برگزاری مسابقه سراسری معماری با موضوع مصلاهای کشور

 اکبر ترکان در سفر به جزیره کیش و بازدید از مصلای این جزیره گفت: از همه ستادهای نماز جمعه کشور برای حضور در مسابقه سراسری معماری با موضوع مصلاها دعوت می کنیم.

 

 دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در بازدید از مصلای کیش ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در ساخت این مجموعه  از برگزاری  مسابقه معماری با موضوع مصلاهای کشور خبر داد.
وی از همه ستادهای نماز جمعه کشور خواست با ارائه مستندات تصویری و نقشه از مصلاهایی که ساخته اند در این مسابقه شرکت کنند. در این خصوص یک هیات داوری بزرگ با بررسی بهترین مصلاهای ساخته شده بعد از انقلاب برترین  مصلای کشور را از نظر معماری معرفی می کنند.
اکبر ترکان با اشاره به استقبال خیل عظیم نمازگزاران از احداث مصلای کیش که جلوه زیبای حضور گسترده این جمعیت غیر قابل پیش بینی در عید سعید فطر جای خرسندی برای همه دست اندر کاران و مسئولان داشت افزود: یکی از اقدات ارزشمند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به معماری مساجد، اماکن زیارتی و مذهبی مانند مصلا ها است.
وی با بیان اینکه برجسته ترین و عالی ترین این اماکن که در کتاب نظام مهندسی کشور با موضوع مفاخر معماری ایران در عصر جدید منتشر شده حرم مطهر امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (ع) و حرم احمد بن موسی (ع) است که کارهای ارزشمند معماران است.
دکتر ترکان افزود: ساخت مصلاها نیز یکی از کارهای ارزشمند انجام شده است و من فکر می کنم کارهایی که در ساخت این مصلا انجام شده در دیگر مصلاها  تا به حال یک جا ارائه نشده است.مشاور رییس جمهور در ادامه با اشاره به سوابق دکتر مونسان گفت: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش علاوه بر سوابق مدیریتی خوب از مهندسان بر جسته نیز هستند و سازماندهی این مسابقه معماری مصلاها را برعهده گرفتند.
جزیره کیش در زمینه کارآفرینی هم پیشتاز است
دبیر شورایعالی مناطق آزاد که در سفر به جزیره کیش از بازار هنر این جزیره دیدن کرد گفت: جزیره کیش در زمینه کار آفرینی هم پیشتاز است فکری که چند سال پیش کردند این بود که کار آفرینان افرادی هستند با استعدادهای برجسته اما صاحب سرمایه های بزرگ نیستند برای اینکه این ایده ها را بتوانند پیاده کنند تصمیم گرفته شد  قطعات کوچک دویست متری را در یک شهرک صنعتی به این کار آفرینان اختصاص دهند تا کسی که یک کار نو دارد در یک اندازه کوچک بتواند محصول تولید کند و به بازار برساند. در حقیقت  تولیدات فکری خود را به محصول قابل فروش در بازار تبدیل کند.
دکتر ترکان افزود: یکی از کارهای موفق در جزیره کیش شهرک صنعتی است که برای این کار آفرینان درست شده است. همچنین درکنار این اقدام زمینه برای  کارهای کارگاهی که صنایع دستی محور آن است ایجاد شده است.
مشاور رییس جمهور با اشاره به آموزشهای داده شده به افراد علاقمند گفت: پس از این مرحله از این افراد حمایت شد تا بتوانند محصولاتشان را تولید کنند. محصولاتی که امروز در این بازارچه دیدیم محصولات این هنر جوهاست که آموزش دیدند و موفق شدند تولیداتشان را به بازار عرضه  کنند.
ترکان تاکید کرد: اینکه بعضی از این افراد که تحت پوشش کمیته امداد بودند و پس از این آموزشها دیگر نیازی به حمایت کمیته امداد ندارند نشان می دهد تا اینجای مسیر خوب بوده و با اتکا به قابلیت های درونی این افراد می شود ظرفیت ایجاد کرد .
وی افزود: براساس اعلام دکتر مونسان هنر شیشه گری هم به مجموعه موضوعات آموزشی به هنر جویان کیش اضافه می شود که در آن زمینه هم ترکیب کارهای هنری و صنایع دستی می تواند عرصه بسیار خوبی را باز کند.
برنامه جزیره تو یکی از کارهای موفق جزیره کیش است.دبیر شورایعالی مناطق آزاد که در جریان بازدید از بخش های مختلف جزیره کیش در مراحل ضبط برنامه جزیره تو در نوزدهمین جشنواره تابستانی کیش حضور یافت از این برنامه که توسط یکی از مجریان و گروههای موفق تلویزیونی کشورمان در حال تولید است به عنوان کاری موفق یاد کرد.
فاز 3 نوبنیاد و ساختمان جدید بهزیستی از دیگر بخش هایی بود که مورد بازدید اکبر ترکان در سفر به کیش قرار گرفت.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.