آغاز بازسازی سفین قدیم با تاکید بر معماری بومی

 مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش از آغاز طرح باز سازی سفین قدیم با تاکید بر معماری بومی این منطقه و با اعتبار 50 میلیارد ریالی خبر داد.

 پرهام جانفشان با اشاره به تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر اجرای ضربتی طرح بازسازی و باز پیرایی سفین قدیم گفت: بازسازی و باز پیرایی منطقه سفین قدیم که یک طرح گردشگری به شمار می رود با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان در این منطقه آغاز شده است.
وی افزود: این طرح در جلسه ای با حضور بومیان و اهالی منطقه سفین مطرح شد و بعد از آن پیمانکار طرح انتخاب و کارگاه نیز تجهیز شده است .
جانفشان حفظ نمای ویلایی خانه های سفین را یک الزام خواند و گفت: در این طرح بر جنبه های بصری و گردشگری منطقه تاکید شده است و خانه ها به همان شکل بومی و با بافت ویلایی در نما ترمیم می شوند.
وی افزود : بر روی رواق ها، پنجره ها و معابر اقداماتی انجام می شود و جا به جایی درخت ها نیز در این منطقه انجام شده است.
این مسئول در شرکت عمران ، آب و خدمات منطقه آزاد کیش اظهار کرد : در ساخت معابر این منطقه به جای آسفالت از سنگ های نفیس و شکلی متفاوت استفاده می شود که در پایان سال فاز نخست آن به اتمام می رسد.
مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش اعلام کرد : هزینه بازسازی نماهای این منطقه را بر عهده سازمان است و بودجه را بخش دولتی بر عهده گرفته است .
جانفشان از اجرایی شدن طرح های گردشگری در این منطقه خبر داد و اظهار کرد: خدماتی نظیر فضاهای تفریحی و توریستی، رستوران ها و مغازه ها با بافت بومی در این منطقه ارائه می شود.
وی افزود: دو مرحله برای این طرح تعریف شده که یک مرحله آن شامل چایخانه و فضای پذیرایی است ، و دیگر ساخت هتل در این بخش است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود .مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش از آغاز به کار ساخت معابر خبر داد و گفت: بهسازی معابر آغاز شده است و بخش چایخانه و فضاهای تفریحی نیز به زودی به مناقصه گذاشته می شود.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.