دسته: مقاله و گزارش

گزارش اختصاصی آوای کیش از اکران عمومی فیلم صفر تا سکو در سینما لبخند کیش با حضور عوامل سازنده


«صفر تا سکو»؛ روایت قطاری که هیچگاه توقف نکرد

بابک عامل / به گزارش اختصاصی هفته‌نامه آوای کیش، صفر تا سکو مستندی بلند به کارگردانی سحر مصیبی و تهیه‌کنندگی مشترک مهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی است که روایتگر زندگی خواهران منصوریان، ووشوکاران اهل سمیرم می‌باشد که قهرمان جهان و ایران شدند.
گفتنی است مصیبی در این فیلم به بخش‌های مهمی از زندگی ورزشی و شخصی این 3خواهر از تمرینات با امکانات کم و مشکلاتی که آنها در طی این مسیر داشتند پرداخته، به طوری که بیننده ناخودآگاه پس از دقایقی با هر سه همراه می‌شود و لحظه به لحظه با نگرانی‌ها و شادی‌ها و تمام مشکلاتی که آنها از سر گذراندند تا به مقام قهرمانی جهان برسند پیش می‌رود. بخش قابل توجه این فیلم راحتی این 3خواهر مقابل دوربین در تمامی جریانات و اتفاقات تلخ و شیرین زندگی ورزشی‌شان است خصوصاً در بخش‌هایی که به زندگی شخصی آنها پرداخته می‌شود.
 قابل ذکر است هیچ‌کدام از صحنه‌ها در این فیلم بازسازی نشده و تمام اتفاقات به صورت واقعی فیلمبرداری شده و دوربین سحر مصیبی تمام لحظات واقعی این سه خواهر را به تصویر کشیده‌است. مؤسسه بامداد فیلم پخش این فیلم را به عهده دارد.
این فیلم با نمایش در جشنواره فجر سی و پنجم در چهار رشته بهترین فیلم، کارگردانی، تدوین و صداگذاری نامزد کسب جایزه شد و در جشنواره حقیقت سال گذشته با شش عنوان کاندید جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد.

اکران در کیش
در همین راستا اکران عمومی صفر تا سکو با حمایت معاونت فرهنگی، اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این جزیره اجرایی شد.
الهه منصوریان، نقش‌آفرین و مهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی؛ تهیه‌کنندگان فیلم یادشده از مهمانان ویژه این برنامه بودند.
گفتنی است صفر تا سکو با استقبال بی‌نظیر کیشوندان و در حالیکه صندلی‌‎های سینما لبخند جای خالی نداشت، در روزهای 19 و 20بهمن -4سانس در 2شب- ماه اکران شد.
شایان ذکر است این اکران به مدت 20روز و تا روز دهم اسفندماه سال جاری در کیش ادامه خواهد داشت.
در همین راستا ابراهیم حصاری، مجری برنامه یادشده که خود از فیلمسازان جزیره کیش است اظهار کرد: همذات‌پنداری بسیار خوبی از سوی تماشاگر با این فیلم صورت گرفت و بسیاری از مخاطبان با حس خوبی سالن را ترک می‌کردند.
وی در همین خصوص اضافه کرد: تمرکز 3ساله روی ساخت صفر تا سکو، فیلمی روان و خوش‌ساخت را به تماشاگر هدیه می‌دهد.
حصاری در پایان بیان کرد: به عنوان مخاطب از تیم دکتر انصاری لاری و مدیرانی که برای شکل دادن به اتفاقات فرهنگی در کیش تلاش می‌کنند، نهایت قدردانی را دارم.


مردم جزیره «صفر تا سکو» را ببینند/ بیایید و امید هدیه بگیرید
مهتاب کرامتی، تهیه کننده فیلم«صفر تا سکو» در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار هفته‌نامه آوای کیش از استقبال بینظیر کیشوندان از این فیلم گفت و اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که مردم ارتباط بسیار خوبی با این فیلم برقرار می‌کنند و با انرژی، شور و اشتیاق سینما را ترک می‌کنند.
وی اضافه کرد: نزدیک به 3هفته در کیش اکران داریم و دوست داریم که مردم بیایند و این فیلم را تماشا کنند و نمی‌خواهم این اتفاق تنها مختص تهران باشد.
تهیه‌کننده فیلم صفر تا سکو با اشاره به این مهم که 6هفته و نیم در تهران اکران داشتیم، بیان کرد: این اکران هنوز هم برای دانش‌آموزان و آموزش و پرورش ادامه دارد.
وی با تاکید بر این مهم که می‌خواهیم در شهرستان‌ها نیز این فیلم دیده شود؛ افزود: کیش برای ما بسیار اهمیت دارد و از هفته‌نامه آوای کیش به خاطر اینکه در این راه به ما کمک می‌کند؛ ممنونم.
کرامتی خاطرنشان کرد: فیلم نه تنها با هم سن و سال‌های خواهران منصوریان ارتباط برقرار می‌کند بلکه با تمام سنین ارتباط خوبی را شکل می‌دهد. برای زلزله‌زدگان سرپل ذهاب نیز اکرانی را داشتیم که با استقبال بسیار خوب مردم این شهر مواجه شد.
وی تصریح کرد: رمز موفقیت صفر تا سکو در این است که با تمام سنین و طرز فکرها ارتباط برقرار می‌کند و هر فردی بنا به روحیاتش پیام خود را از این فیلم دریافت می‌کند.
این بازیگر سینما به آوای کیش گفت: فیلم ناامیدی را از ذهن بیننده برطرف می‌کند و به او امید می‌دهد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از حضورش در جزیره کیش گفت و عنوان کرد: کیش همیشه خیلی خوب است، هر بار که به این جزیره می‌آیم، پرانرژی به تهران برمی‎‌گردم.
کرامتی در همین خصوص اضافه کرد: کیشوندان انسان‌هایی آرام و صبوری هستند که در تهران کمتر مشابه آنها را می‌بینیم.
وی افزود: با اینکه با فیلم«جاده قدیم» منیژه حکمت در جشنواره فیلم فجر حضور دارم اما به کیش آمدم تا در اکران صفر تا سکو حاضر باشم.

 

حاضرم برای مادرم نابینا شوم

الهه منصوریان، نقش‌آفرین فیلم«صفر تا سکو» و قهرمان ووشوی جهان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار هفته‌نامه آوای کیش اظهار داشت: در این فیلم به همه جوان‌ها این درس داده می‌شود که خواستن همیشه توانستن است و به عنوان یک مخاطب می‌گویم که خواهران منصوریان در این فیلم نشان دادند که از لحظه هم غفلت نکردند.

وی اضافه کرد: در همه کارهای‌مان و در فرصت‌ها و در لحظه‌ها حواس‌مان بود که شکست نخوریم و یا اگر شکست خوردیم، راه را پیدا کنیم و از بیراهه مسیر بسازیم.

قهرمان ووشوی جهان عنوان کرد: درست است که خواهران منصوریان فقیر به دنیا آمدند ولی برای هدف‌شان تلاش کردند؛ خیلی‌ها به دنبال آن بودند که جلوی پای ما سنگ بیاندازند ولی ما به هیچ عنوان به موانع توجه نکردیم.

وی با بیان این موضوع که قطار موفقیت ما هیچ زمانی توقف نداشت، بیان کرد: امیدوار هستم که مردم کیش بیایند و فیلم را ببینند، فیلمی که پر از امید و موفقیت است و باعث می‌شود که که حسرت‌ها در زندگی کم شود.

نقش‌آفرین فیلم صفر تا سکو خاطرنشان کرد: ما اگر موفق شدیم به این خاطر بود که در زندگی تلاش کردیم و بعد در ورزش؛ به همین خاطر راحت وارد مسابقات می‌شدیم.

وی در همین خصوص تصریح کرد: ما با زندگی جنگیدیم و بهترین مدال را از زندگی و مادرم دریافت کردیم؛ برای خوشحالی مادرم همه کار می‌کنم و در این مسیر حتی اگر نابینا هم شوم دست از تلاش برنمی‌دارم.

منصوریان همچنین اضافه کرد: وقتی می‌بینیم که مردم بعد از تماشای فیلم امیدوار می‌شوند انرژی زیادی می‌گیرم.

قهرمان ووشوی جهان در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: با توجه به اینکه 27ساله هستم تقریبا عمر ورزشی من تمام شده است ولی آنقدر از هیجان مردم بعد از تماشای فیلم انرژی گرفتم که حس می‌کنم ابتدای راه هستم و گویا ورزش تازه برایم شروع شده است.

برچسب ها :