دسته: عمرانی

 تعادل بخشی به بازار کار مهندسان موضوع مهمی است

 اکبرترکان در مراسم افتتاحیه نوزدهمین اجلاس سراسری هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان در جزیره کیش بر اهمیت تعادل بخشی به بازار کار مهندسان تاکید کرد.

 اکبر ترکان در مراسم افتتاحیه نوزدهمین اجلاس سراسری هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان در جزیره کیش گفت: هیات عمومی عالی ترین مرجع تصمیم گیری است و عزل و نصب شورای مرکزی، تصویب ترازنامه، برنامه خط مشی نظام نامه توسط هیات عمومی اتفاق می افتد.
ترکان با بیان اینکه تعبیر پارلمان مهندسی کشور مناسب هیات عمومی است گفت: نکته مهم دیگر تعادل بخشی به بازار کار مهندسان است.
وی با اشاره به نرخ حاضر رشد اقتصاد کشور گفت: رونق در صنعت ساختمان به دلایل محیطی و اقتصادی مناسب نیست و با توجه به عرضه کار 400 هزار مهندس به دلیل عدم تعادل در عرضه خدمات مهندسی و تقاضای نا کافی در بازار،  در صدور پروانه ساختمانی با کاهش و کمبود تقاضا روبرو هستیم.
ترکان اظهار داشت: "عرضه و تقاضا" را با هم  و "تحریک و خلق تقاضا" را هم باید با هم و به هم پیوسته ببینیم.  
رییس سازمان نظام مهندسی با اشاره به سیاست های مشترک وزارت راه و بانک مسکن در بازار مسکن و نظام ساختمان گفت: اعمال این سیاست ها تا کنون تاثیرات مثبتی را به همراه داشته است.
ترکان تاکید کرد: کار مهندسان فقط خانه سازی نیست باید به این پرداخت که از همه ظرفیت مهندسان در بازار ساختمان استفاده شود.
وی افزود: در مقطعي از سالهاي گذشته ظرفيت آموزش مهندسي گسترش يافت كه كار خوبي بود اما بدون توجه و بررسي تعداد زیادی مهندس پذیرفتند بدون اينكه تسهيلات و امكاناتي مثل آزمايشگاهها و آموزشهاي لازم را بكار گيرند. اين کار موجب شده تا فارع التحصيلان از كيفيت بالايي برخوردار نباشند. به همين دليل نمي توانيم از توانايي فني و حرفه اي آنها حمايت كنيم.
نوزدهمین اجلاس سراسری هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان 26 تیر با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی، اکبرترکان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، علی اصغر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، اعضای هیات مدیره 31 استان به همراه روسای شورای انتظامی، بازرسان هیات مدیره استانها، حقوقدانان، مسئولان کشوری و استانی، مهندسان و شهرداران در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

برچسب ها :