اولین کارگاه آموزشی روشنایی و طراحی منظر شب در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش اولین کارگاه آموزشی روشنایی و طراحی منظر شب جزیره کیش به منظور ارتقاء دانش فنی مهندسان و کارشناسان معاونت های مختلف شرکت با حضور دو تن از اساتید این رشته با گرایش های فنی و هنری آقایان مهندس محمد علی عباسی و دکتر آرش میلانی نیا برگزار شد.

مهندس محمد علی عباسی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را شناخت روش های نوین روشنایی و نورپردازی کیش دانست و افزود: در کارگاه آموزشی مذکور علاوه بر مبانی نورپردازی از قبیل تاریخچه نور و منابع روشنایی، آشنایی با ماهیت نور و انواع لامپ ها، به معرفی نورپردازی شهرهای بزرگ داخلی و خارجی نیز پرداخته شد.
وی مدت زمان پیش بینی شده برای تهیه و تدوین و جاری نمودن الزامات و ضوابط طرح مذکور را به منظور بهره برداری در طرح های جدید نورپردازی و همچنین اصلاح کارهای انجام شده قبلی را 6 ماه اعلام کرد و اظهار داشت: به منظور تدوین طرح نورپردازی و منظر شب در جزیره کیش ، نخست باید با نگاهی به چشم انداز طرح جامع شهری، مطالعات و بررسی های میدانی صورت گیرد. پس از آن با همفکری و تبادل نظر با کارشناسان و مدیران مرتبط حوزه های مختلف جزیره ، سناریوی کلی در نظر گرفته و متناسب با آن ، دستورالعمل و الزاماتی برای نورپردازی مکان های مختلف از قبیل پارک ها و فضای سبز، سواحل، و نماهای ساختمانی اعم از پروژه های سازمان منطقه ازاد و بخش خصوصی تدوین نمود.
دکتر آرش میلانی نیا نیز در خصوص نورپردازی جزیره کیش گفت: شرکت عمران، آب و خدمات که عهده دار مسئولیت شهرداری جزیره کیش است، به عنوان یک نهاد تصمیم ساز و کنترل کننده نیازمند طرح نورپردازی است تا با استفاده از آن بتواند ضربآهنگ روشنایی متناسب با فضاهای مختلف شهری جزیره کیش را مهیا سازد.
وی با اشاره به اینکه المان نور یکی از مهمترین عناصر ایجاد جذابیت برای گردشگران است، افزود: به وسیله طراحی نور می توان در مناطق مختلف جزیره نسبت به ایجاد بستر لازم در مناطق تفریحی ، رستوران های پر زرق و برق و بازی نورها  متناسب با ساعات پرمخاطب جزیره در شب پرداخت.
میلانی نیا در ادامه گفت : استفاده از نور درطراحی منظرشب در جزیره الزاما" به معنی افزایش نورپردازی نیست بعنوان مثال  حتی می توان در برخی مناطق با قطع نور و ایجاد تاریکی مکانی جذاب برای تماشای ستاره ها در کیش به وجودآورد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.