دسته: عمرانی

 طرح توسعه دریایی بندرلنگه

 مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: با بهره برداری کامل از طرح توسعه دریایی بندرلنگه امکان پهلوگیری شناورهای با ظرفیت ۵ هزار تن در این بندر فراهم می‌شود.

محمود صابری  گفت: با اجرای فاز اول و دوم طرح توسعه دریایی بندرلنگه، طول موج شکن این بندر از ۱۵۰۰ متر به ۱۹۷۵ متر و مساحت حوضچه نیز از ۱۰ هکتار به ۳۰ هکتار رسیده است.
وی افزود: با بهره برداری کامل از طرح توسعه دریایی بندرلنگه امکان پهلوگیری شناورهای با ظرفیت ۵ هزار تن با آبخور ۵.۵ متر و کشتی های کانتینری در این بندر فراهم می‌شود،همچنین، پس از پایان لایروبی، بیش از ۹ هکتار محوطه جدید نیز در این بندر استحصال می‌شود.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه یادآور شد: بندر لنگه با دارا بودن ۵۰۰ متر اسکله و ۳۵ هکتار وسعت به عنوان اصلی ترین بندر منطقه غرب هرمزگان در اقتصاد دریایی کشور نقش آفرینی می کند و علاوه بر صادرات کالا، پشتیانی از فعالیت های ترانزیتی، وارداتی و کابوتاژ را نیز بر عهده دارد.صابری تصریح کرد: اتصال از سه جهت به شبکه جاده ای کشور، موقعیت مناسب قرارگیری بندر به لحاظ جغرافیایی، نزدیکی به تنگه هرمز و آب های بین المللی، باعث شده بندر تجاری لنگه  به عنوان یکی از کانون های  تجارت دریایی در ساحل شمالی خلیج فارس قلمداد شود

برچسب ها :