بهره برداری از ترمینال جدید فرودگاه جزیره کیش در نیمه دوم سال 98

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دربازدید سرزده از عملیات طرح جدید ترمینال فرودگاهی کیش گفت: عملیات اجرایی فرودگاه جزیره کیش با حدود دوسال توقف از 45 روز پیش با جدیت زیادی شروع شده است.
انصاری لاری با اشاره به اینکه شاهد پویایی خوبی در روند ساخت این ترمینال هستیم افزود: در حال حاضر 170 نفر دراین پروژه مشغول به کار هستند که البته در بهار آینده با حداکثر توان روند ساخت ترمینال جدید فرودگاهی کیش پیگیری می شود.
وی با اشاره به پیشرفت خوب پروژه درمدت 45 روز گفت: درمدت 45 روز  بخش های مهمی مانند کف وسقف اجرایی شده است.
انصاری لاری تاکید کرد: با توجه به روند پرشتاب تکمیل پروژه ترمینال جدید فرودگاهی کیش، برنامه ریزی شده تا 18 ماه آینده این ترمینال به بهره برداری رسد.
وی میزان اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه را 350 میلیارد تومان اعلام کرد وافزود: تاکنون بخشی از این اعتبار هزینه شده است وحدود 220 میلیارد تومان دیگر نیز باید هزینه شود.
مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش محل تامین اعتبار لازم برای این پروژه را درآمدهای سازمان عنوان کرد وگفت: سیستم سازمان منطقه ازاد کیش درآمد هزینه است دربخشی از این تاسیسات که نیاز به منابع ارزی دارد پیمانکار عهده دار تامین نیاز شده وممکن است بهره برداری از بخش هایی از این پروژه به صورت  bot و یا bolt  به بخش خصوصی واگذار شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درپایان با بیان اینکه علاوه بر ترمینال جدید فرودگاهی درحوزه های عمرانی وزیربنایی اقدامات زیادی درحال اجراست که به فراخور پیشرفت پروژه ها اعلام خواهد شد افزود: روند ساخت اسکله 35 هزار تنی که توسط شرکت مکین دریا که زیرمجموعه قرار گاه سازندگی خاتم قرار دارد به کندی پیش می رفت درحال حاضر سرعت گرفته  وتلاش می شود درخرداد سال آینده به بهره برداری برسد. دربحث پسماندها ودفن زباله نیز که شرایط نامناسبی وجود داشت با فسخ همکاری با پیمانکار قبلی از طریق مناقصه به زودی نسبت به بکارگیری پیمانکار متخصص دراین زمینه اقدام خواهد شد.
گفتنی است ترمینال جدید فرودگاهی کیش پس از ترمینال امام خمینی (ره) دومین ترمینال بزرگ فرودگاهی کشور است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.