مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در بازدید از وضعیت سفین قدیم با شناسایی مشکلات این منطقه مسکونی از اجرای، فاز اول طرح بهسازی سفین قدیم در راستای رفع مشکلات مناطق مسکونی، تامین مطالبه ساکنان جزیره کیش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، در پی بازدیدهای مستمر ابوالفضل طیبی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش از وضعیت سفین قدیم و شناسایی مشکلات این منطقه مسکونی، فاز اول طرح بهسازی سفین قدیم در راستای رفع مشکلات مناطق مسکونی، تامین مطالبه ساکنان این منطقه و توسعه شهری جزیره کیش در دستور کار شرکت عمران، آب و خدمات کیش قرار گرفت.

در فاز اول این طرح با احداث چاه‌های جذبی، آب ناشی از بارندگی به این چاه‌ها هدایت می‌شوند تا فاضلاب شهری سرریز نشود.

اجرای این طرح برای 50 واحد مسکونی در فاز اول باعث می شود مشکلات این منطقه مسکونی مانند بوی نامطبوع فاضلاب در برخی ماه‌های سال که شاهد بارش باران هستیم و مسائل غیر بهداشتی ناشی از راکد شدن آب‌های سطحی که اختلال زیادی نیز در تردد شهروندان و ساکنان این منطقه ایجاد می‌کرد رفع شود.

محمد صادقی مدیر امور آب و فاضلاب شرکت عمران، آب و خدمات کیش در این خصوص گفت: عملیات اجرایی این طرح پس از انجام فرآیندهای اداری از پایان ماه جاری آغاز می‌شود و تا پایان سال فاز اول آن تکمیل خواهد شد.

به گفته وی، با توجه به قدمت این منطقه مسکونی و قدیمی بودن شبکه فاضلاب آن، در فصل بارندگی آب باران وارد شبکه فاضلاب و منجر به پس‌زدگی شده و از طرفی با ورود شن و ماسه به مسیر لوله‌های فاضلاب در شبکه فاضلاب شهری مشکل ایجاد می‌شد لذا با اجرای این طرح ضمن حفظ شبکه فاضلاب این منطقه از آسیب‌دیدگی، مشکل پس‌زدگی و آب‌های سطحی نیز رفع می‌شود.

گفتنی است طرح بهسازی وضعیت سفین قدیم براساس دستور مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش ادامه دارد و پس از رفع مشکل فاضلاب برای تمامی بخش‌های سفین قدیم، طرح بازسازی و بهسازی وضعیت معابر این منطقه مسکونی نیز اجرا خواهد شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.