دسته: عمرانی

 کاشت 300 هزار بوته گل در معابر و خیابانهای کیش

 مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش از کاشت 300 هزار بوته گل در معابر و خیابانهای جزیره کیش خبر داد.

 پرهام جانفشان با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز  و تاکید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش بر گسترش و حفاظت از جاذبه های طبیعی این جزیره مرجانی گفت: در بخش فضای سبز امسال گونه های جدید گیاهی به جزیره افزوده می شود و تا پایان سال توسعه فضای سبز از جمله  برنامه هایی است که شاخص تر از سالهای گذشته پیگیری و اجرا می شود.
وی افزود: در این راستا با بررسی های انجام شده گونه های گیاهی متنوعی که امکان رشد و نگهداری آنها در شرایط اقلیمی کیش وجود دارد  برای کاشت در جزیره کیش در نظر گرفته شده است.
جانفشان با بیان اینکه زمانبندی اجرای این طرح بلند مدت است گفت:  حدود 1 میلیون درخت و 300 هزار بوته گل  به فضای سبز جزیره اضافه می شود که کاشت گل وگیاهان فصلی با توجه به خنک شدن هوای جزیره آغاز شده است و شهروندان و گردشگران میتوانند با گذر از  معابر، خیابانها و میادین شاهد طراحی های زیبا با انواع گلها در رنگهای مختلف باشند.
در دو سال گذشته با برنامه ریزی در حوزه شهری نسبت به توسعه پارک ها و فضای سبز این جزیره اقدامات گسترده ای انجام شده است و در حال حاضر برای هر نفر170 متر مربع فضای سبز در این جزیره وجود دارد.
با ساخت باغ راه٫ پارک های شهر٫ مینا٫ طبیعت٫ ماهیگیر٫ گلستان٫ پارک هفت هکتاری حد فاصل کشتی یونانی تا کلبه هور و پارک ساحلی دو هکتاری نیلوفر در سواحل شرقی جزیره به سبب توسعه فضاهای سبز٫ جزیره کیش به جایگاهی بالاتر از استانداردهای جهانی دست یافته است.
احیای فضای سبز پشت پارک دلفین ها و ایجاد یک حلقه سبز در نوار ساحلی دور جزیره کیش از دیگر اقدامات در حال اجرا برای توسعه فضای سبز کیش است.

برچسب ها :