سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش از آغاز مرحله نخست عملیات دیوارکشی پیرامون فرودگاه بین المللی جزیره به طول ۶ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، عزت اله محمدی گفت: عملیات ساخت دیوار پیرامونی فرودگاه از هفته گذشته وارد فاز اجرایی شده و دریک بازه زمانی ۹ ماهه به پایان می‌رسد.

وي افزود: نگاه توسعه‌ای در مجموعه توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش بر آن است که با ورود تکنولوژی‌های جدید فرودگاهی بتوانیم زیر ساخت‌های مناسب با امکانات روز دنیا را براي ایمن سازی پرواز‌ها و حمل ونقل هوایی در فرودگاه کیش شاهد باشیم.

محمدی با اشاره به اینکه فرودگاه و نقاط پروازی اطراف آن از حساسترین و پر خطرترین مناطق برای یک هواپیما محسوب می‌شوند، افزود: در راستای کنترل محیط‌های داخلی و اطراف فرودگاه‌ها همچنین ورود و خروج افراد و موجودات حیات وحش، تمامی نهاد‌های بین المللی برای حفظ ایمنی پرواز‌ها و جان انسان‌ها قوانین سختگیرانه‌ای وضع کرده اند.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش اظهار داشت: سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ICAO) در ضمیمه ۱۴ پیمان شیکاگو، پرونده ۹۱۳۷ جهت کنترل ورود حیات وحش به محوطه پروازی فرودگاه‌ها قوانین سختی وضع و تمامی کشور‌های عضو را موظف به اجرای آن‌ها کرده است.

وی تصریح کرد: حصار پیرامونی هر فرودگاه باید بر اساس موقعیت جغرافیایی و تنوع حیات وحش مناطق مختلف به نحوی اجرا شود که ایمنی و امنیت کامل فرودگاه را تضمین کند و پس از برگزاری جلسات مختلف و در خصوص تجربه برخورد آهو با پرواز در فرودگاه بین المللی کیش و نظرات کارشناسان مربوطه برای بالا بردن ضریب ایمنی و امنیتی، عملیات ساخت دیوار پیرامونی این فرودگاه در دستور کار قرار گرفت.

عزت اله محمدی با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن برخورد حیوانات و پرندگان با هواپیما گفت: با انجام طرح‌های مختلف می‌توان ریسک برخورد را کاهش داد و به طور قطع عملیات ساخت دیوار پیرامونی فرودگاه کیش نیز به منظور حفظ حیات آهوان ایرانی تأثیر گذار خواهد بود.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش گفت: جزیره کیش دارای بیش از ۹۰۰ رأس آهو بوده که در لیست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از محیط زیست به عنوان گونه آسیب پذیر ثبت شده و علاوه بر جزیره کیش در مناطق مختلف کشور نیز اقدامات حفاظتی برای این گونه از حیوانات اجرا می‌شود.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.