مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در برنامه شب های انقلاب از روند رو به رشد توسعه کیش گفت

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در برنامه شب های انقلاب کیش ضمن پاسخگویی به سوالات و دغدغه های شهروندان به تشریح برنامه های در دست اجرا و آتی برای توسعه کیش پرداخت.

 علی اصغر مونسان ضمن تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی در شروع برنامه شب های انقلاب گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس کسانی هستند که نهال انقلاب را آبیاری کردند تا امروز جمهوری اسلامی ایران درخت تنومند و قدرتمند منطقه باشد و مسیر توسعه خود را با قدرت ادامه دهد.
وی در خصوص دریافت عنوان مدير برگزيده جهادي اجرايي كشور اظهار کرد: این عنوان به مناسبت بررسی عملکرد برخی از مدیران ارائه شد که من به نمایندگی از مردم کیش و کلیه مدیران فعال منطقه آزاد کیش آن را دریافت کردم.

*سرعت گرفتن پروژه های کیش با تفکیک شرکت سرمایه گذاری و توسعه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به این سوال که طی این مدت چه نمره ای به عملکرد مدیریتی خود می دهد بیان کرد: من و همکارانم حداکثر تلاش خود را در این راستا به کار بسته ایم تا موجب ارتقاء بخشی از کشور شویم و رضایتمندی مردم را به دست بیاوریم اما اعطای این نمره در گرو قضاوت مردم است.
مونسان ادامه داد: به شخصه در درون خود احساس آرامش خاطر دارم زیرا در هیچ کدام از بخش ها کم کاری نداشته ام البته حتما ضعف هایی هم در بدنه کاری من وجود دارد اما من و همکارانم به ویژه مدیران ارشد، تمام توان خود را به کار بسته ایم و تلاش بسیاری را صرف کرده ایم.
وی افزود: همانطور که می دانید، کیش مختصات ویژه ای دارد به همین خاطر ما در کیش بر خلاف مدیران سایر شهرها که در ایام تعطیلات زمانی برای استراحت دارند، همیشه پر مشغله هستیم و حتی در زمان تعطیلات فعالیت بیشتری داریم. در کیش ما به مسئولانی که برای بازدید به این منطقه سفر می کنند به عنوان یک فرصت برای رفع مشکلات منطقه نگاه می کنیم و با انجام بازدید از پروژه ها تلاش می کنیم دیدگاه تازه ای از کیش داشته باشند. می خواهم بگویم که ما نیز نظیر نیروی انتظامی در تمام ایام سال فعال هستیم و حتی در تعطیلات میزان بیشتری فعالیت داریم. در واقع موقعیت کیش و حساسیت های ویژه ای که دارد سختی کار را چند برابر می کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: انجام، برنامه ریزی و اجرای کارها از یکسو و نگاه های ویژه ای که بر روی کیش وجود دارد، از سوی دیگر می طلبد که دقت نظر و تدابیر ویژه ای داشته باشیم. در واقع ما سعی کردیم طی این دوران کیش را از حواشی دور کنیم که خوشبختانه با همراهی امام جمعه محترم کیش این امر انجام شد. ضمن اینکه همراهی کیشوندان طی این دوران در نقطه اوج خود قرار دارد و باعث خرسندی است. این شب ها که برای بازدیدهایی از جامعه بازاریان، هتلداران و... به مراکز سر می زدم،  از همراهی و نزدیکی کیشوندان و سرمایه گذاران بسیار احساس خوشحالی داشتم زیرا همه در حال تلاش هستند که کیش را زیباتر کنند.
مونسان در خصوص اقدامات انجام شده در درون سازمان منطقه آزاد کیش گفت: یکی از اقدامات بسیار خوبی که ما از سال 92 آن را شروع کردیم و در شش ماهه دوم سال 95 موفق به اخذ مجوز آن شدیم، تفکیک شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش بود.
وی افزود: در این بخش ها یک ادغام ناهمگون رخ داده بود به نحوی که شرکتهایی با موضوعات متفاوت در هم ادغام شده بودند. در واقع مرکز بسیاری از نارضایتی های مردم و سرمایه گذاران همین مساله بود زیرا ما اصلا نمی دانستیم برای انتخاب مدیرعامل این بخش باید چه شخصی با چه ویژگیهایی انتخاب کنیم که توانمندی رسیدگی به امورات همه بخش ها را داشته باشد. این در حالی است که به دلیل حجم بالای کارهای روزمره شهری مدیرعامل این بخش مدام درگیر کارهایی نظیر صدور پروانه، زیبا سازی شهری و مسائلی از این دست بود بنابر این ما هر چه تلاش می کردیم در خصوص توسعه بندرگاه و فرودگاه و موضوعات اینچنینی جواب چندانی به دست نمی آوردیم لذا از ابتدای سال 92 چنین درخواستی را از شورای مناطق آزاد کردیم تا شرکت ها بنابر نوع فعالیت هایشان تفکیک شوند که شکر خدا این اتفاق رخ داد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تفکیک شرکت سرمایه گذاری را گامی بلند در راستای توسعه کیش خواند و گفت: در همین فاصله کوتاه ما اثرات خوبی از این تفکیک داشتیم تا جایی که امروز شرکت بندر و فرودگاه ما اقدامات خوبی را داشته و شناورهای جدید و با کیفیتی را به این عرصه افزوده است ضمن اینکه برنامه هایی نیز برای راه اندازی خطوط دریایی مد نظر داریم. یعنی امیدواریم که برای عید امسال توسعه مسیر کیش هندورابی را داشته باشیم.
مونسان درباره توسعه فرودگاهی در کیش اظهار کرد: ترمینال جدید کیش به عنوان دومین ترمینال فرودگاهی بعد از فرودگاه حضرت امام (ره) در دست ساخت است. همانطور که می دانید این فرودگاه برای جذب 4 و نیم میلیون مسافر در سال طراحی شده است. ضمن اینکه اقداماتی نیز در توسعه باند و عوامل پروازی در دست اجراست و ما در حال توسعه یکی از باندهای فرودگاه نیز هستیم.
وی توضیح داد: این باند در حال تعویض روکش آسفالتی است تا برای فرود ایرباس A380  که بزرگترین هواپیمای دنیاست، آماده شود ضمن اینکه فرودگاه و بندر هندورابی نیز در زمانبندی بسیار کوتاه به نتیجه رسیده اند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: ساخت بندر هندورابی نیاز به ساخت موج شکن داشت که باید از قطعات بزرگ سنگ در آن بهره می بردیم لذا ما مجبور بودیم این قطعات را از سرزمین اصلی تهیه کنیم که هزینه و زمان بسیاری را صرف کرد. اما به لطف خداوند امروز بندر و فرودگاه هندورابی به همراه یک هتل آماده است ضمن اینکه نخستین پرواز آزمایشی نیز هفته گذشته به زمین نشست لذا آماده هستیم که با حضور ریاست محترم جمهور، این بندر و فرودگاه را افتتاح کنیم.
مونسان ادامه داد: شرکت سرمایه گذاری هم به لطف خداوند از زمان تصویب جهش بسیار زیادی را در تامین سرمایه پیدا کرده و پروژه های مشارکتی متولی یافته و سرعت پیدا کرده است. لذا بنا داریم که سازمان از اقدامات عملیاتی و اجرایی فاصله بگیرد و شرکت سرمایه گذاری کارهای اجرایی را به سرانجام برساند تا معاونت سرمایه گذاری و اقتصادی به سیاست گذاری بپردازد. در این صورت ما بیشتر می توانیم به امر بازرگانی و تجارت بپردازیم زیرا امروز بسیاری از وقت معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری صرف اجرای پروژه های سرمایه گذاری، عقد قراردادها و موضوعاتی از این دست می شود لذا با محول کردن وظایف به بخش سرمایه گذاری سازمان فضای این بخش باز می شود تا معاونت سرمایه گذاری بیشتر به ارتقای کیفیت بازارها و مباحث تجاری بپردازد.
وی در خصوص شرکت عمران گفت: شرکت عمران نیز طی این مدت، مسیر فعالیت خود را پیدا کرده است به نحوی که مدیرعامل آن تمام وقت خود را صرف شهر می کند لذا اقدامات خوبی در بخش پروانه ساخت و پایان کار به انجام رسیده و ضوابط این بخش در دست بررسی قرار گرفته است.

*اعطای پایان کار ساختمان ها منوط به مجوز آتش نشانی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به فاجعه پلاسکو گفت: شرکت عمران در راستای تجهیز بخش آتش نشانی کیش، نردبان 55 متری را برای این بخش خریدای کرده است ضمن اینکه نزدیک به 15 مورد از تجهیزات آتش نشانی نیز ارتقاء داده شده است.
مونسان ادامه داد: ما در حال تدوین طرح عملیاتی بحران برای جزیره هستیم تا اگر خدایی نکرده اتفاقی در جزیره رخ داد بتوانیم فعال شویم. کمیته بحران نیز در این دوران شکل گرفته است و در حال آماده سازی برنامه های آن هستیم ضمن اینکه از سال آینده احداث ساختمان ایمن و ضد زلزله را نیز برای جزیره شروع خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این سوال که امروز کیش چقدر در برابر حوادث آمادگی دارد، گفت: آنچه که امروز ما به لحاظ تجهیزاتی داریم، نسبت به تهران که یک کلانشهر است، بسیار مناسب است ضمن اینکه به لحاظ آیین نامه ای و قوانین و مقررات نیز شرایط خوبی داریم. این در حالی است که ما طی یک سال و نیم گذشته،  طرح ایمنی سازی ساختمان های عمومی به ویژه هتل ها را شروع کرده ایم به نحوی که برای تمدید مجوز هتل ها یکی از موارد مربوط به تایید استاندارها توسط آتش نشانی است که نمونه آنها در شهرهای دیگر کمتر است. بیمه آتش نشانی و سایر بخش ها نیز طی این مدت اجرا شده و استانداردهایی نظیر بالابر و ... لحاظ شده است. البته برخی از مواقع بد اخلاقی هایی نیز در فضای مجازی رخ داد اما این اتفاق نشان داد که حرکت ما درست بود. جالب اینکه کسانی که بداخلاقی کردند، نیز بعد از حوادث رخ داده، عذر خواهی کردند و دیدند که مساله چقدر مهم است زیرا ما با جان مردم طرف هستیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: به نظر من همچنان باید روی مباحث آمادگی و ایمنی کار کنیم و این بخش ها را ارتقاء دهیم. یکی از کارها این است که مانورهایی را به اجرا بگذاریم. برای این نردبان همکاران ما در آلمان آموزش دیده اند اما برگزاری مانور آن با حادثه تلخ پلاسکو همزمان شد لذا احساس کردیم که مردم آمادگی روحی برای این بخش ندارند و ممکن است دلهره ایجاد شود به همین خاطر این برنامه به آینده نزدیک موکول شد. البته این مانورها از موضوعات جدی است زیرا مدیریت بحران نیاز به تمرین سناریوهای مختلف دارد تا در هنگام حوادث آماده باشیم.
مونسان در ادامه به تشریح لیست تجهیزات خریداری شده برای آتش نشانی کیش پرداخت و گفت: در راستای تجهیز آتش نشانان ما خرید اقلام مختلفی نظیر: 2 دستگاه اطفائیه کوله ای، تجهیز کلیه پرسنل به کاپشن و شلوار ضد حریق، خودرو نردبان 55 متری، تانکر آب رسان 18 متری، احداث استخر ذخیره آب، بازسازی هر سه ایستگاه، ساخت انبار فوم، تجهیز، راه اندازی ثبت گزارش حریق و خرید دوربین حرارتی و گاز سنج و ... را نیز داشته ایم.
وی در پاسخ به این سوال که وضعیت نیروی انسانی را در بخش آتش نشانی چطور ارزیابی می کند، اظهار کرد: به لحاظ نیروی انسانی در حال حاضر وضعیت خوب  است و  پرسنل آتش نشانی مداوم آموزش های مختلف را دریافت می کنند اما اگر لازم به احداث ایستگاه جدید باشد، قطعا نیرو در این بخش ها تامین می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: انسان باید از هر حادثه ای عبرت بگیرد لذا ما ابلاغیه ای را به سازمان عمران اعلام کردیم که دوباره تجهیزات آتش نشانان مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت کمبود جبران شود. در این ابلاغیه صدور پروانه منوط به تایید آتش نشانی برای همه ساختمان ها شده است و حتی از همکاران آتش نشان خواستیم که ساختمان های قدیمی تر را نیز مورد بررسی قرار دهند و مسائل ایمنی را رفع کنند تا حداقل در مقابل آتش ایمن باشند.

*به دنبال خرید دو فروند هواپیمای کوچک تا قبل از نوروز هستیم

مونسان در خصوص عملکرد ایرلاین کیش ایر گفت: یکی از بارزترین اقدامات کیش ایر خرید دو فروند هواپیمای ایرباس است که هم به لحاظ نوع و هم مدل پروازی در سطح کشور از جمله جوانترین و بهترین هاست. ضمن اینکه دو فروند هواپیمای اجاره ای نیز چندی پیش وارد این ایرلاین شده بود و سبب شد که ظرفیت این بخش 50 درصد افزایش یابد که رونق و توسعه امروز کیش را به دنبال داشت. عدم افزایش قیمت بلیط نیز یکی دیگر از اقدامات خوب کیش ایر بوده است.
وی افزود: همانطور که می دانید در سال 95 کشور امارات مشکلاتی را برای کسانی که ما آنها را تحت عنوان چنچ ویزایی می شناختیم انجام داد و سبب شد که ما آن مسافران را از  دست بدهیم اما خوشبختانه کیش ایر با افزایش پروازهای خارجی توانست این کمبود را جبران کند. به نحوی که مقاصد و ظرفیت این بخش افزایش پیدا کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: افزایش 16 مسیر بین المللی توسط کیش ایر از جمله این اقدامات است. یعنی امروز کیش ایر از کیش به چهار مقصد مسقط، دوبی، نجف و عمان پرواز دارد ضمن اینکه از مبدا دوبی به هشت مقصد بوشهر، چابهار، بندرعباس، کویت، نجف ، کرمان و لار نیز پرواز برقرار است.
مونسان ادامه داد: در بخش مقاصد داخلی نیز بررسی هایی انجام دادیم و بر اساس آن تمرکز صرف از روی تهران کاسته شد.در واقع وقتی ما سیستم آماری را راه اندازی کردیم دیدیم که حجم بزرگی از گردشگران از شهرهای دیگر هستند لذا تعداد مقاصد داخلی به 24 شهر افزایش یافت.
وی در پاسخ به این سوال که آیا برای پروازهای ایزی جت یا بدون کترینگ نیز اقدامی انجام خواهد شد، گفت: امروز ما درصدد  خرید 6 فروند هواپیمای سایز کوچک با ظرفیت بین 70 تا 100 نفره هستیم تا بتوانیم مراکز کوچک استانی را نیز به کیش متصل کنیم. البته بسیار امیدوار هستیم که تا قبل از عید 2 فروند خرید داشته باشیم. همچنین تا قبل از نوروز بخش بیزینس کلاس کیش ایر نیز راه اندازی می شود زیرا ما همواره بخش اکونومی را داشته ایم و این افزایش ظرفیت ها همواره در این بخش استفاده شده است. با توجه به اینکه بخش بیزینس به لحاظ برندینگ بسیار مهم است، امیدواریم که با آمدن ایرباس های تازه این بخش را به همراه کترینگ رضایت بخش راه اندازی کنیم. در مورد پروازهای بدون کترینگ نیز به دنبال این هستیم که با آمدن هواپیماهی کوچک آنرا اجرایی کنیم البته به نظر می رسد که مردم ما چندان پروازهای بدون کترینگ را نمی پسندند لذا باید با دقت نظر این موضوع را بررسی کنیم.

*مرکز تفریحات کیش در غرب جزیره تاسیس می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به پیامک های مردم و در خواست آنان مبنی بر داشتن شهر بازی، گفت: یکی از قول هایی که ما در ابتدای ورود به کیش دادیم این بود که پایداری و توسعه را در کیش متوازن کنیم. همانطور که می دانید قبلا توسعه در کیش مربوط به شرق و شمال بود و غرب و جنوب کیش عملا خالی مانده بود البته امروز همانطور که ملاحظه می کنید غرب کیش نیز در دست توسعه قرار دارد.
مونسان توضیح داد: شرایط غرب جزیره در گذشته به نحوی بود که سرمایه گذاران عملا برای مشارکت در آن رغبتی نداشتند اما خوشبختانه امروز متقاضی در این بخش به حدی افزایش یافته که ما به این فکر افتادیم که به جای واگذاری قطعات به صورت قطعه های کوچک ابتدا یک طرح جامع را طراحی کنیم تا بدانیم که این بخش قرار است به چه شکل باشد و سپس در قالب این طرح بخش ها را واگذار کنیم لذا این بخش بسیار ویژه خواهد شد. البته سرمایه گذاران نیز این بخش را خوب جذب کردند و متقاضی به شدت افزایش یافته است. لذا در غرب جزیره 118 هکتار زمین را طراحی کرده ایم که ماکت آن نیز موجود است و کیشوندان می توانند آن را ملاحظه کنند. در واقع درون این طرح ملاحظاتی نظیر دید دریا و چیدمان و ارتفاع مناسب برای تمام پروژه ها مد نظر قرار گرفته تا ارزش افزوده حفظ شود. در واقع این منطقه صرفا گردشگری خواهد بود.
وی افزود: در راستای تقاضای کیشوندان عزیز ما، 90 هکتار از اراضی غرب جزیره را به نام مرکز تفریحات کیش اختصاص داده ایم تا ساخت یک شهر بازی بسیار خوب را طی سال 96 آغاز کنیم زیرا این پروژه  جزء  اولویت های ماست. البته در کنار این بخش ما پروژه آوای کیش را که یک بخش فرهنگی بزرگ است داریم لذا در غرب جزیره مرکز مناسبی برای گردشگری و بخش های فرهنگی ایجاد خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: یکی از سیاست های ما این بود که همه چیز را در مسیر زیبایی و رشد گردشگری پیگیری کنیم لذا پروژه های هتلسازی صرفا یک ساختمان ساده بلند مرتبه دیده نمی شوند یعنی حتی فرم ساختمان نیز باید به زیبایی جزیره کمک کند که البته این سیاست بسیار خوب جواب داده است. امروز ما هتلی در حال ساخت داریم که نظیر شهر ونیز کاملا درون آب قرار گرفته و با سرعت خوبی در دست پیشرفت است. همچنین  هتلی داریم که در آن بازی های برفی وزمستانی طراحی وجود دارد.
مونسان در خصوص پروژه کیش 1404 گفت: یکی از پروژه های بسیار ویژه که موجب ارتقای زمین های مرکز جزیره می شود، محور ویژه یا کیش 1404 است که از فرودگاه آغاز و تا ساحل دامون جلو می رود. این پروژه نیز بسیار ویژه است و بر آورد ما 6 میلیارد دلار هزینه است. در این پروژه نیز ما تنها زیرساخت ها را آماده می کنیم و بخش خصوصی مجری آن خواهد بود. این پروژه 4 کیلومتر طول و 135 هکتار از اراضی مرکزی جزیره را تحت پوشش قرار می دهد و 400 هکتار از اراضی کناری این پروژه نیز به واسطه آن ارزش افزوده می یابند.
وی افزود: تا امروز ما 5 لکه از این پروژه را واگذار کرده ایم و کار طراحی آن نیز انجام شده است. 7 تمدن بزرگ ایران، چین، مصر، یونان، روم و تمدن های قدیم بشری در این پوسته طراحی شده که در داخل کاربری های مختلف دارند. حدود 120 متر عرض معبر داریم و سعی شده که این ساختمان ها از زیر به هم ارتباط داشته باشند تا گردشگران در گرمای هوا مجبور به حضور در فضای باز نباشند. ضمن اینک در مرکز این پروژه منوریل طراحی شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درباره برآورد زمانی این پروژه گفت: از آنجایی که پروژه بزرگ است زمانبندی بلندی دارد اما ما امید داریم با سرعتی که در واگذاری داریم تا 5 سال آینده پروژه بتواند خود را نشان دهد. در این پروژه ما 54 قطعه زمین دیده ایم که کاربرییهای مختلفی نظیر: هتلی، تجاری، تفریحی و مسکونی دارد و  نام آن را محور تمدن ها گذاشته ایم.


*بازسازی منطقه صفین تا قبل از نوروز

مونسان درباره بازسازی منطقه صفین اظهار کرد: یکی از کارهای خوبی که مسئولان و مردم خواستار انجام آن بودند بازسازی مناطقی چون صفین بود. در این راستا طراحی منطقه انجام شده و ساماندهی آن نیز با هویت بومی به انجام رسیده است. حدود یک کیلومتر از این پروژه هم اکنون در دست اجراست و  ما تلاش داریم که تا عید این بخش را آماده بازدید گردشگران کنیم.
وی افزود: این بخش ها بافت های فرسوده هستند اما چون هویت دارند ما هم دوست نداریم که شکل آن از بین برود. با توجه به رشد جمعیت ما نیاز دیدیم که این بخش ها را تغییر دهیم لذا در این دوره زمانی پروانه بازسازی صادر می شود. تک تک این پلاک ها را ما در این پروژه برداشت کردیم چون هیچ کدام شکل هندسی درستی نداشتند. حدود 5 هکتار در 202 قطعه طراحی شده است لذا مالک می تواند بر اساس طرح توسعه را انجام دهند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: در راستای رفع مشکلات بومیان اسکله صیادی نیز بهبود پیدا کرد. در این راستا سه پست اسکله کامپوزیتی نصب شده و در مجموعه 48 متر اسکله و پارکینگ ها نیز اجرا شده است. در بخش لنج ها نیز ما مشکلاتی داریم که از همکاران بندرفرودگاه خواسته ایم که بحث پارکینگ آنها را نیز برای جلوگیری از حوادث دنبال کنند.

*برای پایداری کشتی یونانی در حال بررسی هستیم

مونسان در خصوص بحث خروج خودروها از کیش گفت: این مساله دست ما نیست و مصوبه ای است که گمرک جمهوری اسلامی داشته و ورود خودرو را به صورت موقت داخل کشور نیز ممنوع کرده است. در این راستا مناطق و دبیرخانه تلاش بسیاری کرده اند اما دوستان توجیهات خود را دارند و می گویند برخی از خودروها خروج پیدا کرده و هرگز برنگشته اند. این مصوبه از اراده سازمان خارج است و ما پیگیری های لازم را نیز انجام دادیم.
وی در خصوص نگهداری کشتی یونانی به عنوان زیستگاه ماهی ها و آبزیان گفت: اگر از زاویه زیست محیطی به مساله نگاه کنیم ما کارهای بسیاری در این راستا انجام داده ایم و در این بخش قلمه زدن مرجان ها را به صورت وسیع در کیش اجرا کرده ایم ضمن اینکه قطعات بتونی در کف دریا قرار داده شده تا زیستگاه های جدیدی برای آبزیان باشد اما در مورد کشتی یونانی باید گفت که به هر حال در این سازه خوردگی زیادی ایجاد شده است. لذا ما از دانشگاه صنعتی شریف خواستیم که طرحی ارائه کنند تا بتوانیم بر مبنای آن پایداری بیشتری برای این سازه ایجاد کنیم. این طرح با برآورد 8 و نیم میلیارد تومان ارائه شد که متاسفانه علی رغم موافقت شخص بنده در هیات مدیره به تصویب نرسید لذا در حال بازنگری در طرح هستیم. در این طرح مسائلی نظیر رستوران نیز دیده شده بود لذا سعی داریم که با کاهش جوانب هزینه ها را کاهش دهیم و طرح را اقتصادی ارائه کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص نظارت بر قیمت های کیش گفت: ما از چند نقطه نظارت را انجام می دهیم ضمن اینکه خود من نیز امسال این بخش را بسیار پیگیری کردم. اگر دقت کنید می بینید که مثلا قیمت رستوران ها و غذاها در کیش به شدت کاهش پیدا کرده است یعنی غذای 110 هزار تومانی به 70 هزارتومان کاهش یافته است. ضمن اینکه هم بازرسی سازمان و هم معاونت گردشگری در بخش هتل ها و رستوران ها و هم مدیریت بازرگانی که وظیفه کلان کنترل قیمت را دارد، به صورت مداوم نظارت را انجام می دهند. در حال حاضر هتل ها قیمت مناسبی دارند و تحت کنترل هستند. در بخش بازار و مخصوصا مایحتاج عمومی نیز این کنترل وجود دارد تا جایی که ما در بخش میوه و سبزیجات 20 تا 30 درصد کاهش قیمت را داشته ایم.
مونسان در پاسخ به این سوال که هنوز در برخی از نقاط قیمت سبزیجات بسیار بالاتر است، گفت: ما اعتقاد داریم که امروز دیگر تفاوت قیمت فاحش بین کیش و سرزمین اصلی وجود ندارد البته اگر مردم در صورت دیدن تخلفی آن را به معاونت اقتصادی مدیریت بازرگانی اعلام کنند، قطعا پیگیری خواهد شد. این بدیهی است که قیمت داخل کیش باید نسبت به داخل کشور 10 تا 15 درصد بیشتر باشد که آن هم به واسطه حمل و نقل دریایی و شرایط سخت نگهداری هست اما بیش از این میزان تخلف به شمار می رود و کیشوندان می توانند با شماره 124 برای نظارت تماس حاصل کنند.
وی درباره بحث مواد مخدر تصریح کرد: یکی از دغدغه های جدی شخص بنده موضوع مواد مخدر است. من معتقدم که این بخش ام الفساد است و همه مشکلات از جمله فروپاشی خانواده ها در آن ریشه دارد. همانطور که می دانید، قبلا ستاد مواد مخدر در کیش فعال نبود که خوشبختانه امروز فعال شده است. مدیریت جدید در این ستاد بسیار خوب کار می کنند و به صورت تمام وقت فعالیت دارند. هماهنگی و همراهی نیروی انتظامی و جدیتی که فرماندهی نیروی انتظامی جدید داشته اند، اخیرا مبارزه با مواد مخدر را پررنگتر کرده است. گلوگاه ها بسته و با توزیع کنندگان برخورد جدی آغاز شده است. کارهای نرم افزاری بسیار خوبی نیز انجام شده که از جمله آن اجرای سامانه اشتغال بود تا بر روی نیروهای کار اشراف داشته باشیم. یعنی ما توانستیم اتباع خارجی را تحت کنترل داشته باشی و در این بخش ارتقاء داشته ایم. ضمن اینکه تست های جدی روی مواد مخدر داریم لذا کسانی که سابقه های کیفری و آلودگی داشته باشند مجوز کار دریافت نخواهند کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: به زودی کارت اشتغال برای تمام کسانی که در کیش فعالیت می کنند، صادر می شود. جا دارد از همه اعضای شورای تامین تشکر کنم که بسیار به این موضوعات پرداخته اند لذا امروز طرح هایی ارائه شده که روند مواد مخدر به ویژه بین دانش آموزان و دانشجویان کنترل شده و تحت نظارت قرار گرفته اند.
مونسان در خصوص مراجعات مردمی به سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ما در سازمان واحدی به نام رسیدگی مردمی داریم که در آن شکایت و دیدارهای مردمی انجام می شود. بر این اساس، هر زمان که به من اعلام شده در جلسات دیدارهای مردمی حضور داشته ام و در هر برنامه متوسط 30 تا 50 نفر را ملاقات می کنم.
وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از مسائلی که در دیدار مردمی اعلام می شود در حد روسای ادارات است اما مردم علاقمندند که صرفا با مدیر عامل سازمان صحبت کنند که سبب می شود گاه بی جهت ترافیک ایجاد شود و باعث تاخیر موضوعات مهم شود. گاهی نیز مردم خواسته هایی از ما طلب می کنند که در حد اختیارات من نیست. مثلا درخواست های مربوط به  وام های بانکی در حیطه اختیارات ما نیست زیرا بانک ها مستقل هستند. حجم بالایی از مراجعات نیز به مساله اشتغال و استخدام در سازمان منطقه آزاد کیش مربوط است اما عمدتا در مراجعه نخست ما سعی کردیم کار مراجعه کنندگان را به سرانجام برسانیم و پاسخ مناسب را ارائه کنیم.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.