کارشناس مرکز کنترل، پیشگیری و بیماری‌های توسعه سلامت کیش گفت: تاکنون ۳۴ درصد از ۷ هزار و ۳۰۰ کودک مشمول طرح واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون در کیش واکسینه شده اند.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، مرادی گفت: بنا بر دستور مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر کشور باید کمپین سرخک در روز‌های ۸ تا ۲۱ آبان اجرا شود.

وی افزود: والدین به همراه فرزند ۹ ماهه تا ۷ ساله خود برای دریافت این واکسن به پایگاه‌های سلامت در جزیره کیش مراجعه کنند.

کارشناس مرکز کنترل، پیشگیری و بیماری‌های توسعه سلامت کیش، با اشاره به اینکه در نیمه اول امسال ۸۴ مورد سرخک در کشور و ۷ مورد قطعی در استان هرمزگان شناسایی شده است، گفت: تنها راه پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون متولدان اول مهر ۹۲ تا اول بهمن ۹۹ در برابر بیماری سرخک است.

مرادی افزود: واکسن سرخک زنده است و کودکان پس از دریافت در برابر اوریون و سرخجه نیز مصون می‌شوند.

وی گفت: واکسن تزریقی در اجرای این طرح در موسسه تحقیقات سرم سازی رازی کشور تولید شده است و بدون عارضه و عوارض بسیار اندکی است.

مرادی گفت: یک میلیون و ۲۰۰ کودک در کشور و ۳۰۰ هزارکودک در استان هرمزگان و ۷ هزارو ۳۰۰ کودک نیز در جزیره کیش مشمول طرح واکسیاسیون تکمیلی هستند.

وی تصریح کرد: این طرح در چهار استان خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در حال اجراست.

مرادی با بیان اینکه کیش باکشور‌های همسایه‌ای که بیماری سرخک درآن‌ها شیوع پیدا کرده مجاورت دارد و خانواده‌ها هرچه سریعتر و در ساعات ابتدایی روز به ۲ پایگاه مرکز توسعه سلامت کیش واقع در منطقه عرب‌ها و طبقه دوم ساختمان دیپلمات واقع درصدف از ساعت ۸ تا ۱۲ و بعدازظهر‌ها از ساعت ۱۸ تا ۲۰ مراجعه کنند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.