مجموعه ورزشی المپیک کیش از لحظه بهره برداری تا به امروز یکی از پل های گردشگری کیش این روزها حال خوشی نداشته و در حال ورود به مرحله فرسودگی کامل قراره گرفته است.

مجموعه ورزشی المپیک کیش در سال 75 در مدیریت وقت ساخته و در اختیار ورزشکاران کیش و تیم‌های مختلف ملی و باشگاهی کشور قرار گرفت. این مجموعه اما طی سال‌های مختلف هیچ‌گاه رنگ و بوی بازسازی به خود ندید و هر آنچه شنیده می‌شد وعده‌های خوش‌رنگ و لعاب مسئولین وقت بوده و بازسازی و اضافه شدن بخش‌های جدید در این مجموعه همیشه در همان حد حرف و وعده باقی ماند.


در دوره مدیریت انصاری لاری اما با تغییرات به وجود آمده در نوع مدیریت ورزش کیش و تشکیل شورای ورزش کیش و ورود مجدد بهرام افشارزاده پا به سن گذاشته به مدیریت ورزش، مجددا وعده بازسازی این مجموعه از سوی مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش مطرح و خبر به‌صورت رسمی منتشر شد.

نقطه آغاز عملیات بهسازی این مجموعه سالن اسکواش در نظر گرفته‌شده و پیمانکار و نوع قرارداد مشخص و مدت‌زمان بازسازی این سالن 6 ماهه اعلام شد. حال پس از 8 ماه از وعده مدیران نه سالن اسکواش تکمیل‌شده و نه بخشی دیگری از مجموعه ورزشی المپیک کیش مورد بهسازی قرارگرفته و می‌توان گفت در این دوره مدیریت نه تنها وضعیت این مجموعه بهتر نشد بلکه یکی از سالن‌های پرکاربرد المپیک تعطیل و یکی از ورزش‌های مدال‌ساز کیش نیز عملاً غیرفعال شده است چراکه پیمانکار محل کار را رها کرده و خواستار امضای قرارداد رسمی برای ادامه بهسازی این مجموعه شده است.

دیگر اماکن ورزشی کیش نیز اما در حال ورود به مرحله فرسوده شدن هستند از طرفی اکثر این اماکن توسط کارمندان موسسه ورزش سرپرستی می‌شود و اغلب آنان وقت خود را به‌جای حضور در این اماکن در خارج از آن‌ها سپری کرده و تنها به این سمت به‌عنوان اضافه مبلغی بر درآمد خود می‌نگرند چراکه مسئولیت نظارت بر سرپرستی این اماکن بر عهده خودشان بوده و با خیال آسوده از انجام‌وظیفه و نظارت و حضور در این اماکن شانه خالی می کنند.

روندی که اگر به همین شکل ادامه پیدا کند، تا 5 سال آینده المپیک کیش را می‌بایست مجموعه‌ای فرسوده و غیرقابل استفاده در نظر گرفته، همان‌طور که خیلی از بخش‌های آن روزبه‌روز مستهلک‌تر شده و هیچ روند رو به رشدی برای بازسازی آن پیش‌گرفته نشده است.

کافی است در یک روز بارانی به سالن‌های این مجموعه سرزده و یا در یک روز آفتابی قصد تماشای بازی تنیس در زمین اصلی این مجموعه را داشته باشید، چراکه در روزهای بارانی چتر یکی از وسایل موردنیاز برای ورود به سالن‌های سرپوشیده و آفتاب سوزان مانع تماشای همراه با آرامش برای شما در بازی تنیس خواهد شد. پوسیدگی پیست دو و میدانی و مستهلک شدن وسایل سالن بدنسازی و نبود امکانات در بخش تیراندازی و البته نور ضعیف در تمام بخش های مجموعه را نیز به این لیست اضافه کنید.

حال باید منتظر ماند و دید که با توجه به نزدیکی مسابقات مهم کشوری و بین‌المللی در این مجموعه آیا مدیران سازمان منطقه آزاد کیش به وعده‌های خود عمل خواهند کرد و وضعیت این مجموعه رو به بهبود خواهد رفت یا اینکه وعده بازسازی و بهسازی المپیک را هم در کنار دیگر وعده‌های مسئولان فعلی سازمان منطقه آزاد در گوشه خاطرات خود جای‌داده و از به سرانجام رسیدن آن ناامید خواهیم شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.