به همت معاونت معماری و شهرسازی و مدیریت برنامه ریزی و توسعه شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش دومین دوره آموزشی قوانین و مقررات ساخت ویژه مهندسان طراح و ناظر حقیقی و حقوقی فعال در جزیره برگزار شد.

این دوره آموزشی با حضور دکتر مصطفی خانزادی عضو هیات مدیره و معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش، مهندس علی مقدس زاده رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات و ایرج شرف زاده رییس شورای اسلامی شهر کیش برگزار شد.
مهندس مقدس زاده ضمن خیر مقدم به حاضرین اظهار داشت: اصولاً در تحقق توسعه در زمینه های اجرایی کشور مهندسان دارای نقش ویژه و برجسته ای می باشند.
وی در خصوص اهمیت برگزاری دوره آموزشی قوانین و مقررات ساخت گفت: دوره های آموزشی کمک می کند تا از طریق تبادل نظر و اطلاعات با یکدیگر به رویکرد، هدف ، ادبیات و درک مشترک دست پیدا کنیم و انتظارات شرکت عمران، آب و خدمات از مهندسان ناظر پروژه های عمرانی بمنظور در ارتقاء نظارت بر اجرای پروژه های مذکور تبیین شود.
رییس هیات مدیره شرکت عمران، آب و خدمات افزود: مهندسان ناظر در تهیه و ارائه گزارشات خود و حوزه شهرسازی شرکت در ارائه خدمات شهرسازی به مراجعین محترم می بایست از روش هایی بهره گیرند که ضمن رعایت دقیق ضوابط شهرسازی و عدم انجام تخلف ساختمانی، احترام و کرامت شخصیت و وقت مراجعه کنندگان نیز محفوظ بماند.
مهندس مقدس زاده اعلام داشت شرکت عمران، آب و خدمات آماده است تا از ایده ها و پیشنهادهای خلاقانه و اجرایی مهندسان ناظر در افزایش استانداردها و زیبایی منظر شهری در حوزه شهرسازی استفاده نماید.
وی از ارتقاء زیر ساخت های جزیره به عنوان یکی از اهداف مهم شرکت عمران، آب و خدمات کیش در سال 1398 یاد کرد و افزود: افزایش ظرفیت تصفیه پسآب تصفیه خانه مرکزی از 10 هزار به 20 هزار متر مکعب یکی دیگر از اقدامات مهم شرکت عمران، آب و خدمات است که عملیات اجرایی آن تا پایان سال جاری آغاز خواهد شد.
مهندس مقدس زاده در ادامه گفت: با توجه به افزایش طبیعی جمعیت جزیره کیش در سال های آتی میزان تولید زباله نیز افزایش خواهد یافت، با استفاده از روشBOT  و بهره گیری از تکنولوژی های نوین سایت بازیافت زباله و پسماند ارتقاء کیفی و افزایش ظرفیت خواهد یافت و تا 15 سال آینده نیاز کیش در این زمینه تامین خواهد شد.
وی ضمن اشاره به اینکه طی چند دهه پیش تا کنون محل دفن زباله های کیش 20 هکتار زمین را به خود اختصاص داده است: افزود: با همکاری دانشگاه علم و صنعت مطالعات علمی و بررسی های لازم جهت تبدیل مکان مورد اشاره به پروژه ای تفریحی و گردشگری در دست اقدام است و با این اقدام علاوه بر رفع ناهنجاری موجود در مناطق مسکونی جنوب شرقی جزیره ، تفرجگاه ساحلی جدیدی نیز ایجاد خواهد شد.
ابتدای این دوره آموزشی دکتر خانزادی عضو هیات مدیره و معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش مطالب مبسوطی در خصوص ضرورت و چگونگی کارآمدی بیشتر نظام مهندسی در جزیره را ارائه و ایرج شرف زاده رییس شورای شهر کیش نیز در خصوص الزام مهندسین به نظارت لازم در اجرا و نگهداری پروژه های عمرانی کیش مطالبی را ایراد نمودند.
مهندس ابوالفتحی مشاور شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش در امور شهرسازی و مدرس این دوره آموزشی در خصوص وظیفه و مسئولیت مهندسان ناظر در حوزه تخصصی و حرفه ای ایشان بر اساس قوانین کشور مطالبی را ارائه نمود و در بخش پایانی جلسه با طرح سئوالات شرکت کنندگان و پاسخ های لازم توسط این مدرس با سابقه و با تجربه کشوری دوره مذکور به اتمام رسید.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.