دسته: عمرانی

 بهره برداری از پارکینگ اسکله ماهیگیری کیش

 مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش از افتتاح پارکینگ قایق ها در اسکله میر مهنا در هفته آینده خبر داد.

  پرهام جانفشان ساخت  اسکله ماهیگیری را از جمله بخش های مهم خواند و گفت: با توجه به اینکه در سایت بندری اسکله میرمهنا که بیشتر محل تردد قایق های صیادی است هیچ  پارکینگی وجود نداشت، با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ساخت پارکینگ قایق ها برای اسکله در دستور کار قرار گرفت.
مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش افزود: در واقع این اسکله یکی از خواسته های بومیان بود که با تاکیدات دکتر مونسان کار ساخت آن آغاز شد و طی ده روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.
جانفشان ادامه داد: این اسکله  به صورت کامپوزیتی و  به طول 50 متر در سه لاین احداث شده است  که طراحی این پارکینگ به صورت موازی قابلیت استفاده از پارکینگ های فرعی را فراهم کرده است.
مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، ظرفیت این اسکله را پارک 60 قایق عنوان کرد و گفت: در فاز نخست  اجرای این اسکله، بنابر نیاز فعلی کاربران  ظرفیتی بالغ بر 60  قایق برای پهلوگیری مد نظر قرار داده شده است. البته با افزایش میزان نیاز و توسعه حوضچه امکان گسترش این پارکینگ وجود دارد.
جانفشان میزان اعتبار این پروژه  را بالغ بر 25 میلیارد ریال خواند و اظهار کرد: با امکانات جانبی در نظر گرفته شده دراین پروژه مانند روشنایی مشکلات صیادان در این بخش مرتفع شده است.
اسکله ماهیگیری میرمهنا بندر صیادی جزیره کیش است و درنشست بومیان با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نبود پارکینگ در این اسکله از موارد مطرح شده توسط صیادان بود که با دستور دکتر مونسان ساخت پارکینگ قایق ها در دستور کار قرار گرفت .
شایان ذکر است ناوگان صیادی کیش دارای  103 شناور شامل 35 فروند لنج و 68 فروند قایق است و  600 نفر در زمینه صید در کیش فعالیت می کنند.

برچسب ها :