دسته: عمرانی

 آبنمای بندرچارک معضلی کهن محسوب می شود که علی رغم وعده های مکرر نمایندگان و مسئولان همچنان بدون پل و دست نخورده باقی مانده و این شهر که دروازه ورودی و خروجی جزیره کیش محسوب می شود با اندگی بارندگی مسدود می شود.

به گزارش صبح کیش به نقل از هرمز، بندر چارک شهری از توابع بندرلنگه به  شمار می رود که برای رفت و آمد به جزیره کیش با وسیله شخصی باید از آن منطقه عبور کرد و می توان گفت دروازه ورودی و خروجی به جزیره کیش به محسوب می شود که هر ساله  گردشگران داخلی و خارجی فراوانی برای دید و بازدید از جزیره کیش از این بندر عبور می کنند.

بندر چارک که قدمت آن به اندازه تجارت و رونق بازرگانی در کشور به شمار می رود، محروم از زیر ساخت های اولیه رفاهی بوده به  طوری حتی اقامتگاه های مجهز برای اسکان مسافران در صورت معطلی را ندارد و یا با کمترین بارندگی نیز آبنمای آن طغیان کرده و راه عبور و مرور را سلب می سازد.

در بارندگی روزهای اخیر استان شاهد تیتر خبری در فضای مجازی با این عنوان بودیم که «بندرچارک به جزیره تبدیل شد!» و بارندگی های سبب قطع شدن راههای ارتباطی بندرچارک شده بود و مسافران فراوانی از جزیره کیش بازگشته بودند و راه خروج نداشته و  در پشت آبنما محصور شده بودند.

 آبنمای بندرچارک معضلی کهن محسوب می شود که علی رغم وعده های مکرر نمایندگان و مسئولان همچنان بدون پل و دست نخورده باقی مانده و هرزگاهی مسئولان با آن عکس یادگاری می اندازند وعده بازسازی و ایجاد پل بر روی آن را می دهند.

راز این آبنمای مخوف چیست؟

به راستی ریشه مشکل و عدم تحقق وعده های مسئولان و چند بار کلنگ زنی پل آبنمای چارک را باید در کجا جستجو کرد؟ آیامردم این شهر و منطقه به آرزوی دیرینه خواهند رسید؟

اگر کمی توجه کنیم این آبنما هفت خان را پشت سر گذاشته و شاید از خان دهم هم گذشته باشد.

با توجه به این که شهر چارک شاهراه و شاهرگ جزیره کیش می باشد و هر ساله پذیرای هزاران مسافر از سرار کشور است؛اما متاسفانه این شهر مظلوم واقع شده است.
این شهر زیر ساخت مناسبی که ندارد و در ایام بارندگی نیز با معضل مسدود شدن کلیه راههای ارتباطی روبرو شده که عامل اصلی آن ابنمای پیر و خروشان این شهر است، آبنمایی که به ابزاری برای وعده های تو خالی تبدیل شده است.

شیخ مسعود راهبر، امام جمعه اهل سنت بندرچارک در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز با اشاره به معضل قدیمی آبنمای بندر چارک و بروز خطرات و آسیب های جبران ناپذیری آن گفت:  بارها و بارها از سوی تریبون نماز جمعه و جلسات مختلف به معضل آبنمای بندرچارک پرداخته شده و همچنین از سال گذشته با بازدیدی که از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار و نماینده مجلس از این آبنما صورت گرفت کلنگ زنی آن آغاز شد و در ادامه بر پایان یافتن روند پروژه قول مساعد دادند؛ اما بعد از گذشت یکسال و نیم از آن شاهد عملی نشدن وعده های مسئولان هستیم.

وی بندر چارک را شریان حیاتی بخش شیبکوه و راه ورود به جزیره کیش خواند و اظهار کرد: با وجود اینکه بندر چارک یکی از راه های اصلی ورود به جزیره کیش به شمار می رود و تعداد زیادی مسافران از این راه عبور می کنند و همچنین  راه ارتباطی روستاهای زیادی از قبیل چیرو، گرزه،بندرآفتاب و… از این بندر می گذرد و عبور و مرور مردم به آن بستگی بستگی دارد، اما به محض شروع بارندگی و نامناسب نبودن آبنمای چارک مشکلات عدیده ای گریبان گیر مردم خواهد شد.

عالم اهل سنت استان هرمزگان با اشاره به خطرات احتمالی در صورت مسدود بودن راه ها تصریح کرد: عدم دسترسی به لوازم و وسایل بهداشتی، دارو، مراکز درمانی و … نمونه ای از خطرات است که آسیب های جبران ناپذیری را به همراه دارد.

بی توجهی و کم لطفی مسئولان به شریان حیاتی غرب استان

راهبر علت طولانی شدن پروژه آبنمای بندرچارک را بی تدبیری، اهتمام نداشتن و سو مدیریت از جانب مسئولان بیان کرد و گفت: چندین سال است که صحبت از نامناسب بودن آبنمای بندرچارک در بین مسئولان مطرح است و این مسئله بعد از گذشت سالهای زیاد از روی کاغذ به مرحله اجرا و عملی شدن نرسیده؛ لذا این مسئله نشان از بی توجهی مسئولان به دغدغه مردم، سو مدیریت و صرفا تبلیغاتی کار کردن آنان است.

وی عنوان کرد: آیا حتما باید عزیزی در پشت این آبنما جان خود را از دست بدهد تا فکری به حال این ابزار وعده ها و آرزوی دیرینه شود؟

خطیب جمعه اهل سنت چارک خاطرنشان کرد: در سطح کشور پروژه های و سیع و گسترده ای سالانه در مرحله اجرا و عملی شدن قرار می گیرد و اما نپرداختن به این پروژه به نسبت کوچک و بی توجهی به آن جای ابهام دارد، امیدواریم بعد از گذشت چند سال، آرزوی دیرینه مردم توسط مسئولان دلسوز و با تدبیر تحقق یابد لذا لازم است یکبار برای همیشه تصمیم مناسبی بر این امر از سوی مسئولان اتخاذ گردد تا از بروز خطرات احتمالی از قیبل به خطر افتادن جان شهروندان جلوگیری شود.

برچسب ها :