آغاز بهره برداری آزمایشی از نیروگاه شماره 2 جزیره کیش

 بهره برداری آزمایشی از نیروگاه شماره 2 جزیره کیش با تامین برق پارک آبی آغاز شد.

ساخت نیروگاه شماره 2 کیش با هدف تامین انرژی مورد نیاز پروژه های جنوب و غرب جزیره از سال 93  آغاز شد و با پیگیریهای انجام شده فاز اول این نیروگاه با تامین برق پروژه پارک آبی کیش از دیروز شنبه  20  آذر مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفت.
معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن اشاره به اینکه پارک آبی کیش اولین پروژه ای است که در جنوب جزیره از این نیروگاه تامین برق می شود، افزود: ظرفیت نهایی این نیروگاه تولید 100 مگاوات برق و 20 هزار متر مکعب آب شیرین است که در فاز اول، یک تورببن Frame 6 گازی به ظرفیت 35 مگاوات، یک توربین  Frame 5 به ظرفیت 25 مگاوات و 3 واحد نیروگاهی کوچک دیزل به ظرفیت 3 مگاوات نصب شده است که در مجموع با نصب این توربین های گازی و دیزلی امکان تولید حدود 65 مگاوات برق فراهم می شود.
وی در ادامه گفت: علاوه بر تجهیزات تولید برق، یک واحد آب شیرین کن به ظرفیت 2500 متر مکعب نیز در این نیروگاه برای تولید آب شیرین مورد نیاز جنوب جزیره نصب شده است.
افشاری با بیان اینکه در حال حاضر مازاد بر نیاز جنوب جزیره در این نیروگاه برق تولید می شود: گفت: دهکده ساحلی خلیج فارس در حدود 1 مگاوات و پارک آبی کیش 5 مگاوات برق نیاز دارد یعنی در حدود 10 در صد از ظرفیت این نیروگاه به این متقاضیان اختصاص دارد. همچنین آب شیرین مورد نیاز این دو منطقه نیز از این نیروگاه تامین می شود.
وی در خصوص افزایش ظرفیت تولید این نیروگاه افزود: چنانچه سرمایه گذاری ها در جنوب جزیره ادامه پیدا کند و پروژه ها برای تامین انرژی اعلام نیاز کنند، فازهای دیگر این نیروگاه راه اندازی و به ظرفیت آن افزوده خواهد شد.
معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص مزایای ساخت این نیروگاه گفت: در اواخر سال 92،  2 واحد 37 و نیم مگاواتی به نیروگاه شماره 1 جزیره افزوده شد تا از  قطع برق در پر مصرف ترین زمان سال که مرداد ماه است، جلوگیری شود. با ساخت نیروگاه شماره 2 می توان گفت، تا 12 سال آینده، جزیره کیش به لحاظ تامین برق مشکلی نخواهد داشت و دیگر شاهد قطع برق نخواهیم بود.
شایان ذکر است، کلنگ ساخت نیروگاه شماره 2، تیر ماه 93 با حضور دکتر ترکان، از سوی بخش خصوصی و با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش به زمین زده شده است.  

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.