دانیار جاویدی رئیس آموزش و پرورش کیش در نشست خبری که در دفتر ریاست اداره آموزش و پرورش کیش برگزار شد گفت: اداره هیئت امنایی مدارس یکی از راه های کیفیت بخشی به فعالیت ها مدارس است که در جزیره کیش در سال های گذشته مغفول مانده بود.

دانیار جاویدی رئیس آموزش و پرورش کیش در نشست خبری که در دفتر ریاست اداره آموزش و پرورش کیش برگزار شد گفت: اداره هیئت امنایی مدارس یکی از راه های کیفیت بخشی به فعالیت ها مدارس است که در جزیره کیش در سال های گذشته مغفول مانده بود.

وی با بیان اینکه دریافت مجوزهای لازم درحال پیگیری است افزود: اداره هیئت امنایی مدارس ورود منطقی، عقلایی و چارچوب دار اولیاء دانش آموزان در مدیریت مدارس است و به عنوان نمونه در آینده نزدیک چند مدرسه از مدارس کیش به این صورت اداره خواهد شد و در صورتی که بازخورد مثبتی دریافت شود مدارس کیش به طور کامل هیئت امنایی خواهد شد.

جاویدی با تقدیر از حمایت های مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در حمایت از آموزش و پرورش درزمینه های مختلف از انعقاد تفاهم نامه برای دریافت کمک هزینه مسکن فرهنگیان خبرداد و افزود: دریافت کمک هزینه مسکن فرهنگیان به دستور مدیرعامل سازمان به عنوان یک قانون شده و دارای سرفصل های بودجه ای شد.

وی به طراح هایی برای درآمدزایی آموزش و پرورش در آینده اشاره کرد و افزود: پتانسیل های اقتصادی مدارس از مواردی است که در گذشته به آن توجهی نشده و ما امروز به دنبال این هستیم که با استفاده از توان وایده های خلاقانه سرمایه گذاران در جزیره کیش مدارس را به سوی درآمدزایی سوق دهیم.

رئیس آموزش و پرورش کیش با بیان اینکه جزیره کیش دارای پتانسیل های بالایی در زمینه های فرهنگی است اضافه کرد: آموزش و پرورش کیش در نظر دارد علاوه بر اجرای برنامه های کوتاه مدت در راستای کیفیت بخشی و ارتقاء کمی آموزش و پرورش در کیش، برنامه های بلند مدتی تدوین کند که به افراد وابسته نباشد تا با تغییر مدیریت برنامه ها تغییر پیدا کند.

وی به فعالیت های اداره آموزش و پرورش کیش با ۴۹ مدرسه در قالب ۱۲۷ مدرسه ابتدایی و ۹۹ دبیرستان اشاره کرد و افزود: هم اکنون۴۳۰ همکار فرهنگی و ۷۸۵۰ دانش آموز با احتساب پیش دبستانی در مدارس کیش در حال تدریس و تحصیل هستند.

جاویدی با اشاره به رسالت مناطق آزاد در کشور اظهار کرد: معلم موفق کسی است که اساس شکل گیری مناطق آزاد در کشور را مطالعه کرده باشد و به یکی از مهمترین اهداف تشکیل این مناطق که الگو شدن در کشور در زمینه های مختلف است توجه کند.

وی با تاکید بر اینکه رسالت تشکیل مناطق آزاد سرلوحه کار آموزش و پرورش در جزیره کیش است ادامه داد: در این راستا اداره آموزش و پرورش کیش تلاش دارد تا با برگزاری تورهای کیش برای فرهنگیان، آنان را با شرایط آموزشی و وضعیت کمی و کیفی آموزش در کیش آشنا کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعات چالش برانگیز در آموزش و پرورش کیش، هزینه های آب و برق مدارس بود ابراز کرد: با نگاه حمایتی که مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش و معاونت های مربوطه به آموزش و پرورش دارند مبلغ سیصد و پنجاه و هفت میلیون تومان بدهی مدارس کیش تا اول مهر ۹۵ به شرکت آب و برق تسویه شد و برای پرداخت هزینه های آب و برق از مهر ۹۵ به بعد نیز در تلاش برای یافتن راهکار مناسب هستیم.

وی تغییر مکان اداره آموزش و پرورش را یکی دیگر از دغدغه های آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد مهم دانست و افزود: نبود مکان مناسب و تابلو برای اداره آموزش وپرورش به عنوان یک نهاد اجتماعی و فرهنگی مهم یک ضعف بزرگ است که در حال حاضر با استفاده از فضاهای موجود آموزشی که سال ها بدون استفاده رها شده بود این مشکل در حال حل شدن است و به زودی آموزش و پرورش به مکان جدید منتقل خواهد شد تا از این مکان که به عنوان یک محل تجاری بیشتر شناخته می شود تا اداری نقل مکان صورت گیرد.

جاویدی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در کیش نسبت به سرزمین اصلی بیشتر است و با تغییر چیدمان می توان برخی نیازها را برطرف کرد ادامه داد: با انجام این حرکت نگاه درخواست گرا از سازمان به سوی داشته ها و استفاده از دارایی های بدون استفاده متمایل می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش در هنرستان ها باید ۸ ساعت در روز و به صورت کارگاهی صورت پذیرد یادآور شد: هنرستان پسرانه خوارزمی که به مدت سه سال بصورت شیفت عصر و با کسر ساعت تدریس برگزار می شد به مکان جدید نقل مکان کرد و هم اکنون دانش آموزان این هنرستان برطبق استاندارد هنرستان ها به تحصیل ادامه می دهند.

به گفته جاویدی بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان با ایجاد تفاهم نامه با برخی فروشگاه ها در کیش برای تهیه اقلام و لوازم مورد نیاز اعم از خوراکی، پوشاک، لوازم منزل وخدمات دندانپزشکی  به صوررت اقساط بدون پرداخت وثقیه، امضاء تفاهم نامه با بانک ملی برای پرداخت وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان بدون وثیقه و تنها با دریافت معرفی نامه از آموزش و پرورش برای همکاران فرهنگی از جمله فعالیت های آموزش و پرورش در راستای بهبود کیفیت زندگی فرهنگیان در کیش به عنوان یک برنامه کوتاه مدت است.

وی ایجاد تعاونی فرهنگیان را از برنامه های بلند مدت آموزش و پرورش برای رفاه حال فرهنگیان جزیره عنوان کرد و افزود: یکی از ضعف های اداره آموزش و پرورش در کیش فراهم نبودن شرایط گردشگری برای فرهنگیان کشور است که با رایزنی هایی که با بخش های خصوصی انجام شده در تلاش هستیم تا شرایط مناسبی برای حضور گردشگران فرهنگی در کیش فراهم آوریم و اگر امکان داشته باشد مکانی را به عنوان خانه معلم برای حضور فرهنگیان فراهم کنیم.

رئیس آموزش و پرورش کیش در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش برای برگزاری انجمن خیرین آموزش و پرورش خبرداد و گفت: با ظرفیت اقتصادی بالایی که در کیش وجود دارد استفاده نکردن از توان خیرین برای حضور و مشارکت در آموزش و پرورش یک ضعف بزرگ است.

وی در ادامه افزود: تلاش می کنیم تا پایان دی ماه انجمن را برگزار کرده و ساختار قانونی و جایگاهی آن را آماده کنیم.

ساماندهی نیروهای انسانی، پر کردن پست های خالی اداری، تجهیز و آماده سازی مدارس، تامین کلاس های مورد نیاز با استفاده از ظرفیت ها و فضاهای موجود، برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت و دوره های بازآموزی بصیرتی، انتخاب سرگروه های آموزشی در راستای نظارت بر فرآیند تدریس در مدارس با هدف ارتقاء کیفیت آموزش و تهیه مکانی برای تبادل نظر سرگروه های آموزشی، برگزاری نشست با مدیران سازمان منطقه آزاد کیش در جهت رفع معضلات و مشکلات آموزشی و بهره گیری از حمایت ها و پشتیبانی سازمان، برگزاری نشست با هسته اصلی انجمن های اولیاء و مربیان مدارس بخشی از فعالیت های اداره آموزش و پرورش کیش از ابتدای مهرماه ۹۵ است که جاویدی به آن ها اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی منسجم تشکل سازمان دانش آموزی در مدرسه فرهنگ اشاره کرد و افزود: در راستای افزایش توان علمی و اجتماعی دانش آموزان جزیره کیش پژوهش سرای دانش آموزش در دبیرستان فاطمیه آماده استفاده برای تمام دانش آموزان است.

رئیس اموزش و پرورش جزیره کیش به تعامل با دانشگاه ها اشاره کرد و از روسای دانشگاه های کیش برای ایجاد بسترهای مناسب آموزشی و رشد و ارتقاء کیفیت و کمیت در آموزش و پرورش دعوت به همکاری کرد.

وی راه اندازی مدارس استعدادهای درخشان، ارتباط با بورس، ایجاد رشته های جدید و مرتبط با پتانسیل های مناطق آزاد مانند تعمیر مورتورهای شناورهای دریایی، تعمیر موتورهای هواپیما، گردشگری و هتلداری را از برنامه های آینده آموزش و پرورش جزیره مرجانی کیش خواند.

اعزام دانش آموزان پسر و دختر به اردوی راهیان نور، برگزاری اردوهای هفتگی، شرکت در مراسم استکبار ستیزی به صورت منسجم توسط دانش آموزان با حضور سردار صفوی، شرکت در برنامه های هفته بسیج با بیش از ۳۰ عنوان برنامه، شرکت در المپیادهای ورزشی، برگزاری جلسات استعدادیابی، برگزاری دوره های مشاوره فردی وگروهی برای دانش آموزان و خانواده ها با بهره گیری ازمتخصصان و کارشناسان هسته های مشاوره آموزش و پرورش، تجهیز دو سالن ورزشی برای همکاران، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و اجتماعی مخصوص دانش اموزان، برگزاری همایش های دانش آموزی با عنوان پیشگیری از آسیب های اجتماعی و “نه” گفتن به اعتیاد، برگزاری مانورهای زلزله در مدارس از دیگر فعالیت های اداره آموزش و پرورش جزیره کیش است که رئیس آموزش و پرورش کیش به آن ها اشاره کرد.

جاویدی در پایان نشست به سوال خبرنگاران پاسخ گفت. وی در پاسخ به سوال خبرنگار کیش پرس در رابطه با دریافت هزینه به نام های مختلف توسط مدراس از اولیاء اظهار کرد: مدارس نیازمند مشارکت اولیاء در کمیت و کیفیت بخشی به آموزش هستند اما هیچ یک از همکاران در مدارس به هیچ عنوان و تحت هیچ نامی حق دریافت پول از خانواده ها ندارند و اجبار خانواده ها به پرداخت پول ممنوع است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم تا خانواده هایی که از توان مالی خوبی برخوردارند در راه تامین نیازهای مدارس که فرزندانشان در آن تحصیل می کنند و برای آسایش و آرامش هرچه بیشتر دانش آموزان مشارکت داشته باشند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.