دسته: عمرانی

 سلطانی فر: ذهنیت مسئولان را نسبت به مناطق آزاد تغییر دهیم

 آیین رونمایی از طرح جامع فرهنگی، ورزشی و گردشگری قشم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

مسعود سلطانی‌فر معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی در این مراسم با استقبال از ایده اجرای طرح جامع فرهنگی، ورزشی و گردشگری قشم و با اشاره به اقدامات مثبت مدیرعامل این منطقه آزاد برای توسعه و احیای جزیره‌ی قشم، گفت: ایران می‌تواند به بهشت گردشگران مسلمان و گردشگری حلال تبدیل شود و خوشبختانه مبانی گردشگری حلال در ایران از سوی کشورهای جهان در حال پذیرش است.
او با بیان این‌که مناطق آزاد مرکز قاچاق و واردات بی‌رویه نیست، اظهار کرد: اگر مناطق آزاد بر اساس قانونی که برایشان تعریف شده است، حرکت کنند به لحاظ اقتصادی می‌توانند به کشور کمک کنند.
معاون رییس‌جمهور، افزایش امکانات تفریحی، سرگرمی و گردشگری در قشم را یک ضرورت دانست و گفت: این ذهنیت در مسؤولان کشور وجود دارد که مردم به قشم و کیش می‌روند تا فقط خرید کنند، ولی این‌گونه نیست و جمع زیادی از گردشگران از جاذبه‌های طبیعی، امکانات تفریحی و رفاهی این جزایر استفاده می‌کنند. در این راستا باید مردم و مسؤولان را بیشتر توجیه کرد.
او با اشاره به ترکیب اجتماعی متفاوت گردشگران کیش و قشم با یکدیگر، بیان کرد: اگر بتوانیم برای جزیره قشم امکانات بیشتری ایجاد کنیم و جنبه‌ی گردشگری آن تقویت شود، ذهنیت‌ها نسبت به آن نیز اصلاح خواهد شد. 
سلطانی‌فر وضعیت حال حاضر قشم را شبیه به جزیره کیش در سال ۷۰ دانست و تاکید کرد:  قشم از مناطق آزادی چون ماکائو و سنگاپور بزرگتر است و حالاها حالاها ظرفیت برای سرمایه‌گذاری در قشم وجود دارد فقط باید در این جزیره قدم های بزرگ برداشت.
رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در ادامه با بیان این‌که حتما در دوره پساتحریم سرمایه‌گذاران بزرگی به قشم می‌آیند، افزود: هر هفته با گروهی از سرمایه‌گذار خارجی دیدار دارم که نشان‌دهنده‌ی آن است که ایران در دوره برجام مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته. هرچند تیم‌های مشاور آنها مدت‌ها قبل به ایران آمده‌اند و شرایط را بررسی کرده‌اند. 
او بیان کرد: آثار عوارض تحریم‌ها تا سه چهار سال آینده در کشور وجود خواهد داشت، اما آینده اقتصاد ایران بسیار روشن است.
سلطانی‌فر، امنیت ایران را در منطقه‌ای نا امن، چشمگیر دانست و سپس از همه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری کشور دعوت کرد.
 آیین رونمایی از طرح جامع فرهنگی، ورزشی و گردشگری قشم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ساختمان شورایعالی مناطق آزاد کشور برگزار شد.
 

برچسب ها :