مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش از افزایش امکانات مبادی ورودی در جهت تامین رفاه مسافران خبر داد.

سید اسماعیل موسوی، مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش در برنامه شبهای انقلاب تولید صدا و سیمای کیش درباره چشم انداز مدیریت دوران خود گفت: همانطورکه می دانید، از ابتدای مرداد 95 و همزمان با تفکیک شرکت های سه گانه فنی و مهندسی سازمان منطقه آزاد کیش مسئولیت این بخش را بر عهده گرفتم. در واقع این جدا سازی توانست بخش عمده ای از برنامه ها را پیش ببرد زیرا خدمات عمرانی و شهری کاملا یک حوزه مستقل است که بخش مهمی از فعالیت های سازمان را به خود اختصاص داده است لذابا این تفکیک حرفه ای روند کاملا متفاوتی در پیش گرفته شد که به رشد و توسعه بیشترجزیره منتهی می شود.

وی در خصوص زیرساخت های اجرایی در حوزه فرودگاه های کیش اظهار کرد: زیرساخت هایی که ما در فرودگاه بین المللی کیش داریم کاملا استاندارد است و ظرفیت پذیرش انواع هواپیماها را دارد ضمن اینکه با تدابیر اندیشیده شده عملیات تعریض و طویل سازی یکی از باندهای کیش نیز در حال انجام است که امکان فرود هواپیماهای پهن پیکر نظیر  ایرباس 380 را نیز فراهم می کند.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش ادامه داد: فرودگاه کیش  جزو  سه فرودگاه بزرگ کشور است و در سال گذشته بیش از 2 میلیون و 500 هزار مسافر را جا به جا کرده است این در حالی است که نزدیک به  50 درصد این مسافران با هواپیمایی کیش ایر و خرید بلیت با قیمت مصوب جا به جا شده اند.

موسوی از رفع اشکالات ساختاری ترمینال مسافری فرودگاه خبر داد و گفت: در این مدت ما سعیکردیم که مشکلات و مسائلی را که در حوزه زیرساخت یا بخش های نرم افزاری فرودگاه وجود دارد برطرف کنیم که تا کنون نیز در این امر موفق بودیم. 

وی توضیح داد: یکی از مشکلاتی  که ما در فرودگاه کیش داشتیم، مربوط به طول کوتاهتسمه نقاله بود که باعث می شد وسایل مسافران زودتر از اتمام مراحل باز بینی امنیتی از محل عبور کند و به نحوی روی یکدیگر انباشته شود و مشکلاتی را ایجاد کند لذا ماسعی کردیم که با طویل کردن این تسمه مشکل را رفع کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش در پاسخ به این سوالکه دلیل افزوده شدن بازرسی در بدو ورود به فرودگاه چیست، گفت: بازرسی که اخیرا درورودی فرودگاه های کشور انجام می شود یک الزام امنیتی است که بعد از مشکلاتی که در خاورمیانه رخ داد و ظهور گروه های تروریستی و تکفیری برای اطمینان بیشتر اجرا شد تاامنیت جامعه به مخاطره نیوفتد.

موسوی ادامه داد: در بخش ترمینال نیز مشکلاتی نظیر اصلاح و بازسازی سرویس های بهداشتی،نمازخانه و ... بود که علاوه بر توجه به زیباسازی در راستای افزایش رفاه مسافران انجام شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش از مسقف سازیپارکینگ های فرودگاه خبر داد و افزود: اخیرا سعی کردیم پارکینگ های رو به روی فرودگاه را که به شکل رو باز بودند و باعث نارضایتی مسافران می شدند اصلاح کنیم لذا شروع به مسقف کردن این بخش کردیم که تا پیش از نوروز کار دو پارکینگ به اتمام خواهد رسید و  مسقف خواهند شد. 

وی در پاسخ به این سوال که چرا اتاق نگهداری از کودک در فرودگاه وجود ندارد، گفت: پیشنهاد خوبی است که حتما این امر را عملی خواهیم کرد اگر چه در حوزه بهداشتی ، بخش  سرویس دهی به کودکان وجود دارد امااتاق استراحت و رسیدگی به کودک را در برنامه های خود قرار خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش در خصوص نظارت برقیمت محصولات داخل فرودگاه بیان کرد: قطعا نظارت بر قیمت محصولاتی که در داخلفرودگاه ارائه می شود، هم توسط ما و هم بازرسی سازمان انجام می شود اما اگر مواردیقیمت نا متعارف بود، مسافران می توانند به دفتر مدیریت فرودگاه مراجعه کنند تا با آن مورد برخورد شود اما تاکنون موردی از شکایت به قیمت ها نداشتیم. 

موسوی تاکید کرد: به طور حتم فروشنده ها مکلف هستند که قیمت خود را روی کالا با برچسبدرج کنند لذا اگر قیمت ها بالاتر از سطح جزیره باشد، مسافران می توانند با مراجعه به مدیریت فرودگاه و یا تماس با  124 به طرح شکایت بپردازند.

وی از امکان خرید چرخ دستی های تازه در فرودگاه کیش خبر داد و افزود: در مورد چرخ دستی های فرودگاه بازنگری هایی در دست انجام داریم که یا تعمیرات انجام شود و یاچرخ دستی های جدیدی وارد عرصه شود لذا مطمئنا در سال جدید با وضعیت بهتری خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش در خصوص تاخیرها و امکان شکایت مسافران گفت: اگر تاخیرات شرکت های هواپیمایی خارج از عرف و غیر متعارف باشد، پیرو آن ما به شرکت های هواپیمایی تذکر می دهیم و علاوه بر آن مسالهرا به سازمان هواپیمایی کشوری نیز اطلاع می دهیم ضمن اینکه بر اساس مقررات شرکتهای هواپیمایی باید بخشی از خسارت را به مسافر پرداخت کنند.

موسوی درباره شرایط فرودگاه های کیش گفت: سازمان منطقه آزاد کیش دارای 4 مرکز پروازی شامل فرودگاه بین المللی، فرودگاه تفریحی و باند گلاید، مرکز پروازی هلکوپتری و فرودگاه جدید الاحداث جزیره آرامش هندورابی است که کار آن به پایان رسیده و پرواز آزمایشی نیز در آن انجام شده است لذا امیدوار هستیم که به زودی شاهد افتتاح و بهرهبرداری از این فرودگاه به دست ریاست محترم جمهور باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر مسائل زیست محیطی در ساخت بندر هندورابی لحاظ شده،گفت: در راستای حفظ محیط زیست این منطقه بیش از 56 هزار قطعه مرجان زنده جا به جاو در جایگاه جدید مستقر شدند که بیش از 95 درصد آن ها هم اکنون زنده و سالم هستند.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش بیان کرد: لازمه هر بخش برای توسعه یافتگی، داشتن سازه ها و زیرساخت های حمل و نقلی است لذا به لحاظ محصور بودن جزایر در داخل آب ابتدا بندر و سپس فرودگاه در دست ساخت قرار گرفت به همین خاطر ما بندر هندورابی را با لحاظ همه مسائل زیست محیطی به پایان بردیم.

موسوی افزود: امروز ما دو پست اسکله در بندر هندورابی داریم که قابلیت پهلو گیری شناورهادر آن وجود دارد ضمن اینکه در فرودگاه هندورابی نیز امکان نشست و برخواست هواپیمای سایز کوچک و متوسط وجود دارد به همین خاطر بنا داریم که در فاز نخست از مبدا کیش به مقصد هندورابی تاکسی هوایی را راه اندازی کنیم و در فازهای بعدی نقاط نزدیکتر را به هندورابی وصل کنیم. 

وی ادامه داد: درحال حاضر از 20 نقطه جمعیتی به جزیره کیش پرواز داریم البته امیدواریم در آینده نزدیک تعداد این نقاط برمبنای تقاضاها افزایش یابد

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.