حجم فعالیت سایت بازیافت جزیره در 6 ماه نخست سال اعلام شد

 طی شش ماه نخست سال 95، حدود 13 هزار و 585 تن زباله شهری وارد سایت بازیافت جزیره کیش شده است.

  طی شش ماه نخست سال 95علاوه بر زباله های شهری، بیش از 10 تن مواد زائد گیاهی، 2 تن ضایعات حجیم شهری، بیش از 9 تن زباله های بیمارستانی در جزیره کیش بازیافت شدند.
بیش از 1000 تن کارتن و کاغذ، 564 تن مواد بازیافتی از درب منازل و 200 تن ضایعات پلاستیک و نایلون نیز از سطح جزیره جمع آوری شدند. شیشه، پت و فلزات قابل باز یافت از دیگر اقلامی است که وارد سایت بازیافت کیش می شود.
بنابر این گزارش، این زباله ها توسط عوامل خدمات شهری به صورت مکانیزه جمع آوری و پس از توزین وارد کارخانه تفکیک و پردازش می شود. مواد تفکیکی قابل بازیافت، پس از مراحل جدا سازی به چرخه تولید بر می گردد و مواد آلی پس از فرایند ، جهت تولید کود کمپوست استفاده می شود.
همچنین، روزانه حدود 30 نفر کارگر در سطح جزیره با توزیع رایگان کیسه پلاستیک مشکی و سبز به منظور جمع آوری مواد بازیافتی از مبدأ مشغول به کار هستند که بعد از جمع آوری از درب منازل توسط کامیونت های شش چرخ به سایت بازیافت انتقال داده می شوند.
همچنین روزانه 3 دستگاه کامیونت شش چرخ جهت جمع آوری مواد بازیافتی و 3 دستگاه کامیونت شش چرخ جهت جمع آوری ضایعات کارتن از سطح شهر و روزانه یک دستگاه کامیونت جهت گشت شهر و پشتیبانی عملیات جمع آوری مواد بازیافتی و جمع آوری کاغذ های اداری و بانک ها، موارد تلفنی اعلام شده به سامانه 137 خدمات شهری، جمع آوری زباله های بیمارستانی و عفونی مطب ها و مراکز بهداشتی به کار گرفته شده است.
گفتنی است دفن روزانه مواد غیر قابل بازیافت، امحاء زباله های عفونی بیمارستانی توسط کوره زباله سوز ، سرند کود کمپوست روزانه، بسته بندی و پرس مواد بازیافتی و ضایعات کارتن جهت خروج از جزیره، بازیافت نخاله های ساختمانی و نظارت روزانه بر سطح شهر ، مراکز تجاری و سایت های بازیافت و نخاله از دیگر اقداماتی است که  در سایت بازیافت جزیره کیش انجام می شود.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.