در طرح آزادسازی سواحل،‌ تاکنون بیش از ۳۸۰ هزار مترمربع از سواحل جزیره کیش عرصه بهره‌برداری عموم مردم قرار گرفته است.

به گزارش صبح کیش، مدیرعامل شرکت آب، عمران و خدمات کیش در بازدید از سواحل آزاد شده که با حضور خبرنگاران انجام شد، گفت: با تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر انجام طرح آزاد سازی سواحل تاکنون ۳۸۸ هزارمترمربع اراضی ساحلی کیش آزاد شده است. این اراضی شامل حد فاصل انتهای پارک مرجان تا ابتدای پارک سیمرغ و اراضی ساحلی محدوده کرانه است. وی همچنین به احداث معابر و خیابانها که قرار است به عنوان پارک ساحلی در اختیار کیشوندان قرار گیرد اشاره کرد.

ابوالفضل طیبی در ادامه از پاک‌سازی و ساماندهی ۲۴۹ هزار مترمربع از سواحل حد فاصل اسکله تفریحی تا ساحل کرانه با هدف ایجاد فضایی ایده آل برای گردشگران خبر داد و گفت: در این طرح بیش از۱۶۳ تن زباله توسط کارکنان زحمت‌کش شرکت عمران با لودر و کامیون از سواحل شرقی تا سیمرغ و مرجان جمع آوری شده است.   

طیبی همچنین به آزادسازی و بازسازی چهار نقطه از اراضی کیش که در اختیار بخش خصوصی بوده اشاره کرد و گفت: با تعامل و گفتگوی انجام شده،‌ این زمین‌ها در اختیار شرکت عمران قرار گرفت. از جمله این مناطق، محدوده‌ای ساحلی در نزدیکی پارک دلفین‌ها است که مدتها این منطقه مسدود بوده است. مدیرعامل شرکت عمران در ادامه افزود: طول محور این ناحیه از میدان نیلوفر تا میدان دلفین حدود ۱۲۰۰متر است که بازگشایی شده و در حال بازسازی است. در مجموع حدود ۱۶۸ هزار متر مربع از اراضی مرغوب و درجه یک ساحلی جزیره کیش تنها در این منطقه آزادسازی شده است. او در ادامه به ساخت یک اسکله در ساحل نیلوفر و بازسازی اسکله سیمرغ که در طول سالیان گذشته از بین رفته اشاره کرد و گفت:‌ تا سه ماه آینده این اسکله به بهره‌برداری خواهد رسید.

بازگشایی خیابانی در محدوده هتل مارینا که مدت‌ها از آن به عنوان پارکینگ قایق‌ استفاده می‌شده و همچنین ساحل نزدیک این هتل که ورودی آن با گیت بسته شده بود،‌ از دیگر اقدام‌هایی است که در طرح آزاد سازی سواحل انجام شده است و قرار است با نورپردازی و مبلمان شهری مجهز و به فضایی برای گردشگران تبدیل شود. 

به گفته طیبی سه موج شکن تفریحی این ساحل مدت‌ها در اختیار بخش خصوصی بوده که ظرف چند روز آتی عملیات عمرانی کف‌سازی و نورپردازی روی آن‌ها انجام خواهد شد تا در اختیار عموم قرار گیرد.

آزادسازی بخش وسیعی از ساحل دامون نیز در این طرح انجام شده و بیش از ۵۰ درصد بهسازی آن به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت عمران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به طرح سمپوزیوم هفت‌سنگ اشاره کرد و گفت: در این طرح سنگ‌های بلا استفاده توسط یک تیم حرفه‌ای به عنوان یکی از جاذبه‌های کیش با حداقل هزینه به مجسمه هایی زیبا تبدیل خواهند شد.

طیبی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: با شیوع ویروس کرونا ناوگان حمل‌ونقل عمومی به صورت روزانه ضدعفونی می‌شوند

هرس بیش از ۱۲۰۰ اصله درخت و آفت کشی نخلها توسط یک تیم کارشناسی و همچنین علف زنی ۲۷۰۰ مترمربع و کاشت ۲۶۴ اصله درخت در گذر هنرمندان و مسجد حضرت زینب و مجتمع خدماتی گلدیس و واکاری ۳۵۰ اصله درخت در بلوار ایران  از جمله محورهایی بود که طیبی در صحبت‌های خود به آنها اشاره کرد.  

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.