مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش ایر با اشاره به اینکه ناوگان این بخش از 14 فروند هواپیما تشکیل شده از پوشش دادن 49 درصد پروازهای کیش خبر داد.

کاپیتان محمد تقی جدیدی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش ایر در برنامه شب های انقلاب صدا و سیمای کیش درباره پیشینه این ایرلاین گفت: شرکت هواپیمای کیش ایر در سال 1370 و همزمان با شروع فعالیت سازمان  منطقه آزاد کیش و در دوران سازندگی ابتدا با دو فروند هواپیمای توپولف به شکل اجاره ای فعالیت  خود را آغاز کرد. 
وی افزود: همانطور که می دانید، هدف از تاسیس کیش ایر، ایجاد پل ارتباطی بین کیش و دیگر شهرهای کشور بود که بعدها با خرید یک هواپیمای توپولف 154 روند سریعتری پیدا کرد.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش ایر تصریح کرد:  هواپیمایی کیش ایر به عنوان نخستین ایرلاینی است که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی تاسیس شد و از جمله بخش هایی است که پس از خروج توپولف از رده پروازی هواپیماهای کشوری، بوئینک 8283 را وارد ناوگان پروازی خود کرد. همانطور که می دانید این نوع بوئینگ هنوز هم کماکان در کشور آمریکا و حتی کشورهای اروپایی به عنوان هواپیمایی ایمن ومیان براستفاده می شود. 
جدیدی ادامه داد: کیش ایر، جزء نخستین شرکت هایی است که در بدو امر ام دی را به جای توپولف جایگزین کرد.
وی تعداد هواپیماهای کیش ایر را 14 فروند خواند و گفت: با پیگیری ها و پشتیبانی های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، سه ماه پیش توانستیم دو فروند هواپیمای ایرباس 321 را به خدمت بگیریم که در زمان خودش جوانترین هواپیماهای ناوگان بود.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش ایر ادامه داد: کیش ایر دارای  7 فروند بوئینگ ام دی، 3 فروند هواپیمای فوکر 100، دو فروند ایرباس 320 و دو فروند ایرباس 321 است.

جدیدی رسالت کیش ایر را افزایش میزان گردشگر به کیش خواند و اظهار کرد: رسالت ما افزایش گردشگر به جزیره زیبای کیش و شناساندن جزیره به سایر هموطنان است که تا امروز توانسته ایم این رسالت را تا حد قابل قبولی به انجام برسانیم کما اینکه امروز کیش ایر با این تعداد هواپیمایی که در اختیار دارد برابر آمار و ارقامی که ارائه شده 49 درصد رفت و آمدهای به کیش را پوشش داده است این در حالی است که مابقی این پروازها را 14 شرکت دیگر پوشش داده اند لذا  باعث خرسندی ماست که توانستیم در اهداف سازمان منطقه آزاد کیش سهیم باشیم و این رسالت را در حد امکان به انجام برسانیم.
وی افزود: کیش ایر روزانه بین 18 تا 20 پرواز ورودی و خروجی از تهران و سایر شهرها به کیش دارد ضمن اینکه امروز ما موفق شده ایم بیشتر مراکز استان را به کیش متصل کنیم و جزیره را بیشتر به هموطنان بشناسانیم. 
مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش ایر در مورد قیمت بلیط مصوب در کیش ایر گفت: ما در مورد بلیط هایی که چارتر کنندگان به فروش می رسانند همواره قید کرده ایم که حق فروش بیشتر از قیمت مصوب را ندارند.
جدیدی در خصوص قیمت مصوب اظهار کرد: قیمت رفت و برگشت مصوب در بالاترین حد ممکن 449 هزار تومان است که درجه بندی های مختلفی روی سیستم دارد و نسبت به تقاضا از کف قیمت تا حداکثری که عرض کردم ممکن است افزایش بیابد. در واقع ما بر اساس تاکیدات  مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با وجود تورم موجود هیچ افزایش قیمتی در این بخش نداشته ایم .

وی در خصوص نظارت بر چارتر کننده ها بیان کرد: تعهدی که در ابتدای قرارداد اخذ می شود، امکان نظارت را فراهم می کند ضمن اینکه ما سیستم های نظارتی مختلف را برای کنترل داریم اما اگر باز هم شکایتی باشد و افراد بلیطی بالاتر از این قیمت خریداری کردند، می توانند اطلاع دهند تا پیگیری شود ضمن اینکه در فرم های نظرسنجی داخل هواپیما نیز می توانند نظرات و انتقادات خود را به ما انتقال دهند. 
مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش ایر در خصوص تاخیرهای کیش ایر گفت: همانطور که می دانید نزدیک به ده سال از عمر ناوگان کیش ایر می گذرد لذا باید این مساله را مد نظر قرار داد البته ما باید به سمت ارتقاء برویم اما این مساله در صورتی است که بتوانیم هواپیماهای بیشتری خریداری کنیم .
جدیدی توضیح داد: ما در پروازهایی که تخمین می زنیم  امکان تاخیر وجود دارد از طریق سامانه به تمام مسافران اعلام شرایط می کنیم و ساعت جدید نیز برای پرواز بیان می شود اما همانطور که می دانید برخی از تاخیرها نظیر شرایط جوی، ناخواسته وغیرقابل پیش بینی است.
وی تطویل باند 27 چپ فرودگاه را از جمله عوامل کاهش تاخیرها خواند و گفت: ا با نصب دستگاه های جدید این مشکل را نیز حل خواهیم کرد و کاهش تاخیرها را خواهیم داشت در واقع با تطویل باند 27 چپ ما می توانیم با دید بسیار کم هم پروازها را انجام دهیم

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.