دسته: عمرانی

 بازدید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از توسعه فضاهای فرهنگی وگردشگری کیش

 مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از روند توسعه پروژه های فرهنگی وگردشگری جزیره کیش بازدید کرد.

 علی اصغر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش به همراه معاونان خود ، در اولین روز کاری هفته از پروژه های فرهنگی از جمله موزه و نماد و فرهنگسرای کیش بازدید کرد.
مونسان در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از افزایش سطح فضاهای فرهنگی کیش گفت: با اتمام پروژه موزه و فرهنگسرای بزرگ کیشدسترسی ساکنان غرب جزیره به فضاهای فرهنگی کیش تسهیل می شود.
وی در خصوص فرهنگسرای بزرگ کیش گفت: این فرهنگسرا با امکانات و تجهیزات به روز و مدرن تا 22 بهمن ماه به بهره برداری می رسد و ساکنان جزیره می توانند از فضاهای آموزشی این مجموعه فرهنگی استفاده کنند.
سالن هاي سينما و آمفی تئاتر با ظرفیت های 100 و 220 نفر به صورت چند منظوره با قابلیت نمایش فیلم، اجرای تئاتر صحنه ایوفضاهاي جانبي از جمله رختكن ، اتاق گريم ، اتاق هاي كنترل مجزا و مجهز به كامل ترين تجهيزات مرتبط، 6 کلاس آموزشی و 6 فضاي كارگاهي با تجهيزات و دارای استانداردهای لازم برای رشته های مختلف هنری، 400 متر مربع گالري با كاربري نمايشگاهي٫کتابخانه کودک، بخش هاي اداري، واحدهای سمعی و بصری، لابراتورهای مجهز زبان، فضای نگهداری کودک و فضاهای خدماتی از جمله بخش هاي مختلف اين فرهنگسرا است.
مونسان در این بازدید در خصوص پروژه موزه و نماد اعلام کرد که کار احداث این پروژه نیز تا 2 ماه دیگر به اتمام می رسد . در این راستا وی به معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش دستور بازنگری طراحی محیطی این پروژه به منظور تغییر کاربری به مجموعه مرکز تفریحات کیش را صادر کرد.
نماد و موزه کیش یک مجموعه فرهنگی ، تفریحی و سیاحتی در ساحل غربی جزیره است که در زمینی به وسعت 61 هکتار در دست ساخت است. نماد کیش یک سازه بتونی به طول 50 متر به شکل دو صدف است که مرواریدی را در بر گرفته است. در قسمت پایین این سازه، موزه کیش در یک طبقه به وسعت 3500 متر مربع که شامل 4 سالن گالری، آمفی تئاتر ، بخش اداری، کافی شاپ و کارگاه آموزشی ساخته شده است.همچنین در محوطه اطراف این نماد نیز ساختهتل،مجموعه رستوران ها، فروشگاه فرهنگی، پارک انرژی های نو، باغ مشاهیر، زمین اسکیت، کارتینگ، زمین گلف و فضای سبز مناسب در نظر گرفته شده است.
اصلاح مشکلات مهندسی سازه ها، بررسی برنامه زمانبندی پروژه ها، تاکید برکیفیت ساخت و دقت نظر در اجرای پروژه ها از جمله موارد مورد تاکید دکتر مونسان در این بازدید ها بود.
همچنین در این بازدید دکتر مونسان از روند بازسازی و بهسازی هتل داریوش به عنوان یکی از مراکز اقامتی کیش بازدید کرد.
لازم به ذکر است، در حال حاضر در جزيره كيش فرهنگسراهاي سنايي، ميلاد، مينا، انديشه و ميرمهنا در زمينه ارائه خدمات آموزشي و فرهنگي به ساكنان وگردشگران فعاليت مي كنند.

برچسب ها :