رعایت استانداردهای ایمنی در کیش اجباری است/ عده‌ای استانداردها را هزینه‌ می‌دانستند/ با سعه صدر دکتر مونسان همه موارد اجرا شد

رعایت استانداردهای ایمنی در کیش اجباری است/ عده‌ای استانداردها را هزینه‌ می‌دانستند/ با سعه صدر دکتر مونسان همه موارد اجرا شد

محمد محب‌خدایی، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو و خسارات جانی و مالی وارده به شهروندان گفت: بسیاری از اقداماتی که تصور می‌کنیم صرفا هرینه است، در واقع نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. در واقع با انجام سرمایه‌گذاری اندک، می‌توان هزینه‌های بزرگ را صفر کرد. در ضمن به جز پیشگیری از حوادث، پیش‌بینی حوادث هم بسیار مهم است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: ما در جزیره کیش احتمال وقوع بسیاری از حواث و سوانح را پیش‌بینی کرده‌ و بر این اساس، اقدامات پیشگیرانه را دنبال کرده‌ایم.

وی افزود: در تمام مجموعه‌های تفریحی و تجاری جزیره کیش، رعایت استانداردهای ایمنی را بر استانداردهای کیفی، مقدم کرده‌‌ایم. جان انسان‌ها به رعایت استانداردهای ایمنی از قبیل آتش‌نشانی، آسانسور و بهداشت وابسته است. در جزیره کیش از 2 سال پیش تمام هتل‌ها ملزم شدند استانداردهای ایمنی داشته باشند. عدم رعایت استانداردهای بهداشتی می‌تواند با مسمومیت و سایر مشکلات برای گردشگران شود که نمونه‌های آن را در سال‌های گذشته  در شهرهای مختلف کشور شاهد بوده‌ایم. عدم رعایت استاندارد آسانسور باعث ایجاد حوادثی مانند سانحه دانشگاه شریف می‌شود و نداشتن استاندارد آتش سوزی حوادثی مانند حادثه ساختمان پلاسکو را ایجاد می‌کند.

محب خدایی تاکید کرد: ما رعایت تمام این استانداردها را در کیش اجباری کرده‌ایم. البته به هنگام اجرا برخی اعتراض می‌کردند که این استانداردها باعث ایجاد هزینه می‌شود و در برابر اجرای آن مقاومت می‌کردند ولی با سعه صدر دکتر مونسان در برابر اعتراض‌ها و تاکید بر اهمیت آن، همه این استانداردها اجرایی شد.

وی گفت: برای جبران خسارت‌های احتمالی، بیمه مسئولیت مهمانان و کارکنان نیز در هتل‌ها اجباری شد. اگر مراکز اقامتی در جزیره کیش استانداردهای آتش‌نشانی، آسانسور، سلامت و بیمه مهمانان و کارکنان را رعایت نکند، جلوی فعالیتش گرفته می‌شود.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.