غلامحسین مظفری: عملیات اجرایی توسعه و نوسازی باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش با طول 4300 متر و عرض 75 متر به عنوان یکی از بزرگترین باند های کشور تا 12 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش سه شنبه، دهم دی در آیین آغاز عملیات اجرایی توسعه و نوسازی باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش، با بیان اینکه توسعه و نوسازی و ایجاد فضای مناسب فرودگاه بین المللی کیش از ضرورت های این جزیره است؛ گفت: با توجه به ظرفیت های جزیره کیش، طرح های زیرساختی را با سرعت و کیفیت مطلوب پیش می بریم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، باند جنوبی را یکی از زیرساخت‌های اصلی این طرح معرفی کرد و گفت: ظرف دوازده ماه آیندهعملیات اجرایی باند جنوبی به اتمام خواهد رسید.

همچنین مظفری آغاز ساخت ایستگاه سوخت رسانی و اتمام طرح پایانه فرودگاه بین المللی کیش را ازمهمترین اقدامات عمرانی حال حاضر این سازمان بر شمرد و اظهار داشت: با تامین منابع مالی، این طرح عمرانی با وقفه سه ساله، فعالیت خود را از نو آغاز کرده است و تا پایان سال 1399 به بهره برداری خواهد رسید.

غلامحسین مظفری گفت: با توجه به این که دسترسی به جزیره کیش تنها از مسیر هوایی و دریایی امکان پذیر است از اینرو توجه به زیرساخت های بندر و فرودگاه به عنوان اصلی ترین عامل رونق گردشگری، در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد.

وی توسعه ناوگان هوایی و تجهیزات فرودگاهی را از راهبردهای اصلی این سازمان برشمرد و از خرید بخشی از تجهیزات فرودگاهی خبر داد و افزود: یکی از راهبردهای اصلی ما توسعه ناوگان هوایی است با توجه به این که درخصوص ورود هواپیما جدید به کشور با مشکل مواجه هستیم؛ تلاش شرکت هواپیمایی کیش و سازمان منطقه آزاد کیش این است که  هواپیمای جدید را به هر شکل ممکن در قالب های مختلف داشته باشیم.

همچنین مهندس علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازسازی باند جنوبی تا 3600 متر نهایی شده و از  3600 تا 4000 ادامه پیدا می کند افزود: طرح توسعه باند جنوبی نیز انجام شده و طول باند از 4000 متر تا 4300 متر افزایش می یابد و با توجه به افزایش عرض باند به 75 متر، امکان نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر همچون ایرباس A380 فراهم می شود.

وی اظهار کرد: باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش، باند اصلی و باند شمالی باند اضطراری است، که با اتمام طرح بازسازی و توسعه باند جنوبی، میزان ظرفیت این فرودگاه، دو برابر افزایش خواهد داشت.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.