اله مراد عفیفی پور در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اییمن سازی بندر چارک بیان داشت: اگر منطقه آزاد کیش نسبت به ایمن سازی بندرچارک تا ۲۵ اسفند ماه اقدام نکند، سازمان بنادر از  بندرچارک خارج می شود و اجازه هیچگونه ترددی به هیچ نقطه ای از جزایر نخواهیم داد.

اله مراد عفیفی پور در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اییمن سازی بندر چارک بیان داشت: اگر منطقه آزاد کیش نسبت به ایمن سازی بندرچارک تا ۲۵ اسفند ماه اقدام نکند، سازمان بنادر از  بندرچارک خارج می شود و اجازه هیچگونه ترددی به هیچ نقطه ای از جزایر نخواهیم داد.

وی عنوان کرد: تجهیز و ایمن سازی و ارائه خدمات مطلوب در بنادر چارک و بندر آفتاب بر عهده منطقه آزاد کیش است و باید نسبت به تجهیز و ایمن سازی این بنادر اهتمام بیشتری داشته باشد.

عفیفی پور اظهارداشت: بندر شهیدحقانی هم با معضل ترافیکی مواجه است. تجمع خودروهای شخصی در مقابل درب شهید حقانی باعث آشفتگی ترافیکی شده است. شهرداری گیت خروجی را باز کند تا با مشکل ترافیکی روبرو نشویم.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز ۹۶ از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت، گفت: این طرح در پنج حوزه ایمنی شناور، ایمنی سفر، ایمنی بندر، شرایط اضطرار و اطلاع رسانی عملیاتی می شود.

عفیفی پور لایروبی بنادر ملکی، بازرسی شناورها و آموزش خدمه آنها را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای این طرح دانست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اعلام اینکه تاکنون ۶۰ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۶هزار و ۹۵۱ صندلی برای طرح نوروزی آماده شده است، افزود: همچنین ۵۸ فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت ۲هزار و ۴۸۰ دستگاه آماده انتقال خودروهای مسافران دریایی است.

این مقام مسؤول از فعالیت شبانه روزی بنادر پهل و لافت و چارک سخن به میان آورد و گفت: در بنادر حقانی، ذاکری و هرمز نیز آمادگی ترابری مسافران تا ساعت ۱۲ شب وجود دارد و هر زمان مسافر در بنادر حضور داشته باشند، ناوگان مسافری فعال خواهند بود.

عفیفی پور ضمن تأکید بر اینکه سازمان بنادر متولی و مسؤول قیمت گذاری بلیت شناورها نیست، خاطرنشان کرد: مذاکراتی با تعاونی ها صورت گرفته تا هیچ گونه افزایش قیمت بلیت شناورها در نوروز ۹۶ نداشته باشیم و صرفا در کلاس بندی شناورها تفاوت قیمت وجود دارد.
مذاکراتی با تعاونی ها صورت گرفته تا هیچ گونه افزایش قیمت بلیت شناورها در نوروز ۹۶ نداشته باشیم و صرفا در کلاس بندی شناورها تفاوت قیمت وجود دارد.

این مقام مسؤول با اشاره به آمادگی ۲۸ فروند شناور خدماتی و ۱۵ شناورهای جستجو و نجات و همیار ناجی برای خدمات رسانی در نوروز ۹۶، اظهار داشت: نیروهای مردمی در قالب تیم های همیار ناجی آموزش های لازم را فرا گرفته اند و تجهیزات لازم نیز در اختیار آنها قرار گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از مسافران نوروزی خواست تا برای انجام سفر دریایی از مسیرها، بنادر و شناورهای مجاز استفاده کنند و از تردد با شناورهای روباز و غیراستاندارد که در شرایط نامساعد جوی به سودجویی می پردازند، پرهیز کنند.

عفیفی پور همچنین در زمینه گردشگری دریایی و ساحلی نیز به مردم توصیه کرد تا با حضور در کلوب های مجاز که مجوزهای لازم را از دستگاه های ذیربط اخذ کرده اند، گشت های تفریحی دریایی را به صورت ایمن تجربه کنند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.