طی سال 1397 اداره آتش نشانی و ایمنی کیش عملیات گسترده ای در پیشگیری از حوادث و امداد رسانی در جزیره کیش انجام داده است.

به گزارش صبح کیش به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش آتش نشانی و خدمات ایمنی کیش در قالب سه ایستگاه فعال اطفاء و نجات با 55 نفر پرسنل در دو شیفت کاری با اهدافی چون مهار و اطفاء حریق و حفاظت از افراد و شرکت های عمومی و خصوصی در مقابل آتش سوزی، عوارض و سوانح ناشی از آن، ارایه آموزش های لازم در امور آتش نشانی و خدمات ایمنی در سطوح مختلف ، ایجاد توسعه ایستگاه های مورد نیاز و بهره برداری از آنها انجام اقدامات لازم جهت مقابله و کاهش آثار سوء ناشی از حوادث، سوانح طبیعی و غیر طبیعی، نظارت و کنترل بر تحقق شرایط ایمنی و استانداردهای تجهیزاتی ساختمان ها در مقابل سوانح گوناگون آتش سوزی، زلزله، برق گرفتگی و سیل فعالیت می کند.
عملیات انجام شده طی سال 1397،  تعداد 348 مورد مهار و اطفاء حریق،  640 مورد بازدید از اقدامات ایمنی اماکن ، شرکت در556  مورد عملیات امداد رسانی از جمله سقوط از ارتفاع  آوار، سقوط در چاه، خزندگان و حشرات موذی، محبوس شدن در منزل، امداد رسانی به خودرو، 139مورد حوادث آسانسور و امور خانگی و 57 مورد اقدامات مربوط به وقوع تصادف توسط این اداره انجام شده است.
همچنین اطلاع رسانی های موضوعی در خصوص راه های مقابله جهت جلوگیری از حادث شدن آتش سوزی در قالب کلاس های آموزشی رایگان در ایستگاه مرجان به صورت روزانه برای ساکنان جزیره کیش برگزار می شود.
 این آموزش های مقدماتی به مدت یک ساعت و نیم تئوری و 2 ساعت عملی است و شرکت کنندگان را قبل از هر چیز با خطرات موجود در محیط کار و زندگی که باعث به وجود آمدن حریق و سپس با عملیات واقعی با انواع خاموش کننده های دستی آشنا می کند. درطول سال گذشته 2 هزار و 453 نفر ساعت کلاس آموزشی برای کیشوندان برگزار شد که تداوم این آموزش ها سبب کاهش حوادث در جزیره می شود.
شایان ذکر است، در همین مدت علاوه بر آموزش مقدماتی، 180 ساعت کلاس های  آموزشی تخصصی نیز برای کارکنان آتش نشانی کیش برگزار شد.

 

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.