دسته: عمرانی

 بازدید کارگروه تخصصی شورایعالی مناطق آزاد از روند اجرای پروژه های جزیره هندروابی

 کارگروه تخصصی شورایعالی مناطق آزاد از روند اجرای پروژه های عمرانی و زیر ساختی جزیره هندورابی بازدید کردند.

 کار گروه تخصصی شورایعالی مناطق آزاد به همراه تعدادی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش 2 دی ماه از روند اجرای پروژه های عمرانی و زیر ساختی هندورابي با هدف بررسی طرح جامع اين جزیره ديدن کردند.
مهندس افشاری معاون عمرانی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش در این بازدید ضمن اشاره به جلسه ای که حدود 4 ماه قبل با موضوع طرح جامع جزیره هندورابی و کلیات آن برگزار شده بود، گفت: در راستای جلسات قبلی، این گروه از پروژه های در دست اجرا مانند بندر و فرودگاه هندورابی بازدید کردند و طرح های توسعه هندورابی كه در طرح جامع این جزیره ديده شده به آنها معرفی شد.
وی با بیان اینکه اجرای طرح جامع هندورابی از اوایل سال 1393 آغاز شده است، افزود: طرح جامع هندورابی با مشارکت مشاوران داخلی و خارجی در دست اجرا است که یک مشاور اصلي داخلی و سه مشاور خارجی از کشور آلمان در سه بخش اقتصادی و استراتژیک، معماری و چشم انداز و فضای سبز طرح جامع هندورابی را تدوين می کنند.
افشاری خاطر نشان ساخت: این طرح جامع، طرحی سه بعدی است که کل جزیره هندورابی را در بر می گیرد و به گونه ای نیست که بتوان در آینده تغییراتی در جزئیات آن به وجود آورد. حتی در این طرح نمای بیرونی، ارتفاع ساختمان ها نیز دیده شده است.
معاون عمرانی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش رویکرد جزیره هندورابی را، رویکرد اکوتوریسم عنوان کرد و افزود: گردشگری در هندورابی با هدف گردشگری طبیعی و کم جمعیت با حفظ مناطق بکر و محیط زیست تعریف شده است.
وی در خصوص شعار برندینگ جزیره هندورابی گفت: "جزیره آرامش یا CALM ISLAND " به عنوان شعار برندینگ جزیره هندورابی توسط سازمان منطقه آزاد کیش و مشاوران، انتخاب شده که در مقابل PALM ISLAND دبی در امارات متحده عربی قرار دارد. زیرا در هندورابی علاوه بر دارا بودن پتانسیل و نقاط بکر زیبا، محیطی آرام را برای استفاده بهینه خانواده ها فراهم می شود.
افشاری در پایان یاد آور شد: در بحث گردشگری، جزیره هندورابی رقیب جزیره کیش نیست زیرا فلسفه گردشگری این جزیره با کیش متفاوت است.
گفتنی است، جزیره هندورابی با وسعت 22 کیلومتر مربع و طول خط ساحلی 31 کیلومتر در 27 کیلومتری شمال غربی جزیره کیش، 325 کیلومتری بندر عباس و 133 کیلومتری بندر لنگه واقع شده است که نزدیک ترین فاصله آن از سرزمین اصلی (روستای چیرویه) حدود 7 کیلومتر است.

برچسب ها :