مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر ضرورت ایجاد زیر ساخت های لازم در جزیره کیش اظهار داشت : تامین برق، آب ، اینترنت، هوشمند سازی و توسعه بندرگاه کیش را از جمله طرح های مهمی است که با استفاده از سند جامع همکاری های ایران و چین و منابع مالی این کشور تسریع می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش ، جعفر آهنگران در بخش خبری سیمای مرکز کیش که ساعت 20 و 45 دقیقه امشب شنبه 18 اردیبهشت از شبکه خبر پخش شد ، در خصوص سند جامع همکاری های ایران و چین و تاثیر آن در مناطق آزاد کشور به ویژه کیش اظهار داشت : در این قرار داد به صورت مشخص به مناطق آزاد به ویژه سه منطقه قشم ، چابهار و ماکو اشاره و عنوان شده است تا از تجارب و منابع مالی چین برای توسعه زیر ساخت ها در این مناطق استفاده شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه پس از گذشت چند دهه از تبدیل کیش به منطقه آزاد در حال حاضر برخی زیر ساخت های این منطقه نیاز به نوسازی و به روز رسانی داشته و در برخی بخش ها نیازمند ایجاد امکانات به روز هستیم گفت: بخشی از این ها را در قالب استفاده از فرصت های همین قرار داد جامع همکاری ایران و چین به دبیر خانه شورایعالی مناطق آزاد معرفی شده اند .

وی افزود : تامین برق و آب ، اینترنت، هوشمند سازی و توسعه بندرگاه کیش از جمله مواردی است که در دستور کار قرار گرفته و می توان با استفاده از تجارب موفق و منابع مالی گسترده چین در قالب سند جامع همکاری ایران و چین ، این روند را تسریع کرد.

جعفر آهنگران با اشاره به نقش رسانه ملی برای تحقق این اهداف و با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز کیش باید با تقویت فعالیت های خود بکوشد نقشی شایسته این منطقه آزاد ایفا کند اظهار داشت: براساس گفتگوهايي كه با دبيرخانه مناطق آزاد و دبير شورايعالي آزاد انجام شده است تلاش مي كنيم تا مقدماتي فراهم كنيم تا صدا و سيماي مركز كيش به عنوان مركز مناطق آزاد و مناطق ويژه اقتصادي كشور فعاليت كند.

وي افزود: باید بتوان صداي مناطق آزاد را از طریق رسانه ملی در جزيره كيش به گوش همه رساند.

آهنگران گفت: در اين رابطه نياز است منطقه آزاد كيش كمك بيشتري براي تقويت همه امكانات و تجهيزات نرم افزاري صدا و سيماي مركز كيش انجام دهد.

مديرعامل منطقه آزاد كيش گفت: مقدماتي فراهم شده است و فكر مي كنم در روزهاي آينده با توجه به گفتگوهايي كه با مديركل صدا و سيماي مركز كيش انجام شده است مسئولان سازمان صدا و سيما برای انجام مقدمات به جزیره کیش سفر کنند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نقش شوراها و شهرداری در مناطق آزاد گفت: نقش شوراها در این مناطق با سایر شهرها و استان های کشور متفاوت است چرا که که در جزیره کیش وظایف محوله به شهرداری های شهرهای بزرگ به شرکت عمران و خدمات کیش تفویض شده است.

وی افزود: اقدامات موثر شورای اسلامی شهر کیش می تواند الگوی مناسبی برای سایر مناطق آزاد کشور باشد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.