بین کنترل سرعت شیوع و کوچک کردن اندازه اپیدمی با تمام شدن کرونا فرسنگ ها فاصله است.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، در این روزها در رسانه های ملی ومنطقه ای دوتیتر باهم گفت وگو داشتند .تیتر اول" کیش، کرونا را مات کرد" و تیتر دوم" کیش، مات کرونا شد".برخی هم تیتر زدند" کیش جزیره عاری از کرونا"." کرونا در کیش ، تمام شد" شکل افراطی تر تیتر در برخی از رسانه های برخط پرمراجعه بود.

به باورمن همه این تیترها احساسی وجنجالی بود. دکتر رضانیا در مصاحبه با رسانه ها ضمن اعلام این خبر که بیماران بستری در بخش حاد تنفسی بیمارستان تخصصی وفوق تخصصی کیش به صفر رسیده است ، به درستی تشریح کردند که این به معنای " مات کردن کرونا در کیش"، عاری شدن کیش از کرونا "، " تمام شدن کرونا در کیش" و" مات شدن کیش دربرابر کرونا" نیست.

این مصاحبه مصادف شد با خبر دیدار دکتر مظفری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و ارائه گزارش اقدام های شورای سلامت جزیره در مسیر مدیریت ومقابله با ویروس کرونا. در این دیدار شاه بیت سخن دکتر جهانگیری این بود که" کیش در مدیریت ومقابله با ویروس کرونا می تواند الگوی برای کشور باشد".کرونا در کیش تمام نشده است. اتفاقا در کمین است."کیش ، سرعت شیوع کرونا را کم" و"اندازه اپیدمی را کوچک" کرده است. در" منحنی اپیدمی تاخیر" ایجاد کرده است. در جزیره "کرونا تمام نشده است".کیش ، جزیره عاری از کرونا نیست.

بین کنترل سرعت شیوع و کوچک کردن اندازه اپیدمی با تمام شدن کرونا فرسنگ ها فاصله است.

بین این دو مفهوم اشتباه نکنیم.سیاست شورای سلامت همچنان بیماریابی فعال ، رهگیری و ردیابی موارد در تماس با بیماران مثبت، قرنطینه افراد دارای ارتباط با بیمار کرونایی ودرمان بیماران مثبت است.

نباید توصیه سازمان بهداشت جهانی را فراموش کنیم:" بیماریابی فعال کنید. موارد در تماس با بیماران را رهگیری و ردیابی کنید. قرنطینه کنید. درمان کنید.

نگران این هستم که با بیان این باور غلط مردم دچار رفتارهای پرخطر شوند.تلاش جدی خواهیم داشت تا مانع شکل گیری این احساس نادرست در فضای عمومی جزیره شویم که " کرونا تمام شده است"،.این باور ، باور بسیار خطرناکی است.آسیب زاست.

تغییر رفتار به نفع گسترش ویروس ایجاد می کند.نداشتن بیمارمثبت بستری در بیمارستان پیرو سیاست انتقال بیمار خوش حال از بیمارستان به نقاهتگاه برای ادامه درمان است. والبته " کنترل سرعت شیوع" ، "کوچک کردن اندازه اپیدمی" و"ایجاد تاخیر در منحنی اپیدمی"،"" دستاورد بزرگی"" بود که با تلاش شبانه روزی وهوشمندانه پرسنل بهداشت ودرمان جزیره بدست آمد.

همت بلند وستودنی مردان وزنان از خود گذشته در"شورای سلامت"، "مرکزتوسعه سلامت "و"بیمارستان کیش" را با ترویج وفرهنگ سازی برای رعایت رفتارهایی که حافظ این دستاورد است ارج نهیم.قطعا فریاد پایان کرونا در کیش نمی تواند حافظ این دستاورد باشد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.