دسته: عمرانی

 روند پرشتاب آماده سازی مصلای کیش

 عملیات آماده سازی فاز اول مصلای کیش در حال اتمام است.

 پروژه مصلای جزیره کیش یکی از بخش هایی است که طی دو سال قبل به مدد پیگیریهای مستمر و تلاش های شبانه روزی در حال تکمیل و آماده سازی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با توجه به ابعاد مثبت فرهنگی ساخت این مجموعه بزرگ به عنوان میعادگاه نمازگزاران و لزوم وجود فضایی برای تجمعات مذهبی در جزیره کیش٫ احداث مصلی را در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار داد.
با تاکید دکتر مونسان فاز اول این پروژه که در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع با زیر بنای 4 هزار متر مربع در حال احداث است با کار شبانه روزی تیم اجرایی بزودی به بهره برداری می رسد.
این مصلی دارای شبستان ویژه برادران با وسعت 1760 متر مربع  و ظرفیت 2400 نفر و شبستان خواهران  به مساحت 890 متر مربع و ظرفیت 1200 نفر است .
از 2 گنبد مصلای کیش، مرحله سفت کاری گنبد داخلی با 385 متر مربع مساحت پوسته به اتمام رسیده و ارتفاع آن تا کف 24 متر است. گنبد بیرونی نیز دارای750 متر مربع مساحت پوسته و ارتفاع آن تا کف مصلی 36 متر است.
مناره این مصلی نیز در وضعیت فعلی با ارتفاع 42 متر ساخته شده که پس از تکمیل به 50 متر ارتفاع خواهد رسید.
برای ساخت این مصلی از بهترین مواد ساختمانی از جمله سنگ مرمر نباتی ممتاز ایرانی در دیواره های شبستان استفاده شده است.
از دیگر بخش های مصلای کیش 2 ساختمان جانبی برای وضو خانه، 6 کلاس آموزشی، 2 کارگاه کامپیوتر، 2 اتاق مخصوص اساتید، 42 سرویس بهداشتی و 6 سرویس بهداشتی ویژه جانبازان و معلولان است. همچنین 1350 متر مربع فضاهای دسترسی به  راه پله ها، اتاق های صوت و برق، انبار، آبدارخانه، کودکستان و آسانسور های بزرگ اختصاص دارد.
در حال حاضر 80 درصد عملیات تجهیزاتی مکانیکی مصلی به اتمام رسیده و  کانال کشی و نصب دستگاه هوا ساز، درها و پنجره های عمده و عملیات برق رسانی جهت بهره برداری به اتمام رسیده است.
 شایان ذکر است، ساخت این مصلی با مساحت 53 هزار متر مربع به همت معاونت عمران و ترافیک شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، جهت برگزاری آیین نمازجمعه و دیگر مراسم مناسبتی در جزیره کیش در حال تکمیل است.

برچسب ها :