دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت :رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در کنار واکسیناسیون عمومی موثرترین راه مقابله با کروناست ولی متاسفانه با وجود تاکید بر ضرورت پایبند ماندن به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، عادی انگاری و کاهش حساسیت ها میتواند نگرانی‌ها از موج جدید همه گیری کرونا را افزایش بدهد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت :رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در کنار واکسیناسیون عمومی موثرترین راه مقابله با کروناست ولی متاسفانه با وجود تاکید بر ضرورت پایبند ماندن به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، عادی انگاری و کاهش حساسیت ها میتواند نگرانی‌ها از موج جدید همه گیری کرونا را افزایش بدهد.
وی افزود:این عادی انگاری ها، حتی با هشدارهای همیشگی ،برای جلوگیری از وارد شدن به موج های بعدی کرونا و اینکه گونه های مختلف این ویروس با جهش های متفاوت در حال رشد هستند، در میان هموطنان افزایش یافته است. در حالی که ریشه کن شدن این بیماری به همت همه نیاز دارد و فراموش نکنیم حداقل برای حفظ سلامت خودمان هم که شده، بهتر است تا واکسیناسیون حداکثری ملزم به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی باشیم.
دکتر رضانیا افزود: خوشبختانه به دنبال اعمال پروتکل‌ها و محدودیت‌های قبل،آمار ابتلا و بستری در بیمارستان‌ تا حدودی کاهش یافته ولی بیماری همچنان به صورت فعال در حال چرخش است و عادی انگاری شرایط و غفلت مجدد تبعات جدی به دنبال خواهد داشت. تجربه ثابت کرده که هر بار به دنبال عادی انگاری شرایط و عدم رعایت‌ پروتکل ها، پیک‌های شدید بیماری رخ داده و هر پیک نسبت به پیک قبلی بیماری شدیدتر بوده است.
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: درصد بالایی از مبتلایان به دنبال برگزاری دورهمی های کوچک خانگی مبتلا می‌شوند، پرهیز از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی ضروری است؛ چرا که بیماری همچنان به صورت فعال در جامعه وجود دارد و به خصوص در تجمع های خانوادگی احتمال شیوع آن وجود دارد خطر ابتلا به کرونا را دوچندان می کند.
وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص کرونا، عنوان کرد: عادی انگاری در جامعه نسبت به کرونا زنگ خطری در زمینه طغیان مجدد بیماری است و اصحاب رسانه در ایجاد حساسیت در جامعه نسبت به این ویروس مهلک رسالت خطیری دارند.
وی تاکید کرد: ویروس کرونا مدام تغییر رفتار می‌دهد به همین دلیل از مردم تقاضا می‌کنیم همچون گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا انشالله کمتر با تبعات این بیماری مواجه شویم و کادر بهداشت و درمان را به نیز زحمت نیندازیم.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.