دسته: مصاحبه

 گفت‌وگویی اختصاصی خبرنگار هفته‌نامه آوای کیش با مهندس مجید موسوی مطلق، مدیرعامل شرکت «دیپلمات» با اشاره به افتتاح مجتمع«دیپلمات‌ مال»

بیایید شبیه به «دیپلمات» زندگی کنیم

دعوت مهندس مجید موسوی مطلق، مدیرعامل شرکت دیپلمات از مهمانان نوروزی برای حضور در کیش و تماشای جاذبه‌های مجتمع مدرن دیپلمات مال

بابک عامل / مهندس مجید موسوی مطلق، مدیرعامل شرکت «دیپلمات» با اشاره به افتتاح مجتمع«دیپلمات‌ مال» در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار هفته‌نامه آوای کیش اظهار داشت: این مجتمع بزرگ را با چند انگیزه در جزیره کیش راه‌اندازی کردیم.

وی در همین خصوص اضافه کرد: بسیاری از کیشوندان که بالغ بر 70درصد را شامل می‌شوند، در مناطقی همچون نوبنیاد و اطراف آن ساکن هستند و مسافرانی که به جزیره می‌آیند نیز در همین محدوده ساکن می‌شوند.

مدیرعامل شرکت دیپلمات اضافه کرد: در منطقه صفین به غیر از بازار عربها که بازاری سنتی بوده و سبک و سیاق خاص خود را دارد بازاری مدرن و در خور جزیره وجود نداشت.

وی بیان کرد: در همین راستا تلاش کردیم تا یک مجموعه ای را ایجاد کنیم که صرفا مجتمعی برای خرید نباشد و در کنار آن مراکز تفریحی، فرهنگی، رفاهی و خدماتی را نیز درنظر گرفتیم.

 

اتفاقی برای نخستین بار

مهندس موسوی مطلق در ادامه عنوان کرد: به جرات می‌توانم بگویم آنچه که در جزیره برای نخستین بار شکل گرفته است ، بها دادن به بچه‌ها در مجتمع دیپلمات است.

وی با بیان این مهم که پیش از این در فضاهای اینچنینی نسبت به کودکان کم‌لطفی شده بود، افزود: توجه به کودکان را در سراسر دنیا و حتی در نقاط مختلف کشور دیده بودم و به دنبال آن بودم که این اتفاق را در کیش نیز اجرایی نمایم.

این فعال حوزه بازار و ساختمان خاطرنشان کرد: در دیپلمات مال فضای زیبایی را به عنوان«گرین‌ لند» در نظر گرفتیم و در این فضا کلبه‌های چوبی و پل‌های معلق استاندارد و مستحکم را ایجاد کردیم تا بچه‌ها نهایت استفاده را از این محیط ببرند.

وی همچنین تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که در موازات ایجاد فضاهای تفریحی، موقعیت‌های آموزشی متعددی را نیز برای کودکان فراهم آوریم.

مدیرعامل شرکت دیپلمات با اشاره به این مهم که«ما در دیپلمات مال به کودکان احترام گذاشتیم» گفت: به عقیده ما بچه‌ها به شکل واقعی قابل احترام هستند.

 

ایجاد فضاهای آموزشی

وی افزود: برای بوجود آوردن فضاهای آموزشی در این مجموعه، مربیانی را تعلیم دادیم و از تجربه افراد مختلف و باسابقه در سراسر کشور برای این موضوع استفاده کردیم و گروهی را تشکیل دادیم تا مسائل فرهنگی و آموزشی را در این مجتمع پیاده کنیم که امیدوار هستیم تا این فعالیت شروع خوبی در جزیره باشد و البته استمرار پیدا کند.

مهندس موسوی مطلق در ادامه این گفت و گو به خبرنگار هفته‎‌نامه آوای کیش گفت: در کنار این فضای کودکانه محیطی را نیز برای نوجوانان و حتی سنین بالاتر مهیا کردیم که بخشی از آن را به بازی‌های دیجیتالی و کامپیوتری اختصاص دادیم و در بخشی دیگر نیز دستگاه‌هایی را وارد کردیم که علاوه بر مجازی بودن، حرکت و هیجان بالایی نیز دارند.

این فعال حوزه بازار و ساختمان در ادامه به ایجاد محیطی برای استفاده از فضاهای واقعی اشاره کرد و افزود: بیل مکانیکی‌ای در این فضا تعبیه شده تا خلاقیت بچه‌ها در این حوزه سنجیده شود و آنها کارهای سنین بزرگتر را در موقعیتی کوچک و البته ایمن تجربه کنند.

مدیرعامل شرکت دیپلمات از شکل‌گیری کارگاه‌های آموزشی نجاری و آشپزی جهت کودکان در دیپلمات مال خبر داد و بیان کرد: همه این اتفاقات در طبقه سوم این مجتمع جدید جزیره کیش محقق می‌شود.

وی با اعلام این موضوع که طبقه سوم دیپلمات مال 3هزار متر زیربنا دارد، عنوان کرد: از این متراژ، یکهزار و 500متر را به شهربازی اختصاص دادیم و مابقی متراژ طبقه سوم نیز به کارهای تخصصی پوشاک کودک و لوازم تفریحی برندهایی مثل لگو تعلق می‎گیرد.

 

فضایی 22هزار متری

مهندس موسوی مطلق همچنین مجموع فضای مفید و غیرمفید دیپلمات مال را 22هزار متر تعریف کرد و افزود: 7هزار و 500متر از این متراژ، فضای مفید است و در مشاعات مجتمع راهروهای بزرگی را ایجاد کردیم و تزییناتی را خلق کردیم تا دیپلمات مال جذاب‌تر جلوه کند.

وی با ورود به بحث کاربری طبقات مختلف دیپلمات مال خاطرنشان کرد: در طبقات همکف و اول برندهای مطرح جزیره و پایتخت حضور خواهند داشت و فعالیت برندهایی همچون ال سی وایکیکی، آدیداس، نایک و خانه عطر را در این 2طبقه شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت دیپلمات با اشاره به این مهم که طبقه دوم مجتمع یادشده در فاز بعدیِ راه‌اندازی قرار دارد، افزود: این طبقه را به مجموعه‌های ورزشی اختصاص دادیم و برندهای مطرح این حوزه در این طبقه فعالیت خواهند کرد ضمن اینکه به دنبال ایجاد یک باشگاه ورزشی در طبقه دوم هستیم.

وی ضمن تاکید بر این مهم که طبقه سوم دیپلمات مال متعلق به کودکان است، عنوان کرد: نام این طبقه از مجتمع را«کید لند» گذاشته‌ایم.

 

اجرای تئاترهای کودکانه

مهندس موسوی مطلق از برگزاری تئاترهای کودکانه در کید لندِ دیپلمات مال گفت و خاطرنشان کرد: این تئاترهای شبانه ساعت 20تا 21 برای کودکان اجرا خواهند شد و از هنرمندان مطرح جزیره همچون آقای رضا فیاضی که از هنرمندان بنام  تئاتر کودک هستند نیز دعوت به عمل آورده‎ایم تا با کمک این بزرگان، کودکان را با سنت‌های کهن آشنا نماییم.

«طبقه چهارم دیپلمات مال به رستوران اختصاص خواهد داشت»، مدیرعامل شرکت دیپلمات مال با ذکر این موضوع؛ افزود: برای این طبقه نیز برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر داریم و می‌خواهیم فود کورتی متفاوت از فود کورت‌های فعال در جزیره را ایجاد نماییم.

وی با بیان این مهم که معماری دیپلمات مال یک معماری سنتی است، افزود: کافی‌شاپی را نیز در طبقه همکف خواهیم داشت. بسیار علاقمند هستیم که این محیط را گسترش بدهیم و از سازمان منطقه آزاد کیش این خواهش را داریم که در این زمینه با ما همکاری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت دیپلمات در همین خصوص بیان کرد: پیاده‌روی خوبی را داریم و در رواق آن گل‌کاری کردیم، می‌خواهیم در این محیط، فضایی مفرح را برای مردم ایجاد کنیم و با تعبیه صندلی، گل‌کاری و ایجاد آب‌نما، مکانی جذاب را با هزینه خودمان بسازیم.

 

نگاهی به مجموعه مسکونی دیپلمات

وی در ادامه این گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار هفته‌نامه آوای کیش از دیگر پروژه مجموعه کاری‌اش در جزیره کیش گفت و عنوان کرد: پروژه مسکونی دیپلمات 2سال پیش با 370 واحد افتتاح شد.

مهندس موسوی مطلق در همین خصوص اضافه کرد: این مجتمع مسکونی 57هزار متر زیربنا دارد و در 4هزار متر فضای لابی آن تمامی امکانات و تسهیلات دیده شده است.

این فعال حوزه بازار و ساختمان افزود: در مجتمع یادشده سینما، سالن بیلیارد، خشکشویی، سالن اسپا، مجموعه اجتماعات و تفریحات، کافی‌شاپ، استخر، سونا، جکوزی و 8هزار و 500متر فضای سبز برای پیاده‌روی دیده شده است.

وی با بیان این موضوع که در پروژه‌های کاری دیپلمات، 2موضوع بسیار حایز اهمیت است، گفت: بحث اول آن است که در این پروژه‌ها افتخار آن را داشتیم که کارآفرینی کردیم.

این فعال حوزه بازار و ساختمان بیان کرد: با افرادی که کنارمان فعالیت می‌کنند خانواده‌ای کاری به نام دیپلمات را تشکیل دادیم.

وی اضافه کرد: قطع به یقین تقسیم روزی دست خداوند متعال است ولی این سعادت نصیب ما شد که در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال افراد زیادی را جذب بازار کارنماییم و این موضوع برای ما بهترین پاداش است.

مهندس موسوی مطلق ادامه داد: موضوع بعدی‌ای که برای ما مهم است این است که به کسانی که در مجموعه‌های دیپلمات زندگی می‌کنند احترام می‌گذاریم و به همین خاطر مجموعه مسکونی‌مان را به یک هتل 5ستاره تبدیل کردیم. در این ساختمان 27خدمه خانه‌داری و لابی‌‎من فعالیت می‌کنند، تاسیسات شبانه‌روزی فعال و امکان دریافت چای و نان داغ همواره مهیا است؛ همه این اتفاقات در حالی رخ داده است که به لحاظ قیمت تفاوت چندانی را با مجتمع‌های دیگر مشاهده نخواهید کرد.

وی اعلام کرد که قیمت پایه هر متر مجتمع مسکونی دپیلمات در حال حاضربا تخفیفی که قایل شده ایم به 8میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت دیپلمات افزود: واحدهای مجتمع مسکونی دیپلمات از 57متر تا 131 متر هستند و این واحدها از یک تا 3خوابه هستند.

موسوی مطلق خاطرنشان کرد: شارژ اهالی این ساختمان به ازای هر متر 5هزار تومان است و اهالی به غیر از این مبلغ تنها پول برق را پرداخت خواهند کرد و در ازای پرداخت این مبلغ از شارژ، خدمات نوینی را دریافت خواهند کرد.

 

ایده‌های نوین برای جزیره

وی در ادامه تصریح کرد: برای جزیره کیش ایده‌های بسیاری را در ذهن داریم که بخشی از آن به طرح‌های اقتصادی برمی‌گردد و بخش عمده هدف ما در این مسیر آن است که به اندازه توانمان کیش را به جزیر‌ای ایده‌آل تبدیل کنیم.

مدیرعامل شرکت دیپلمات با اشاره به این موضوع که باید مردم را تشویق کنیم که به جزیره کیش بیایند، افزود: کیش واقعا زیباست و هم به لحاظ آب و هوا و هم از نظر موقعیت فیزیکی در شرایطی مناسب قرار دارد.

وی اضافه کرد: در این جزیره و در کنار این همه زیبایی آرامش، امنیت و رفاه نیز به خوبی دیده می‌شود.

مهندس موسوی مطلق در بخش پایانی این گفت‌وگو با خبرنگار هفته‌نامه آوای کیش بیان کرد: از تمامی مردم ایران دعوت می‌کنیم که در نوروز 97 با حضور در جزیره کیش و بازار دیپلمات مال ساعات خوبی را برای خود و خانواده ایجاد نمایند   وببینند که در کشورمان نیز می‌شود شبیه به یک دیپلمات زندگی کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :