به گزارش صبح کیش، مؤمنی دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور صبح امروز پنجشنبه 2 اردیبهشت 1400 پس از حضور در جزیره کیش در مراسم معارفه جعفر آهنگران شرکت و سپس به‌اتفاق مسئولان این سازمان به بازدید از پروژه‌های عمرانی جزیره کیش پرداخت که نکته جالب آن عدم دعوت از برخی رسانه های محلی است.

به گزارش صبح کیش مؤمنی دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور صبح امروز پنجشنبه 2 اردیبهشت 1400 پس از حضور در جزیره کیش در مراسم معارفه جعفر آهنگران شرکت و سپس به‌اتفاق مسئولان این سازمان به بازدید از پروژه‌های عمرانی جزیره کیش پرداخت.
از نکات جالب این مراسم و بازدیدها دعوت گزینشی از برخی رسانه‌ها است تا جایی که طبق اطلاعات به‌دست‌آمده هیچ‌کدام از رسانه‌های منتقد سازمان منطقه آزاد کیش به این جلسات دعوت نشده و این رسانه‌ها از حضور، انجام مصاحبه و پرسش و پاسخ با دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور منع شدند.
عدم دعوت از رسانه‌های منتقد در صورتی با توجیه حضور در شرایط قرمز کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام شد که تمامی رسانه‌های همسو با روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش برای انجام مصاحبه و پوشش تصویری به این بازدیدها فراخوانده شده و تنها دو یا سه رسانه منتقد این سازمان در این برنامه خبری حاضر نبودند.
طی روزهای گذشته رسانه‌هایی مانند صبح کیش، کیشوند نیوز و پیام پژواک و... از عدم توجه مدیران سازمان منطقه آزاد کیش به مشکلات مردم و تحرک و لابی‌گری برخی افراد برای جابجایی مدیران این سازمان و سفارشی‌سازی این پست ها و مدیریت آن به نفع خود اخبار و نقدهایی منتشر کرده بودند که ظاهراً به مذاق مدیر روابط عمومی این سازمان خوش نیامده و از نتایج آن می‌توان به همین ایجاد محدودیت‌ها اشاره کرد.
حضور گزینشی رسانه‌ها در بازدیدهای مسئولان از جزیره کیش مدت‌هاست برخی رسانه‌های جزیره کیش را آزار داده و مشخص نیست این رفتار سلیقه‌ای تا کجا ادامه خواهد داشت اما این‌که روابط عمومی این سازمان به‌عنوان بخش دولتی و خادم مردم هرگونه انتقاد به‌جا و دلسوزانه در جهت تأمین منافع کیشوندان را برنمی‌تابد در جای خود جالب و البته قابل‌تأمل و موشکافی است.
البته این اولین اقدام خارج از عرف بر علیه برخی رسانه ها نیست، در شرح برخی نکات منفی اقدامات چند ماه گذشته‌ می‌توان از توزیع ناعادلانه بودجه در رسانه‌های ملی و محلی، عدم‌حمایت از برخی رسانه‌ها، حذف برخی رسانه از حضور در برنامه‌های خبری، دخالت غیرمستقیم در امور رسانه‌های محلی و حذف خبرنگاران منتقد از صحنه خبری کیش و ... نام برد.
حال انتظار می‌رود جعفر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با ورود به این موضوع، یک بار برای همیشه به این تصمیمات سلیقه‌ای پایان داده و روند حذف رسانه‌های منتقد در برنامه‌های مرتبط با این سازمان را متوقف نماید.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.