رئیس اداره مخابرات کیش از جایگرینی فیبر نوری بجای شبکه سنتی کابل مسی در جزیره کیش از اوایل دی ماه امسال برای بازارها و منازل مسکونی خبر داد.

ضرغام غلامی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فناوری FTTH ( اتصال شبکه فیبر نوری به منازل مسکونی) به صورت چشمگیری در دنیا در حال گسترش است از این رو از اوایل دی ماه امسال این کار برای مجتمع ها، بازارها و منازل مسکونی در جزیره کیش اجرایی شد.
وی ادامه داد: با توجه به زیر ساخت های مناسب و دسترسی آسان در سراسر کیش به ویژه لوپ دور جزیره، روند اجرایی این طرح بسیار سریع خواهد بود که پس از این طرح هیچگونه کابل مسی در کیش نصب نخواهد شد و توسعه مخابرات تنها با استفاده از فیبر نوری انجام می گیرد.
غلامی تصریح کرد: با ایجاد این فناوری، کاربران علاوه بر خطوط تلفن دسترسی به پهنای باند وسیع و داشتن فایل های پر حجم ، رسانه ها ، آپلود (ارسال فایل از روی رایانه به روی یک رایانه متصل به شبکه اینترنت) و دانلود (بارگیری یا فرآیند برداشت داده های الکترونیکی از یک رایانه ) تصاویر و ویدئو ها را خواهند داشت.
وی به حضور سرمایه گذاران کلان و شرکت های بزرگ داخلی و خارجی فعال در بخش صنعت ، نفت و تجارت و فعالیت وسیع مراکز آموزش عالی و بهداشت سلامت در کیش اشاره کرد و افزود: شرکت مخابرات با سیاست گذاری در ارائه خدمات بهتر به دنبال اتصال پهن باند فیبر نوری به عنوان یک راه حل اساسی و استاندارد است.
رئیس مخابرات کیش گفت :از آنجایی که فیبر نوری دارای پهن باند نامحدود است مشترک خانگی یا شرکت اداری می تواند تا 100 مگا بایت دیتا در خانه یا محل کار داشته باشد.
در شرایط کنونی حدود 120 کیلومتر فیبر نوری در جزیره کیش کشیده شده است.
فیبرنوری یکی از محیط های انتقال داده با سرعت بالا است. امروزه از فیبر نوری در موارد متفاوتی نظیر شبکه های تلفن شهری و بین شهری، شبکه های کامپیوتری و اینترنت استفاده می شود.
فیبرنوری رشته ای از تارهای شیشه ای بوده که هر یک از تارها دارای ضخامتی معادل تار موی انسان را داشته و از آنان برای انتقال اطلاعات در مسافت های طولانی استفاده می شود.
جزیره کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج فارس در استان هرمزگان واقع شده است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.