توسعه جزیره کیش، بخشی از عملکرد مثبت دولت تدبیر و امید است

 دکتر محمدعلی نجفی در بازدید از بخش های مختلف جزیره کیش اقدامات انجام شده در این منطقه آزاد را در دوره کاری دولت تدبیر و امید مثبت ارزیابی کرد.

دکتر محمدعلی نجفی مشاور امور اقتصادی رئیس جمهور در سفر به جزیره کیش  به همراه مدیر عامل  و جمعی از معاونان سازمان منطقه آزاد کیش چهارشنبه 7 تیر از برخی پروژه های عمرانی، زیر بنایی، گردشگری و شهری کیش بازدید کرد.
وی در این بازدید با بیان اینکه اقدامات انجام شده نشان دهنده وجود دیدگاهی استراتژیک به توسعه کیش است افزود: هم در بخش زیر ساخت ها و هم در بخش خدماتی و اقامتی، اقدامات و برنامه های خوبی پیش بینی و اجرا شده است.
مشاور اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به وجود یک نگاه جامع در توسعه کیش عنوان کرد: تامین و حفظ آرامش و رفاه شهروندان جزیره کیش از نکات مهمی است که در بخش های مختلف از جمله  اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و تمام حوزه های مرتبط به زندگی شهری توجه شایانی به آن شده است. این نگاه جامع می تواند باعث ارتقاء جایگاه کیش در کشور و منطقه شود.
وی با بیان اینکه کیش در دیپلماسی شهری می تواند یکی از پایگاه های کشور شود گفت: با توجه با اینکه جزیره کیش یک منطقه آزاد است و تردد به آن نیاز به ویزا ندارد، می تواند در جذب گردشگر خارجی و به عنوان پایگاه دیپلماسی کشور نقش موثری ایفا کند.
دکتر نجفی ابراز امیدواری کرد جزیره کیش در این بخش نیز از حمایت خوب دستگاه های مرکزی و دیپلماتیک کشور بر خوردار شود تا بتواند به تمام قابلیت های خود دست یابد.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به فعالیت در شواری شهر تهران، وضعیت شهری جزیره کیش را چگونه ارزیابی می کند گفت:  زندگی در جزیره کیش از کیفیت بالایی بر خوردار است، با امکانات و خدماتی که در کیش ارائه شده مشکلات و سختی های شرایط آب و هوایی برای ساکنان این منطقه رفع شده است.
مشاور اقتصادی رییس جمهور گفت: جزیره کیش به دلیل اقدامات انجام شده یک مجموعه قابل مدیریت است. اما شرایط شهری مانند تهران در سال های اخیر باعث شده تا ساکنان این کلان شهر، آرامش زندگی شهروندی را احساس نکنند و امیدواریم با تشکیل شورای شهر جدید تهران و در پی آن تجدید نظر در برنامه ریزی های انجام شده به همراه طراحی برنامه های جدید مدیریت شهری، به آرامش مطلوب زندگی شهری در تهران دست یابیم.
دکتر نجفی در ادامه با بیان اینکه از تجربیات مفید بدست آمده در کیش می توان در مدیریت شهری تهران استفاده کرد، گفت: یکی از شاخصه های جزیره کیش که می توان به عنوان یک الگوی مناسب برای دیگر شهرها و تهران از آن بهره جست، فضای سبز جزیره کیش است. سرانه فضای سبز کیش 17 برابر استاندارد  جهانی است. البته فضای سبز تهران نیز در وضعیت قابل قبولی قرار دارد. ولی نگهداری و تامین آب جهت آبیاری فضای سبز مساله ای است که در آینده می تواند تهران را با یک چالش مهم روبرو کند. در این راه می توان از تجربیات جزیره کیش استفاده کرد.
وی داشتن نگاه اقتصادی را در توسعه شهر مهم دانست و افزود: در ارتباط با اقتصاد شهری نگاه محدودی به شهر تهران شده است. پیشینه نگاه درآمدزایی در تهران، به فروش تراکم و ایجاد ساخت و ساز های جدید  بر می گردد که در این راستا باید یک نگاه جامع در ارتباط با اقتصاد شهری در تهران حاکم شود.
وی در خصوص ارزیابی عملکرد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در دوره 4 ساله کاری گفت: در هر کشوری، اعتبار خدمات انجام شده به مجموعه دولت و شخص رئیس جمهور بر می گردد.
وی افزود:  عملکرد دولت در جزیره کیش بسیار درخشان بوده است با اینکه در دوره تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برخی از فعالیت های دولت مورد تخریب قرار گرفت اما در فرصتهای ایجاد شده توضیحات کاملی توسط رئیس جمهور، معاون اول ایشان و برخی از مسئولان و وزرا در خصوص اقدامات و خدمات ارزنده 4 ساله دولت داده شده که توسعه جزیره کیش از جمله اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید است.
گفتنی است، مشاور امور اقتصادی رئیس جمهور در این سفر از عملیات احداث پروژه مسکن سبز، مجموعه هنری و موزه خلیج فارس، اسکله 35 هزار تنی بندر و مراحل ساخت ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش دیدن کرد و در جریان پروژه های ساماندهی سفین قدیم، محور ویژه، مجتمع آموزشی و گردشگری کیش و طرح توسعه هندورابی قرار گرفت.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.