دسته: عمرانی

در راستای بهبود کیفیت و خدمات مطلوبتر به کیشوندان و کاهش هزینه های اجرایی ، سرپرست معاونت فنی و عمرانی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش از جایگزینی تدریجی روسازی آسفالت خیابان های فرعی و پارکینگ های عمومی و مناطق سیاحتی کیش با کفپوش بتنی خبر داد .

مهندس امین صفایی با بیان اینکه این روش اجرایی بعنوان نمونه از زمستان 97 در بلوار دریا آغاز و از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در شهرک صدف  ادامه یافته است ،گفت: در حال حاضر جایگزینی این روکش بجای روکشهای فرسوده آسفالت در خیابان های انوری، صدرا و دهلوی در شهرک صدف اجرا شده و در مناطق جدید الاحداث از جمله معابر فاز 7 شهرک صدف و محوطه مصلی نیز در حال اجرا است. در ادامه نیز این روش در سایر مناطق مسکونی در دست احداث و یا به عنوان جایگزین روکشهای فرسوده آسفالت در معابر فرعی مورد استفاده خواهد بود .
وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به حجم ترافیک معابر، عمر مفید آسفالت در این مناطق می تواند بین 7 تا 10 سال باشد که البته از سال پنجم و ششم نیاز به ترمیم ترک های ظاهری آسفالت برای جلوگیری از نفوذ آب در بدنه راه جهت حفظ عمر باقیمانده آسفالت می شود و که در صورت عدم رسیدگی به موقع نیاز به روکش مجدد آسفالت با صرف هزینه های مضاعف خواهد بود .  
سرپرست معاونت فنی و عمرانی شرکت عمران، آب و خدمات توجه به جنبه های زیست محیطی، قابلیت جذب آب بالاتر و انتقال به سفره های آب زیرزمینی و جلوگیری از جاری شدن روان آب ها، ایجاد زیبایی بصری، سهولت در تعمیر و تعویض، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری، عمر مفید بالاتر و امکان بازیافت را از جمله مزایای کفپوش های بتنی نسبت به آسفالت دانست.
وی خاطرنشان ساخت افزایش بسیار شدید قیمت قیر علی الخصوص طی سال گذشته و سال جاری نیز موجب شده است که از نظر هزینه تمام شده نیز اجرای کفپوش بتنی با رعایت مشخصات فنی و استانداردی در قیاس با آسفالت اقتصادی تر  باشد .

برچسب ها :