به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،هیئت وزیران به پیشنهاد دبیرخانه شواری عالی مناطق آزاد عوارض وارات کالا به هر یک از مناطق آزاد را اعلام کرد.

بر اساس این مصوبه عوارض مواد اولیه و ماشین‌آلات صفر تا ۱۰ درصد، کالا‌های واسطه‌ای و مواد کمکی یک تا چهل درصد، کالا‌های مصرفی و با دوام یک تا ۴۵ درصد و کالا‌ها و لوازم مستعمل ۵ تا ۴۵ درصد مجموع هزینه‌های ارزش کالا بیمه و حمل و نقل تعیین شد.

در این مصوبه آمده است: هیئت وزیران به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی و به استناد ماده ۱۰ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی مصوب ۱۳۷۲ با اصلاحات بعدی آن تصویب کرد.

بند ۸ دستورالعمل و روش اجرایی آئین نامه اخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری – صنعتی و اصلاحات بعدی آن اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره ۱ به ماده مذکور الحاق و شماره تبصره‌های بعدی به ترتیب اصلاح می‌شود.

براساس این دستورالعمل مواد اولیه و ماشین آلات صفر تا ۱۰ درصد ارزش مجموع کالا بیمه و حمل‌ونقل، کالا‌های واسطه‌ای و مواد کمکی یک تا ۴۰ درصد مجموع هزینه‌های ارزش کالا، بیمه و حمل‌ونقل، کالا‌های مصرفی و بادوام یک تا ۴۵ درصد مجموعه هزینه‌های ارزش کالا، بیمه و حمل و نقل، کالا‌ها و لوازم مستعمل ۵ تا ۴۵ درصد مجموع هزینه‌های ارزش کالا، بیمه و حمل‌ونقل است.

عوارض واردات لوازم و دستگاه‌های حفاری، مستعمل، هواپیما، بالگرد و هواپیمای مستعمل یک تا ۴۵ درصد مجموع هزینه‌های ارزش کالا بیمه و حمل‌ونقل تعیین می‌شود.

سایر کالا‌ها و کالا‌های تزئینی ۲ تا ۵۰ درصد مجموع هزینه‌های ارزش کالا، بیمه و حمل‌ونقل است.

در صورت تغییر در طبقات سود بازرگانی سرزمین اصلی، هیئت مدیره سازمان منطقه مجاز است عوارض ورود به منطقه را به همان تغییر دهد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.