دسته: عمرانی

سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش:
دست یابی به توسعه اقتصادی و ثروت ملی نگاه مشترک بخش خصوصی و حاکمیتی است

این گردهمایی عصر روز سه شنبه 30 اسفند با حضور مهندس علی مقدس زاده سرپرست شرکت عمران، آب  خدمات کیش، معاونان و مشاوران ارشد این شرکت با جمعی از سرمایه گذاران کیش در حوزه های مختلف برگزار شد.
مهندس مقدس زاده با بیان بخشی از فعالیت های خود در حوزه های مختلف عمرانی و شهری با تاکید براینکه در طول خدمت همواره بر قابلیت های بخش خصوصی متمرکز بوده ام، اظهار داشت: نگاه و تصدی گری دولتی موجب می شود هزینه ها افزایش یافته وبهره وری کاهش یابد.
وی افزود: اساسا اعتقاد دارم عملکرد مبتنی بر نگاه  صرفاً دولتی باعث می شود نتوانیم از ظرفیت های موجود به خوبی استفاده کنیم.
مقدس زاده با بیان اینکه گفته می شود نیروی انسانی با افزایش کیفیت و بهره وری رابطه مستقیم دارد، تاکید کرد: این رابطه تا یک جایی صحیح است و بیش از آن اگر نیروی انسانی اضافه شود بهره وری کاهش می یابد.
وی تصریح کرد: اگر در انجام مسئولیت های فردی و سازمانی خود بر تحقق دو نکته مهم منافع ملی و توسعه اقتصادی متمرکز شویم، می توانیم بهره و اثر بیشتری در حوزه اثر گذاری خود ایجاد کنیم و باید به این مسئله توجه کرد که توسعه در بسیاری از زمینه ها  بدون توسعه اقتصادی محقق نخواهند شد.
سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش با بیان اینکه کمترین برکات توسعه اقتصادی افزایش اشتغال است که اگر محقق شود بسیاری از ناهنجاری های جامعه از بین می رود، عنوان کرد: تحقق توسعه اقتصادی مستلزم بهره گیری از فهم ، درک و وسعت نظر است که بخش خصوصی در این خصوص از توفیق بیشتری برخوردار است و اگرمی خواهیم شاهد توسعه اقتصادی و اقتصاد پویا و بالنده باشیم ، می بایست فعالیت های عمرانی و اقتصادی را بر منابع مالی و حمایت از بخش خصوصی متکی کنیم.
وی تاکید کرد: نتیجه تمرکز بر منابع دولتی در اجرای پروژه های عمرانی وجود میلیاردها ریال پروژه های نیمه تمام در سطح کشور است که در واقع تماماً سرمایه ملی این کشور و متعلق به فرد فرد جامعه ایرانی است.
مقدس زاده با بیان اینکه برای هر اقدام در راستای توسعه اقتصادی به منظور افزایش ثروت ملی که در افزایش ثروت افراد نهفته است باید هر کس در حوزه اثر گذاری خود براساس منافع ملی فعالیت کند، یادآور شد: همه باید در این راستا قدم برداریم.
وی افزود: به عنوان یک خدمتگزار در حوزه جغرافیای جزیره کیش آمادگی دارم با چنین رویکردی خدمت کنم و از آنجائیکه به تصدی گری دستگاه های دولتی اعتقادی ندارم نه برای خود اصالت قائلم و نه برای مسئولیت حقوقی خود که اولی کوتاه است و دومی کوتاهتر و آنچه اصالت دارد اثر وجودی انسان در دنیا و اثر وجودی مدیران در دوره مدیریت است.
مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزادکیش با بیان اینکه خودم و شرکتی را که در آن خدمت می کنم وسیله ای برای تحقق توسعه اقتصادی جزیره می دانم، تاکید کرد: ایمان دارم که این نگاه و منافع ملی و ضرورت توسعه اقتصادی نگاه مشترک همه ماست.
وی در ادامه گفت: با مشکلات اقتصادی که امروز دولت ناشی از تحریم های ظالمانه آمریکا  با آن روبروست راهی نداریم جز اینکه با همکاری، هماهنگی و استفاده از منابع بخش خصوصی و درک نیازها و درخواست های این بخش بتوانیم اقتصاد خود را پویا و بالنده کرده و آثار تحریم ها را کاهش دهیم.
مقدس زاده با تاکید براینکه امیدوارم بتوانیم شاخص های توسعه در کیش را با کمک یکدیگر ارتقاء دهیم، افزود: وجود شما را سرمایه برای کیش و سرمایه ملی می دانم و فکر می کنم با یک آسیب شناسی در جهت تحقق توسعه متوازن در کیش و ایجاد جذابیت های بیشتر همه با هم در کیش تاثیرات بیشتری را ایجاد کنیم.
وی خاطر نشان کرد: محور توسعه کیش امروز گردشگری است و باید در این راستا همه تلاش کرده و مطابق شأن جزیره و شأن متولیان و سرمایه گذاران جزیره کیش برای توسعه، ایجاد جذابیت های بصری، زیبایی، نوآوری و آرامش جزیره کمک کنیم.
سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش در پایان افزود: اعتقاد جدی دارم با نگاه توسعه گرا، قدرت مدیریت ، تجربه، عشق و انگیزه به خدمت در جناب آقای دکتر مظفری مدیر عامل محترم سازمان منطقه آزاد کیش شاهد اقدامات بسیار اثرگذار در ارتقاء شاخص های توسعه ای کیش خواهیم بود.
 همچنین در این نشست رضا سراج مشاور مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در زمینه اقدامات نوروزی نیز با بیان اینکه در 22 بهمن امسال شاهد رکورد حضور گردشگران در جزیره کیش بودیم، افزود: بالغ بر 18 هزار نفر در این روز وارد کیش شدند که نشان از افزایش 12 درصدی گردشگران در این بازه زمانی نسبت به سال گذشته در جزیره دارد.
وی با اشاره به پیش بینی دکتر مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در برنامه رادیویی خود مبنی بر حضور بیش از 400 هزار نفر گردشگردر ایام نوروز 98 ، اظهار داشت: در حال حاضر در جزیره کیش مزیت رقابتی کم شده و دچار تکرار شده ایم و اصرار براین است که امسال نوروز متفاوتی را تجربه کنیم.
سراج ادامه داد: برای ایام نوروز طرح هایی از جمله شب های نورانی، شبهای زنده در نظر گرفته ایم که در حد یک طرح باقی مانده است. زیرا اجرایی شدن آن ها نیازمند حضور سرمایه گذاران و همراهی بخش خصوصی در این حوزه است.
وی تصریح کرد: آنچه مسلم است امروز کیش نیاز به رنگ ، نور و گل دارد و منابع مالی ما برای ایجاد این جلوه های بصری زیبا محدود است و می طلبد که بخش خصوصی برای کمک به ما وارد عرصه شود.
مشاور مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش با اشاره به برخی از پروژه های نیمه فعال و راکد جزیره کیش که از جذابیت های چهره بصری شهر کاسته است، بر لزوم تدوین شیوه نامه هایی برای زیباسازی محوطه ها و فضاهای پروژه های در حال اجرا تاکید کرد.
وی با اشاره به شرایط معیشتی و اقتصادی سخت حاکم بر جامعه عنوان کرد: امروز ایجاد و تزریق شادی ونشاط به جامعه وظیفه ماست و ما به عنوان پیشانی سازمان در این شرکت از شما طلب یاری و کمک داریم.
سراج خاطر نشان ساخت: باید باور کنیم که حضور بخش خصوصی در این عرصه هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای آینده است و باید به این مسئله بیاندیشیم که در این بازه زمانی چگونه می توان از صنعت مارکتینگ بهره گرفته و جذب سرمایه کرد.
در ادامه این نشست تعدادی از سرمایه گذاران جزیره کیش به بیان مشکلات و مسائل خود و ارائه راهکارهایی در خصوص از میان برداشتن مشکلات، همراهی و تعامل با سازمان و رسیدگی بیشتر به حل معضلات سرمایه گذاری در کیش و همکاری برای هر چه بهتر برگزار شدن ایام نوروز 98 پرداختند.

برچسب ها :