دسته: عمرانی
همزمان با هشتمین مراسم معرفی رانندگان نمونه ناوگان حمل و نقل مسافری کیش، از اولین خودروی سبز این ناوگان رونمایی شد. این مراسم عصر روز سه شنبه 10 مهرماه با حضور مهندس علی عرب سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، عباس نجاتی سلیم مدیر حمل و نقل کیش، سرگرد بهرام ایمانی نسب رئیس پلیس راهور کیش ، محسن بهداری مدیر عامل شرکت توسعه ارتباطات و فن آوری اطلاعات کیش و جمعی از صاحبان آژانس های حمل و نقل مسافری برگزار شد.
در این مراسم مهندس عرب با بیان اینکه حمل و نقل مسافری کیش توسط تاکسی ها در بخش حمل و نقل شهری نیمه عمومی و  لوکس قرار دارد، ارائه خدمات شایسته و با کیفیت به ساکنان و گردشگران را ضروری دانست.
وی در ادامه گفت: رونق اقتصادی و گردشگری دو رسالت اصلی سازمان منطقه آزاد کیش است که سیستم حمل و نقل کیش نقش اساسی در پیشبرد آنها دارد.
مهندس عرب با بیان اینکه گردشگران هنگام ورود به جزیره از طرق هوایی و دریایی، در برخورد نخست، با رانندگان تاکسی روبرو خواهند شد، داشتن اخلاق حرفه ای ، احترام به مسافر ، ظاهر آراسته راننده و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی  را حایز اهمیت دانست و از آن به عنوان اولین ذهنیت گردشگران از جزیره کیش یاد کرد.
سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش همچنین در خصوص رونمایی از اولین خودروی سبز و هیبریدی ناوگان حمل و نقل جزیره کیش ، گفت: این نوع خودروها علاوه بر کاهش مصرف سوخت ، در کاهش آلودگی محیط زیست نیز موثر هستند.
علی عرب با اشاره به‌اینکه تاکنون برنامه‌ای برای ارائه تسهیلات بانکی برای خرید تاکسی‌های هیبریدی ارائه نشده است، عنوان کرد: رانندگان می‌توانند در ازای از رده خارج شدن هر تاکسی از ناوگان حمل و نقل کیش، یک خودروی هیبریدی وارد كنند.
وي  در ادامه تصریح کرد: به‌دلیل مصرف سوخت پایین خودرهای هیبریدی نسبت به بنزینی، استفاده از این خودروها در دراز مدت به‌صرفه است و با بررسی‌های به عمل آمده در جزیره کیش سالانه حدود 30 میلیون تومان در مصرف سوخت صرفه جویی دارد.
عباسعلی نجاتی سلیم از تهیه و تصویب برگه تاوان در راستای ارتقاء ارائه کیفیت  و ساماندهی خدمات حمل و نقل عمومی کیش و نیز ایجاد بستر مناسب و قانونی در برخورد با برخی رانندگان قانون گریز یاد کرد.
وی از تهیه ، تنظیم و تصویب شیوه نامه صدور دفترچه تردد رانندگان به عنوان دیگر اقدامات این مدیریت نام برد و اظهار داشت:  این اقدام بخش عمده ای از مراجعات رانندگان را ساماندهی خواهد کرد.
نجاتی در ادامه از تشکیل جامعه حمل و نقل عمومی کیش ، همچنین تهیه اساسنامه آن در ماه های گذشته و ارجاع به معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد و گفت: این اساسنامه پس اعلام نظر این معاونت در دستور قرار خواهد گرفت. امید است با تشکیل این جامعه عمده مشکلات معیشتی ، اقتصادی و صنفی عزیزان راننده در محملی قانونی، مطرح و به اجرا در می آید.
سرگرد ایمانی نسب رییس پلیس راهور کیش نیر در این مراسم به نکاتی از جمله حذف صندلی های یدک مینی بوس ها طبق ضوابط و قوانین، رعایت نظافت خودروها و حفظ سیمای بصری و در اختیار قرار دادن تاکسی ها و مینی بوس ها به افراد واجد شرایط برای ایجاد اطمینان و اعتماد حداکثری شهروندان و گردشگران به این ناوگان اشاره کرد.
همچنین محسن بهداری از همکاری شرکت تله کیش با مدیریت حمل و نقل عمومی کیش خبر داد و اعلام کرد: تمام تاکسی داران کیش که ظرف 6 ماه گذشته هیچ گونه خلافی نداشته اند، می توانند از روز شنبه 14 مهر ماه با مراجعه به شرکت تله کیش سیم کارت رایگان دریافت کنند و برای مدت 3 ماه نیز از خدمات رایگان این اپراتور بهره مند شوند.
در این مراسم از حکمت کرد جمشیدی ، محمد ناظمی تختی، سید اکبر حسینی فرادنبه ای ، محمد طاهر طاهری، مسلم جعفرنیا، جاوید شاکری، مجید مختاری  و محمد ضیایی فر به عنوان رانندگان برگزیده مرداد و شهریور ماه تقدیر به عمل آمد. همچنین شرکت تله کیش نیز به هر کدام از این برگزیدگان سیم کارت رایگان این اپراتور را اهدا کرد.
گفتنی است، در پایان این مراسم از اولین خودروی سبز ناوگان حمل و نقل عمومی کیش رونمایی شد.
برچسب ها :