به زودی طرح جزیره بدون پلاستیک در کیش اجرا می شود

 در دومین روز از دهه مبارک فجر مهندس پرهام جانفشان در برنامه زنده رادیویی صبح انقلاب به سئوالات شهروندان در خصوص فعالیت های شرکت عمران، آب و خدمات کیش پاسخ داد.

به مناسبت فرا رسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مهندس پرهام جانفشان مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش  صبح روز چهارشنبه 13 بهمن در برنامه زنده رادیویی صبح انقلاب حضور یافت و در خصوص اقدامات انجام شده از ابتدای سال 95 مطالبی را ارائه و به سئوالات کیشوندان پاسخ داد.
مهندس جانفشان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام خجسته دهه فجر به مخاطبان این برنامه، با بیان اینکه تمام اموری که در حوزه شهرداری ها که با فعالیت های روزمره مردم سر و کار دارد، در این شرکت انجام می شود، گفت: علاوه بر این اقدامات، فعالیت های دیگری که در حوزه شهرداری نیست از جمله ورزش و نظارت بر مدارس غیر انتفاعی الغدیر نیز جزو وظایف این شرکت است.
وی در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص آسفالت های معابر و خیابان های جزیره گفت: طی 3 سال گذشته با حمایت و دستور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش بخش زیر سازی و آسفالت خیابان ها بطور ویژه مورد بررسی قرار گرفت. در این راستا در این مدت 12 کیلومتر از معابر کیش را آسفالت و 1800 نقطه شهری نیز ترمیم شد. ترمیم ها نیز به علت حفاری هایی که برای مخابرات، آب یا برق انجام می شود، صورت می گیرد.
جانفشان افزود: برای اینکه برای اقدامات شرکت های مخابرات و یا آب و برق مجبور به برش های عرضی در آسفالت های معابر نباشیم، در خیابان های جدیدی که احداث می شود، کانال ها و غلاف هایی زیر آسفالت ها کار گذاشته می شود تا در صورت نیاز مجبور به کندن آسفالت نباشیم و از این غلاف ها برای این فعالیت استفاده می شود. استفاده از این غلاف ها کار نوینی است که در جزیره کیش انجام می شود.
مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش با بیان اینکه طی سه سال گذشته در خصوص احداث پارک ها در جزیره تحولی شده است، افزود: در سال جاری،  2 پارک ساحلی نیلوفر جنب پارک ساحلی سیمرغ در شرق جزیره و پارک ساحلی هور در غرب جزیره احداث و افتتاح شد.
همچنین  وی از افتتاح موزه ونماد کیش در روزهای آتی خبر داد و عنوان کرد: این موزه حد فاصل کشتی یونانی و کلبه هور قرار دارد که کار نورپردازی و المان های آن نیز به اتمام رسیده. این مجموعه دارای گالری های مختلفی برای نمایش فعالیت های مختلف در نظر گرفته شده است.
جانفشان در خصوص اقدامات و پروژه های بندری – فرودگاهی  شرکت عمران، آب و خدمات کیش گفت: انبار کانتینری بندر کیش در سال جاری افتتاح شد که با احداث این کانتینرها توانمندی انبارداری بندری کیش افزایش یافت. همچنین در بندر صیادی میر مهنا اولین پارکینگ قایق های صیادی در کشور در قالب 3 اسکله شناور ساخته شد و به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه شادابی و طراوت جزیره کیش ناشی از فعالیت همکاران ما در این شرکت و کارگران خدمات شهری و فضای سبز به دست آمده است، در خصوص ارتقاء فضای سبز جزیره کیش گفت: از ابتدای سال تا امروز حدود 5/2 میلیون اصله گل در سطح جزیره  با طراحی های ویژه کاشته شده است. همچنین طی سه سال گذشته حدود 400 هزار  انواع درخت و درختچه در خیابان ها و پارک های جزیره کاشته شده که البته این فضای نیازمند نگهداری خوب است. جزیره به لحاظ شرایط جوی و آب و هوایی با کمبود آب برای آبیاری فضای سبز روبروست. در این راستا برای تامین آب جهت آبیاری از پسآب تصفیه خانه کیش که به دستور دکتر مونسان احداث شده ، استفاده می شود.
جانفشان همچنین در خصوص تیرهای برق سطح جزیره گفت: کلیه اقدامات روشنایی معابر جزیره جزو وظایف این شرکت است  و تمامی تیرهای برقی که روی آنها سیم رد نشده است، متعلق به شرکت عمران، آب و خدمات کیش است.
وی از اجرای طرح کیش بدون پلاستیک خبر داد و اعلام کرد: این طرح با هدف حمایت از محیط زیست جزیره ابتدا از نانوایی ها و سپس از سوپرمارکت های بزرگ و سایر فروشگاه ها طی پروسه 6 ماهه اجرا می شود. در این طرح کیسه های پارچه ای، سلولزی قابل تجزیه و پاکت های کاغذی جایگزین کیسه های پلاستیکی می شود. ساکنان کیش از فرهنگ بالایی برخوردارند و مطمئنا یاری مردم در اجرای این طرح کمک شایسته ای به محیط زیست جزیره کیش می کند.
مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در بخش دیگر در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص تجهیز اداره آتش نشانی و ایمنی کیش گفت: در واقعه غم انگیز اخیر در ساختمان پلاسکو تهران شاهد بودید که کلان شهر پر جمعیتی چون تهران فقط 3 نردبان 56 متری داشت. اما جزیره کیش با 30 هزار نفر جمعیت دارای یک دستگاه خودروی مجهز به نردبان 56 متری برای استفاده در حوادث احتمالی است. طی این مدت 5/8 میلیارد تومان جهت خریداری تجهیزات به روز آتش نشانی کیش هزینه شده است تا این اداره در حوادث بتواند اقدامات سریع تر و بهتری برای خدمات رسانی انجام دهد.
جانفشان با بیان اینکه برند کیش در ورزش شناخته شده است، از برگزاری دومین مسابقات جهانی والیبال ساحلی با شرکت 50 کشور خارجی از 28 بهمن در جزیره کیش خبر داد و افزود : در حوزه ورزش نیز اقدامات خوبی در جزیره کیش صورت گرفته است. بسیاری از تیم های ملی ورزشی از جمله جودو، وزنه برداری، شمشیربازی  و والیبال ساحلی که برای مسابقات بین المللی به خارج از کشور اعزام شدند، اردوهای آمادگی خود را در کیش برگزار کردند.
وی از 88 مورد اعزام تیم های ورزشی کیش به مسابقات کشوری، 170 مسابقه برگزار شده در کیش و صدور 6500 کارت بیمه برای ورزشکاران جزیره کیش یاد کرد.
جانفشان در خصوص اقدامات انجام شده در مدیریت حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران، آب و خدمات کیش گفت: مردم جزیره هر روز از تاکسی و مینی بوس جهت تردد استفاده می کنند و روی این بخش حساسیت زیادی دارند. به همین جهت سامانه 141 برای اطلاع رسانی، پیشنهادات، نظرها و یا شکایات مردمی طراحی شده است و از ابتدای سال 95 حدود 20 هزار تماس در این سامانه در زمینه اشیاء گمشده، برخورد نامناسب رانندگان و یا دریافت کرایه اضافه ثبت  و بررسی شده است.
وی یادآور شد: کلیه مینی بوس های عمومی نیز از نظر ظاهری ارتقاء پیدا کردند و  با نصب برچسب هایی از سایر مینی بوس های فعال در جزیره متمایز شدند.
همچنین مهندس جانفشان از اقدامات واحد اجرائیات جهت نظارت بر ساخت و سازها و فعالیت های دیگر در جزیره کیش یاد کرد.
بحث اقدامات انجام شده در فاز 3 شهرک نوبنیاد، کمبود سطح زباله در نوبنیاد سه، صدور سند مالکیت مجتمع مسکونی رویای کیش، آسفالت حد فاصل شرکت سرمایه گذاری و ششصد دستگاه  و حد فاصل میدان کوزه تا میدان سعدی، سامانه 137 جهت اعلام پیشنهادات و شکایات مردمی از خدمات شهری ، ساخت مجتمع فنی و حرفه ای در سال 96 و ارتقاء کیفیت مدارس الغدیر از دیگر بخش هایی بود که در این برنامه رادیویی به آن اشاره شد.
شایان ذکر است، در ایام مبارک دهه فجر مسئولان جزیره کیش با حضور در برنامه های رادیویی صبح انقلاب و شب های جزیره و برنامه تلویزیونی شب های انقلاب، دستاوردهای جزیره کیش را معرفی می کنند و پاسخگوی سئوالات مخاطبان خواهند بود.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.