آثار نقاشی شیرین قندچی و علی قائمی با موضوع طبیعت کیش در گالری خط سوم در برج صدف کیش به نمایش درآمد.

آثار نقاشی شیرین قندچی و علی قائمی با موضوع طبیعت کیش در گالری خط سوم در برج صدف کیش به نمایش درآمد.

شیرین قندچی و علی قائمی در نمایشگاهی مشترک آثار سه سال تلاش هنری خود در جزیره کیش را در نمایشگاه که در گالری خط سوم در برج صدف برگزار شده است به نمایش عموم گذاشته اند.


شیرین قندچی و علی قائمی از سال 78 کار حرفه ای خود را آغاز کرده اند این زوج هنرمند که نمایشگاه های انفرادی و گروهی بسیاری در تهران و خارج از کشور برگزار کرده اند پس از 4 سال اقامت د رجزیره کیش اولین نمایشگاه خود با موضوع طبیعت جزیره کیش را به نمایش گذاشته اند.


قندچی در رابطه با برگزار این نمایشگاه در جزیره کیش گفت: کیش دارای آرامش و زیبایی جذابی است که با روح هنرمند ارتباط خوبی برقرار می کند.


وی افزود: این آرامش و سکوت زیبا چیزی بود که ما را از تهران پر ترافیک و آلوده به این شهر کشاند و حالا پس از 4 سال اقامت اولین تراوشات ذهنی گره خورده با طبیعت کیش را که  که حاصل سه سال کار است و بربوم جاری شده در این محل به نمایش گذاشته ایم.


این هنرمند نقاش با اشاره به اینکه زمینه بیشتر کارها طبیعت است اظهار کرد: هر کار برایخود داستانی دارد و شاید بیشتر برگرفته از طبیعتی است که مردم در شهرهای آلوده آرزوی آن را دارند و بی تردید این طبیعت در کار ما تاثیر زیادی داشته است.


وی با اشاره به اینکه در گذشته بیشتر پرتره(چهره انسانی) کار میکردم افزود: اما از زمانی که به کیش آمدم ناخودآگاه جذب طبیعت کیش شدم و طبیعت وارد کارهایم شده و به گونه ای با پرتره تلفیق شد وشکل جدیدی از کارها طراحی شد.


این هنرمند جزیره کیش با بیان اینکه در جزیره کیش دو چیز بیش از همه مرا مجذوب خود ساخت توضیح داد: از وقتی وارد کیش شدم با این توضیح که تا به حال قبل از مهاجرت به کیش سفر نکرده بود و این اولین باری بود که وارد جزیره کیش می شدم دریای زلال و شفاف و درخت بزرگ لور با ریشه های درهم تنیده مرا مجذوب خود کردند به گونه ای که در بسیاری از کارهای نمایشگاه نمود عینی یافته اند.


وی ادامه داد: وقتی کارها را می کشیدم بدون اینکه خیلی متوجه باشم پس از پایان کارها می دیدم که رگه ای از نمای درخت و ریشه به خصوص ریشه های درخت لور در کارها وجود دارد و این برایم بسیار جالب بود و پس از مدتی احساس کردم این ریشه ها برای من نماد ارتباط با سرزمین مادری و بازگشت به اصل و ریشه ای است که در حال حاضر از آن دور هستم و نوعی دلتنگی به سرزمینم را به نمایش گذاشته است.


قندچی افزود: سیال بودن، آرامش و خط افقی دریا دیگر موردی است که در کیش مرا جذب کرده و در کارهایم به خوبی دیده می شود و برای من نماد آرامشی است که دریا به روح مواج انسان می بخشد.


علی قائمی دیگر هنرمند نقاشی که کارهای وی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است در رابطه با این نمایشگاه گفت: این اولین نمایشگاهی است که پس از 4 سال اقامت در کیش برگزار کرده ایم و 33 تابلو در ان به نمایش درآمده است.


وی افزود: قبل از مهاجرت به جزیره کیش بیشتر موضوعاتی که روی آن کار می کردم به شهر و فضای شهری و اتفاقاتی که در خانه های انسان ها در کلانشهرها روی می داد بود اما پس از مهاجرت به جزیره کیش کشتی ها، لنج ها و فضاهای زندگی در آن ها که به نوعی شهرهای متحرک هستند را به عنوان موضوع نقاشی انتخاب کردم.


این هنرمند نقاش در رابطه با اینکه چرا 4 سال طول کشید تا اولین نمایشگاه را در کیش برگزار کنند اظهار کرد: تمام کارهایی که در این نمایشگاه ارائه شده در کیش متولد شده اند و برای تولد این آثار زمان لازم بود تا روح ما با روح طبیعت کیش اتصال و ارتباط پیدا کند و فضا را درک کنیم به خصوص که قبل از مهاجرت به جزیره هیچوقت به این شهر سفر نکرده بودیم و با فضای آن آشنایی نداشتیم برای همین مدتی زمان برد تا بتوانیم این اتصال و ارتباط را برقرار کنیم.


وی در ادامه بیان کرد: طبیعت کیش بسار متفاوت است و انسان جذب این سکوت و آرامش و تفاوت می شود و این همان چیزی است که هنرمند به آن نیاز دارد و با توجه به اینکه در این طبیعت یک زندگی وجود دارد این آثار متاثر از روح طبیعت کیش متولد شدند.


قائمی افزود: وقتی هنرمند در فضایی قرار بگیرد با احساسی که دارد خود به خود در ذهن تصویر می شود و به مرور با پرداخت های که در ذهن صورت می گیرد خلق می شده و بر روی بوم می نشیند.


وی در رابطه با کوچکی فضایی که برای نمایش آثار هنری خود انتخاب کرده اند افزود: نقاشی ها به خاطر کمبود فضا در قطع های کوچک تصویر شده اند و با توجه به اینکه فضای گالری خط سوم با ذهنیت نمایشگاه سازگارتر بود این مکان انتخاب شد اما برگزاری نمایشگاه در فرهنگسرا یا فضاهای بزرگتر برای جذب بیشتر بازدید کنندگان نیز موضوع خوبی است که در آینده امید است بتوانیم به آن بپردازیم.


آثار هنری شیرین قندچی در گالری خط سوم به سبک مدرن و با رنگ و روغن روی بوم و فتوکلاژ به نمایش گذاشته شده است و اثار علی قائمی نیز با استفاده از اکرلیک و آب مرکب ترسیم شده اند.


گالری خط سوم تا 23 بهمن ماه در بخش اداری برج صدف اماده بازدید علاقمندان از آثار هنری این زوج هنرمند است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.