شبکه فیبر نوری کیش با هدف ارتقاء کمی و کیفی خدمات مخابراتی و فن آوری اطلاعات و ارتباطات توسعه می یابد.

در جلسه ای که دوشنبه 16مهر با حضور دکتر انصاری لاری و دکتر صابر فیضی مدیر عامل شرکت فناپ تلکام برگزار شد سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت فناپ تلکام قرار داد مشارکت در ساخت و بهره برداری از تونل ارتباطی کیش و توسعه شبکه فیبر نوری را امضاء کردند.

بر اساس این قرارداد شرکت فناپ تلکام که سرمایه گذار و مجری این طرح و دارنده مجوزFCP از سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی بوده، متعهد به طراحی و اجرای 60 کیلومتر فیبر نوری به روش ساخت، بهره برداری و انتقال (B.O.T)  در مدت یک سال و ارائه خدمات متنوع مخابراتی و ارتباطی در طول 10 سال در جزیره کیش شده است.

با اجرای کامل این طرح که با سرمایه گذاری 20 میلیارد تومانی محقق خواهد شد سطح کمی و کیفی خدمات مخابراتی و ارتباطی سیار و ثابت در این جزیره ارتقاء می یابد. با فراهم شدن این زیر ساخت ارتباطی مطمئن و پر سرعت علاوه بر اینکه کسب  و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات رونق می گیرد زمینه ایجاد و توسعه شهر هوشمند هم محقق می شود.

بر اساس این گزارش با توسعه شبکه فیبر نوری کیش و ایجاد زیرساخت های شهر هوشمند زمینه توسعه و گسترش خدماتی همچون تلویزیون اینترنتی، (IPTV) فراهم می شود تا همراه با فعالیت هنرمندان در جهت تولید خلاقانه برنامه ها به سوی تحقق شهر خلاق در هنرهای رسانه ای ( Media Arts) حرکت کنیم.   

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.