دسته: عمرانی

 ارتقاء زیر ساخت های بندرگاه کیش در مسیر توسعه اقتصاد

 ارتقاء زیر ساخت های بندرگاه کیش با هدف توسعه اقتصادی در حال اجراست.

 ارتقاء زیر ساخت های بندرگاهی در جزیره کیش از جمله اقداماتی است که در سه سال گذشته به عنوان یکی از عوامل موثر در توسعه اقتصادی جزیره مد نظر بوده است.
در مسیر توسعه بندرگاه کیش اجرای عملیات آبرسانی و برق رسانی، اطفاء حریق، احداث انبار کانتینری و اجرای ساختمان اداری، انبار، محوطه سازی در گمرک کیش بخشی از این اقدامات انجام شده است.
انبار کانتینری بندر تجاری کیش با وسعت 8 هکتار در دو زون A  و B هر یک به مساحت تقریبی سه و پنج هکتار در حال احداث است. این انبار به نحوی طراحی شده که به طور متوسط گنجایش TEU4000 را دارا است و عملیاتی از جمله کوبش و خاکبرداری، بتن مگر در کانال های شمالی و جنوبی، آرماتور بندی، قالب بندی و بتن ریزی دیواره های شمالی و جنوبی، خاکبرداری و خاکریزی در بارت و تست SPT انجام شده است.
هدف از احداث این انبار کانتینری تسهیل ورود کالا، افزایش حجم کالاهای کانتینری، امکان استفاده از ظرفیت های  ترانشیپ، امکان استفاده از ظرفیت های صادرات و واردات و ایجاد بستری مناسب برای بازرگانان جهت انبار کالاها و همچنین تثبیت بستر و زیباسازی پس کرانه های بندر است که پس از اجرای کامل این پروژه، افقی روشن در راستای دپوی انواع کالا از مسیرهای مختلف در حاشیه خلیج فارس به جزیره کیش را شاهد خواهیم بود.
همچنین، در راستای اهداف فوق عملیات تهیه و نصب راه اندازی سیستم اعلام اطفاء حریق که تا کنون بندرگاه کیش فاقد آن بود، در زمینی به مساحت تقریبی 8 هزار متر مربع در دست اجرا است. در این خصوص  فعالیت هایی چون خرید مربوط به سیستم  اطفاء حریق و اطفاء، لوله، عملیات شیار زنی، حفاری در مسیر آسفالت و خاکی، نصب سیستم اعلام حریق در سوله، نصب بیسیم ( دتکتور، شستی، آژیر، زنگ، پایه آتش نشانی در سوله و FIRE BOX انجام شده است.
عملیات تهیه، نصب و راه اندازی سیستم آب و برق رسانی اسکله های بزرگ بندرگاهی تجاری کیش جهت رساندن آب و برق به انواع شناورها ی عادی و سوختی نیز در زمینی به مساحت 4 هزار و350 متر مربع در دست اجرا است.
از زمان شروع این پروژه تا کنون عملیات تخریب، حفاری، تسطیح کانال در اسکله، آرماتور بندی، قالب بندی و بتن ریزی مگر، فونداسیون و دیواره کانال، بلوک گذاری، ساخت و نصب در پوشش کانال اسکله، نصب ساپورت و سیتی کابل  به اتمام رسیده است.
ساختمان جدید گمرک بندرگاه کیش نیز در زمینی  به مساحت یک هزار و520  متر مربع و انبار آن به مساحت 421 متر مربع در دست اجرا است و فعالیت هایی از جمله عملیات دیوار پیرامونی، اتمام عملیات حفاری، بتن ریزی فونداسیون، پر کردن چشمه های فونداسیون، کرسی چینی، عایق کاری و نصب رابیتس، دیوار چینی، پلاستر سیمان و انشعابات فاضلاب در ساختمان گمرک و انبار انجام شده است.
انجام این عملیات در بندرگاه کیش که مهمترین ورودی تجاری جزیره است، تاثیر به سزایی در رشد اقتصادی منطقه دارد.
گفتنی است، همه روزه لوازم حفاری، کالای تجاری، مواد سوختی، مصالح ساختمانی و مواد غذایی از بنادر داخلی و خارجی وارد بندر تجاری کیش می شود.

برچسب ها :