در حالی ترمینال جدید فرودگاه کیش طی ۲۹ ماه ۱۶ درصد پشرفت فیزیکی داشته که قرار است طی یک ماه با پیشرفت ۲۰ درصدی تا قبل از پایان عمر دولت روحانی افتتاح شود!

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش ، مسئولان منطقه آزاد کیش به شدت به دنبال افتتاح پایانه جدید فرودگاه کیش تا قبل از رفتن حسن روحانی هستند. در این راستا نیز فعالیت‌های متعددی از سوی مدیران منطقه آزاد کیش آغاز شده که یکی از آنها استفاده از آنتن سیما برای آماده‌سازی افکار عمومی جهت افتتاح از این پروژه است.

بر اساس آنچه سازمان منطقه آزاد اعلام کرده ساخت پایانه جدید کیش اواخر سال ۹۱ آغاز شده و به گفته سرپرست معاون عمران منطقه آزاد کیش پیشرفت فیزیکی آن ۸۰ درصد است، به عبارت دیگر طی ۸ سال اخیر هر سال ۱۰ درصد پیشرفت.

علی عرب درباره آخرین وضعیت پروژه مذکور گفته است:‌ «پیشرفت فیزیکی ترمینال جدید فرودگاه کیش ۸۰ درصد است و امیدواریم بتوانیم در اسرع وقت تجهیزات -پایانه- را نصب کنیم. آیتم ابنیه و تاسیسات را نیز باید تکمیل کنیم.»

دیماه سال ۹۷ مرتضی بانک دبیر سابق شورای عالی مناطق در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر جدیدترین وضعیت طرح توسعه فرودگاه کیش، گفته بود: ساخت این پروژه از سال ۱۳۹۲ آغاز شده که به دلایلی دچار وقفه‌ای شد. بر اساس برنامه این طرح سال آینده به اتمام می رسد. با بهره‌برداری از این طرح توسعه‌ای ظرفیت کنونی فرودگاه کیش در اعزام و پذیرش مسافر از ۳٫۵ میلیون نفر کنونی به ۸ میلیون نفر افزایش می یابد.

وی با اعلام این که ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این طرح نیاز است که از منابع داخلی مناطق آزاد تامین خواهد شد، تصریح کرد: این طرح هم اکنون ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تجهیزات مورد نیاز آن توسط شرکت پیمانکار در حال خرید از خارج است.

به گزارش تسنیم، فارغ از این‌که تردید جدی به میزان پیشرفت اعلام شده ترمینال جدید کیش وارد است، به فرض این‌ عدد صحیح باشد اتمام ۲۰ درصد باقیمانده آن هم طی یکماه فقط با وقوع یک معجزه میسر می‌شود. مشخص نیست وقتی طی ۲۹ ماه این پروژه با پیشرفت ۱۶ درصدی به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد رسیده، چگونه طی یکماه قرار است به پیشرفت ۱۰۰ درصدی برای افتتاح برسد. مگر این‌که قرار است این پروژه با هدف تبلیغاتی و پر کردن رزومه عملکرد دولت روحانی به‌طور ناقص افتتاح شود.

یکی از دیگر از موانع افتتاح این است که تاکنون هیچ اقدامی برای خرید برخی تجهیزات ضروری بهره‌برداری از ترمینال جدید کیش انجام نشده است. آنچه مشخص است این‌که در هفته‌های پایانی عمر دولت روحانی، برخی مسئولان به هر قیمتی به دنبال افتتاح طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی هستند. اتفاقی که فشار زیادی را به دولت سیزدهم وارد خواهد کرد. از سوی دیگر تلاش برای انعقاد قراردادهای عجیب نیز از دیگر حاشیه‌های ساخت ترمینال جدید فرودگاه کیش از است که به زودی‌ اطلاع‌رسانی درباره آن انجام خواهد شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.