادن به رشته هایی مثل دو و میدانی افراد بیشتری را استعداد یابی کنند.

در مورد دیگر هم توقع دارم که از خودم حمایت شده و مسابقات بین المللی بیشتری برای من گذاشته شود تا بتوانم با آمادگی بالاتر وارد مسابقات مدالی و رسمی با لباس تیم ملی شوم.

روی صحبتت با مردم و خوانندگان صبح کیش و کیشوندان:

خدیور: امیدوارم بیشتر از این باعث خوشحالی مردم کیش شوم وقتی هر جا می روم و به من تبریک می گویند واقعا خوشحالم می شوم و حتی وقتی تماس می گیرند با من هم به من روحیه می دهند که امیدوارم جبران کنم.

سخن آخر

خدیور: تشکر ویژه ای می کنم از آقای دکتر آسوبار رئیس هلال احمر کیش که قبل از سفر به ترکیه با من تماس گرفت و بعد از ملاقات حضوری، ایشان کمک مالی ای به من داشتند که حقیقتا توقع من از اشخاص دیگر بود و واقعا از ایشان متشکرم.

 

صبح کیش برای این جوان برومند و با انگیزه بومی کیش به منظور حضوری قدرتمند در رقابت های پیش رو آرزوی سلامتی و موفقیت دارد.

از مدیریت کافه رادیو (طبقه زیرین هتل پارمیس - سمت راست رستوران فودسان) بابت میزبانی شایسته از این مصاحبه کمال تقدیر و تشکر داریم.

 

پایان.

برچسب ها :